ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین واکسن کرونای ایرانی با نام «کُوو ایران برکت» تزریق شد

اولین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام «کُوو ایران برکت» امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۹ دی ۱۳۹۹  |  ۱۴:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اولین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام «کُوو ایران برکت» امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد.

«طیبه مخبر» دختر رئیس «ستاد اجرایی فرمان امام» اولین شخصی بود که این واکسن را ساعاتی پیش دریافت کرده است. «علی عسگری»، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام هم دومین داوطلب تزریق این واکسن بوده است.

سعید نمکی وزیر بهداشت در جریان آغاز فاز انسانی آزمایش واکسن ایرانی کرونا گفت: «تزریق به دختر دکتر مخبر پیامی بود به ملت ایران که چیزی را که قرار است به ملت ایران تزریق کنیم، خودمان باورش داریم و قبولش داریم و اگر عارضه ای داشته باشد ما و خانواده هایمان برای اولین بار با جان و دل خریداریم.» اعلام شده واکسن «کُوو ایران برکت» را شرکت شفافارمد با نظارت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ویروس کرونای غیرفعال ساخته است.

پیش‌تر «مصطفی قانعی»، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران گفته بود واکسن‌ شرکت شفافارمد «مشابه واکسن شرکت چینی سینوواک» است. آنطور که اعلام شده است تاکنون بیش از ۶۵ هزار نفر داوطلب آزمایش انسانی واکسن کرونای ساخت گروه شفافارمد مجموعه ستاد اجرای فرمان امام (ره) شده اند که در مرحله نخست آزمایش روی ۵۶ نفر به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود.

گفته می‌شود داوطلبان در مدت کارآزمایی «در یک جای خاص» نگهداری می‌شوند چون به دلیل شیوع زیاد کرونا در جامعه اندازه‌گیری پادتن کرونا در خون آنها دچار اشکال نشود.

در هفته‌های اخیر بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی ایرانی خواستار خرید و واردات واکسن خارجی از سوی دولت شده‌اند تا با روند مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به این ویروس مقابله شود. برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا کار واکسیناسیون سراسری را برای مقابله با کرونا آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود که تا تابستان آینده بخش زیادی از جمعیت این کشورها واکسینه شوند.

بر اساس آمار رسمی ارائه شده توسط وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۵۴ هزار نفر در ایران جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده و نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. هنوز جزییات بیشتری از عملکرد واکسن ایرانی کرونا اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (66 مورد)
  • maahcity

    ? ? هممون میدونیم که وزارت بهداشت ایران زیر نظر سازمان جهانی بهداشت هست . تازه خائن هم که کم نداریم . فرستاده سازمان جهانی بهداشت هم که یه یهودی تشنه به خون ایرانی (واقعه 13 فروردین رو که دیگه خودت میدونی) و تشنه به خون مسلمان و شیعه هست (ظهور و منجی هم که خودت میدونی دیگه ) هست . قضایای خون های الوده به ویروس هم که میدونی . پس بعید نیست دوباره از یه سوراخ گزیده بشیم

  • maahcity

    یعنی شما واقعا میخوای بزاری دشمنت شما رو درمان بکنه ؟

  • maahcity

    دوستان یجوری میان میگن واسکن ال هست و بل هست و توهین میکنن که انگار مجبورشون کردن بیان واکسن بزنن . خب دوست نداری اعتماد نداری نزن مجبور که نشدی هرچی کمتر مفتخور باشه بهتر . شما هم نزن برو از همون امریکایی که شما رو دوست داره شما هم دوسش داری بگیر بزن . هرچند که یکی از همین افرادی که واکسن فایرز رو زده بعد از 8 روز کرونا گرفته .

    • maahcity

      نخیر شما نترس با پول بیت المال نساختن . پول بیت المال اون ترافیک تلگرام بود که cdn ش رو داخل کشور نصب کردن و از مردم پول ترافیک بین الملل گرفتن

    • alimo

      ساندیس .سیم کارت .???

  • nexaen

    شرکت های داروسازی یه نامه زدن که ما در ایران چیزی به نام تولید واکسن نداریم و این اشتباه است. معاون وزیر بهداشت هم چند وقت پیش به همین دلیل استعفا داد که این صحبتا دروغه.

    • maahcity

      ? خود تحقیری هم اخه یه حدی داره

      • Rayanlap

        دیگه از معاون وزیر بهداشت بهتر میفهمی؟

        • maahcity

          بله از خائن ها بیشتر میفهمم مشکل؟

          • Rayanlap

            خائن؟? ? برو بابا این حنا ها دیگه رنگی نداره.? بذاریم هر چی دلتون خواستو تایید کنید بره؟اشتباه نکن من ضد داروی ایرانی نیستم برعکس هر دارویی که استفاده میکنم تا جایی که داخلیش باشه به هیچ وجه از خارجی استفاده نمی کنم.فقط میگم شتبازده نباید راجب واکسن عمل کرد.تو هم جو نگیرتت،خائن اونایین که دارن فقط مردم ایران رو فدای مظلومان جهان می کنن.فقط هم مردم ایران دارن بهاشو میدن?

          • maahcity

            دوست عزیز . اینجا کامنت های من تایید نمیشه . هر کامنت رو شده 3 بار بفرستم بازم پاک بشه . اگر واقعا پای این حرفتون هستید در یک پیامرسان . مثل دیسکورد که مثلا نگید داخلی هست ازادی بیان نداریم . به من پیام بدید جوابتون رو بدم . (شما که ترسیدید ایدی ندادید ما میدیم) ایدی بنده در دیسکورد :MAAH#0117
            ایدی بنده در ایتا :maahci@
            ایدی بنده در سروش پلاس :maah_city@
            ایدی در گپ : @mmmmmtry
            اگر واقعا میخواید بحث کنید . در اینجا پیام بدید ان شاءالله مفصل بحث میکنیم .

  • Amirabbas103024

    شما مشکلتون چیه؟ اول میگید عرضه ندارن واکسن بسازن. همین که ساختن میگید باید واکسن رو به خودشون بزنن و ما نمی‌زنیم. بعد که به خودشون زدن میگین از کجا معلوم که واکسنه؟
    بهتون قول میدم اگر از تست انسانی ام بگذره بره به طرح واکسیناسیون میگید از کجا معلوم قلابی نباشه. میخوان ما رو قربونی کنن.?
    خودتونو تحقیر کنین چی بدست میارید. همون آمریکایی که به به چه چهش رو میکنید میاد دو قرون بذاره کف دستتون؟ نه عزیزم
    بعدشم، این واکسن قابل اعتماد تره یا واکسن کسایی که خودشون تو کنفرانس تد گفتن که میخوان تا ۱۵ درصد جمعیت جهان رو با واکسن کم کنن؟

    • alimo

      ساندیس تو بنوش

  • Esmaeil aghaee

    همزمان با اولین تست انسانی واکسن کرونا ایرانی برای اولین بار در تاریخ « تزریق واکسن از روی لباس» هم انجام شد!!

    • آرش پارساپور

      البته از رو لباس نیست اسماعیل جان.

  • ali

    ایران برکت????

  • molavy

    واکسن فقط محلول تمیز کننده ترامپ،

    • ozone

      نه فقط ادرار شتر و روغن بنفشه!

  • nexaen

    کامنتای اینجا رو سانسور میکنی، فکر مردم رو که نمیتونی سانسور کنی. مردم با هم در ارتباطن. حالا علت عدم استقبال مردم از شبکه های اجتماعی داخلی و بقیه ی محصولات این حکومت رو فهمیدین؟ سانسور و سرپوش و مخفی کاری و ادعای پوچ

  • nexaen

    ای لعنت بهتون که انقدر سانسور میکنید. شما شریک جرم این حکومت کوتوله های مغزی هستین. چرا نمیزارین مردم حرفشون رو بزنن؟ از چی میترسین؟

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی