محققان بریتانیایی: تزریق یک دوز واکسن فایزر ۹۰ درصد اثربخشی دارد
برخلاف مطالعات قبلی تزریق یک دوز از واکسن کرونا فایزر طی ۳ هفته اثربخشی ۹۰ درصدی را در برابر این ویروس مرگبار ایجاد میکند. در حالی که مطالعات قبلی از عدم کارایی بالای تزریق یک ...
برخلاف مطالعات قبلی تزریق یک دوز از واکسن کرونا فایزر طی ۳ هفته اثربخشی ۹۰ درصدی را در برابر این ویروس مرگبار ایجاد میکند.
در حالی که مطالعات قبلی از عدم کارایی بالای تزریق یک دوز واکسن کرونا حکایت داشتند، پژوهشی که توسط دانشگاه «ایست آنگلیا» بریتانیا صورت گرفته خلاف آنرا نشان میدهد. بر اساس پژوهشهای پروفسور «پل هانتر» و «جیلیای برینارد» روی دادههای ۵۰۰ هزار شهروند دریافت کننده این واکسن، ۲۱ روز پس از تزریق دوز اول اثربخشی واکسن فایزر به بالاترین حد خود میرسد که ۹۰ درصد است:
«ما دریافتیم که تا ۲ هفته پس از تزریق خبری از ایجاد سپر ایمنی در برابر ویروس نیست اما پس از آن اثربخشی به شکلی فزاینده رو به افزایش رفته و پس از ۲۱ روز به بالاترین سطح می رسد اما از ۹۰ درصد بالاتر نمیرود.»
آنها در واقع در روش تحقیقاتی محققان اسراییلی ایراداتی را پیدا کرده بودند که ناشی از عدم برآورد کارایی واکسن پس از ۱۸ روز از زمان تزریق بوده است. این دو محقق هشدار دادهاند که ریسک ابتلای به بیماری در ۸ روز اولیه پس از تزریق واکسن دو برابر میشود که احتمالا ناشی از کاهش توجه افراد به رعایت مواردی نظیر استفاده از ماسک و فاصلهگذاری اجتماعی است.

بریتانیا که جزو نخستین کشورهایی است که برنامه واکسیناسیون عمومی را راهاندازی کردهاند، با مشکل کمبود واکسن مواجه است و برای افزایش تعداد دریافت کنندگان آن برنامه تزریق دوز دوم را تا ۱۲ هفته به تاخیر انداخته است؛ از اینرو میزان اثربخشی دوز اول برای این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
علاوه بر فایزر اخیرا پژوهشگران دانشگاه آکسفورد اعلام کردهاند یک دوز از واکسن کرونا آکسفورد هم میتواند در فاصله ۲۲ تا ۹۰ روز اثربخشی ۷۶ درصدی داشته باشد. همچنین شرکت داروسازی «جانسون و جانسون» اثربخشی واکسن تک دوز خود در جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ را در مجموع ۶۶ درصد و کارایی آن در جلوگیری از ابتلا به نوع شدید را ۸۵ درصد اعلام کرده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
وقتی 1دوز 90درصد اثر بخشی داره ? خب اگ 2دوز بزنی میشه 180 درصد? خوبه کع حداقل 80درصد ذخیره میکنیم
یه نکته. شما توی داروسازی یه دارویی تولید میکنید که مشابه یک داروی خارجی هست. سازمان غذا و داروی ایران معیارش برای سالم بودن و عملکرد مناسب چیه؟
داروی تولید شده در شرکت فایزر...
این خبر خیلی خوبیه. این یعنی واکسینه کردن 2 برابر جمعیت بیشتر با سرعت دو برابر
ولیی خب برای ما ایرانی جماعت که موالی هستیم فرقی نداره
برای ما آقا آشغالهای چینی و روسی تجویز کردن
یعنی اینقدر تبلیغ واکسن های امریکایی و انگلیسی تو وب سایت های ایرانی می کنند، خود امریکایی ها و انگلیسی ها تبلیغ نمی کنند.
واکسن های آمریکایی و انگلیسی احتیاجی به تبلیغ ندارن. مثل همه چیزشون عالی هستند
زنده باد ایالات متحده امریکا و بریتانیای کبیر? ? ?
از خونه بیرون نیایید، امروز اولین سری واکسن روسی اومده، به زور میخوان بزنن به مردم
به گمانم آقای یونس مرادی از شرکت فایزر پورسانت میگیره
حالا هی خودتونو بزنید به در و دیوار سایبری های مواجب بگیر، پورسانت تو از کجا میاد؟ از بیت؟ شرم هم خوب چیزیه ، اصلا شما اصالتا مال کدوم جهنم دره ای هستید که اینهمه با ایران و ایرانی عناد دارید، بابا بفکر جیبتی درست اما به چه قیمتی؟
قشنگ میدونید که کی این خبرو منتشر کنید...
90 درصد اثر بخشی داره منتها توی کشتن مردم نه پیشگیری از کرونا...
دقیقا آدم خوبه یکمی از عوارضش هم بگه
آقا من کرونا یاب بوق زن با چراغ قرمزش رو میخوام، چرا تولید انبوهش نمیکنن. این قابلمه ما درش گم شده ما کرونا یاب براش سفارش دادیم! کاش میشد وقتی آب جوش هم اومد بوق بزنه?
مهم اینه نظر حضرت عاقا به کدوم واکسن نزدیکتر باشه
#شرم
#حیا
واکسن آمریکایی و انگلیسی فقط، ایرلنی و روسی و چینی خوب نیست، اخ و پیفه