ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چهارمین سایت 5G ایرانسل فردا در بوستان آب و آتش افتتاح می‌شود

ایرانسل روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، از چهارمین سایت 5G ایران در بوستان آب و آتش رونمایی می‌کند. معاون فنی و مهندسی ایرانسل، در نشست تخصصی «واگذاری باند فرکانسی ۳۵۰۰ مگاهرتز و توسعۀ نسل پنجم تلفن‌همراه»، ضمن اعلام این خبر، در زمینۀ ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۲۷ بهمن ۱۳۹۹  |  ۱۸:۵۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ایرانسل روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، از چهارمین سایت 5G ایران در بوستان آب و آتش رونمایی می‌کند. معاون فنی و مهندسی ایرانسل، در نشست تخصصی «واگذاری باند فرکانسی ۳۵۰۰ مگاهرتز و توسعۀ نسل پنجم تلفن‌همراه»، ضمن اعلام این خبر، در زمینۀ واگذاری باندهای فرکانسی و توسعۀ شبکۀ اپراتورها، با حاضران در نشست به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش روابط ‌عمومی ایرانسل، نشست تخصصی «واگذاری باند فرکانسی ۳۵۰۰ مگاهرتز و توسعه نسل پنجم تلفن‌همراه» در حاشیه رویداد هفتۀ ایران دیجیتال و در نخستین روز از نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا (IoTEX)، با حضور مهندس نسترن محسنی معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل، مهندس یاسر رضاخواه مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل، مهندس مرتضی طاهری‌بخش معاون فنی و توسعه همراه اول و مهندس جهانگیر آقازاده رییس هیأت‌مدیرۀ شرکت فرابرد داده‌های ایرانیان (زیتل)، صبح امروز دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در سالن ۲۷ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

معاون فنی و مهندسی ایرانسل، در این نشست، به سرمایه‌گذاری اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) اشاره کرد و گفت: با افزایش قابل توجه تقاضا در شبکۀ دیتا که طی یک سال اخیر و در پی شیوع بیماری کرونا به وجود آمده است، ایرانسل سرمایه‌گذاری قابل توجهی در اینترنت پرسرعت ثابت انجام داده و خدمات TD-LTE خود را به طور گسترده‌ای توسعه داده است.

بولوردی افزود: در حال حاضر، درصد جمعیتی زیادی از مشترکان ایرانسل در حال استفاده از خدمات اینترنت پرسرعت ثابت هستند. این درصد جمعیتی، قابل چشم‌پوشی نیست و این نکته باید در تصمیم‌گیری برای واگذاری باندهای فرکانسی، مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تقاضای مصرف دیتا، به خاطر شرایط کرونایی، در بالاترین سطح است و در چنین شرایطی، تصمیم‌های ناگهانی برای تغییر در باند فرکانسی مشکل‌ساز است و نارضایتی عمومی به دنبال خواهد داشت.

بولوردی در واکنش به صحبت یکی از حاضران در نشست، مبنی بر واگذاری پهنای‌باند فرکانسی ۸۰ مگاهرتزی به اپراتورها برای توسعۀ 5G، این میزان را ناکافی برشمرد و برنامۀ رگولاتوری برای واگذاری ۱۰۰ مگاهرتز را تصمیم درستی دانست.

معاون فنی و مهندسی ایرانسل، چالش دیگر را مشکلات موجود روی خدمات TD-LTE، از جمله اختلالات GPS عنوان و تأکید کرد: با راه‌اندازی 5G، این مشکلات به مراتب بیشتر خواهد شد و باید از هم‌اکنون به فکر حل این مشکل باشیم.

بولوردی همچنین با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری سنگین از طرف اپراتورها برای توسعۀ 5G، انتظار برای بازگشت سریع سرمایه را خوشبینانه دانست و از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواست تا حداقل در چند سال نخست ارائۀ سرویس، در زمینۀ حق فرکانس و مسائل مشابه، با اپراتورها همکاری کند.

5G سال‌هاست که جزو اولویت‌های ایرانسل است

بولوردی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به پیشتازی ایرانسل در ارائۀ خدمات نسل پنج تلفن‌همراه در ایران گفت: 5G سال‌هاست که جزو اولویت‌های ایرانسل است. ما از سال ۱۳۹۵ مطالعۀ شبکۀ نسل پنج را به صورت جدی با همکاری مراکز معتبر دانشگاهی داخلی و شرکت‌های بین‌المللی فعال در این زمینه آغاز کردیم و موفق شدیم در تیر ماه سال ۱۳۹۶، اولین بار در ایران، از نخستین شبکه رادیویی واقعی مبتنی بر تکنیک‌های 5G بهره‌برداری و در شهریور ماه همان سال نیز، در حضور مهندس آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، نمونۀ کاملی از شبکۀ 5G را آزمایش کنیم.

وی افزود: ایرانسل در ادامه طی یک برنامۀ دقیق و فشردۀ مطالعاتی و عملیاتی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ برای راه‌اندازی شبکۀ کاربردی و واقعی 5G، موفق به راه‌اندازی نخستین سایت نسل پنج ایران در اول مرداد ماه ۱۳۹۹ شد و پس از افتتاح دو سایت دیگر در ساختمان مرکزی خود و دانشگاه تربیت‌مدرس، فردا چهارمین سایت تجاری 5G ایران و ایرانسل در بوستان آب و آتش، از طریق ارتباط زندۀ ویدیویی، با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و مهمانانی از وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در نمایشگاه، برای استفادۀ عموم راه‌اندازی می‌شود. به این ترتیب، علاوه بر کاربرانی که دارای گوشی‌های با قابلیت پشتیبانی از 5G هستند، حتی کاربرانی که گوشی تلفن‌همراهشان قابلیت اتصال به شبکۀ نسل پنج را نداشته باشد هم می‌توانند به صورت Hotspot و با استفاده از پوشش مودم وای فای 5G ایرانسل، تفاوت در سرعت را تجربه کنند.

معاون فنی و مهندسی ایرانسل گفت: ایرانسل در راه‌اندازی 5G، علاوه بر استفاده‌های تجاری و ارائۀّ خدمات به مشترکان خود، اهداف علمی و پژوهشی و نیز فرهنگ‌سازی برای توسعۀ کاربست‌های آن را نیز از نظر دور نداشته و همزمان، مطالعۀ 6G را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

بولوردی همچنین در بخش دیگری از این نشست، با بیان اینکه 5G بدون فیبر، مفهوم و کارایی نخواهد داشت، بر ضرورت ورود رگولاتوری و سیاست‌گذاری در زمینۀ توسعه و تأمین فیبرنوری تأکید کرد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در توسعۀ سایت‌های جدید به دلیل افزایش نرخ ارز و پیچیدگی اخذ مجوز سایت جدید، افزودن لایه‌های جدید در سایت‌های موجود را سریعترین راه‌حل ارتقای کیفیت خدمات اینترنت دانست.

رویداد «هفتۀ ایران دیجیتال» و نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیای ایران (IoTex)، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، در روزهای ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹ از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود و ایرانسل، در سالن ۲۷ این نمایشگاه میزبان علاقه‌مندان و متخصصان است.

ایرانسل به عنوان یکی از حامیان اصلی این رویداد، علاوه بر حضور در نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا، دستاوردها و محصولات خود در زمینۀ «هوش مصنوعی»، «اینترنت اشیا» و «شبکۀ 5G» را به نمایش گذاشته و به صورت همزمان، از طریق ارتباط زندۀ ویدیویی، از چهارمین سایت نسل پنج تلفن‌همراه ایران و ایرانسل، در محل بوستان آب و آتش تهران رونمایی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • WEBLOG PLUS

    سلام امیدوارم توی تبریز هم زودتر راه اندازی بشه / همچنین مودم 5G رو هم هر چه زودتر در دسترس قرار بدن

  • ali_mlk

    اول باید فکری به حال زیرساخت کشور کرد، چون حتی شبکه داخلی که میگن چندین برابر شبکه بین المللی هست بازم نمیشه استفاده کرد در ساعات شلوغ

  • ali_mlk

    چون زیرساخت و پهنای باند کافی نداریم ، حالا فکر کنید با این حجم های کم اینترنت در بسته سرعت اینجوره، مثلا ۵جی بیاد و بگن حالا میشه حجم بیشتر داد با همون قیمت ، دیگه توی طول روز حتی نمیشه یه سایت باز کرد

  • ali_mlk

    جالبه واقعا، همین نسل ۴،۵ که باید یک سرعت و کیفیت خیلی خوب داشته باشه با بدترین حالت ممکن داریم استفاده میکنیم، روزها توی اکثر مناطق شهرهای پر جمعیت سرعتش در حد ۳جی هم نیست و نمیشه حتی یک ویدیو باهاش دید
    این فقط یک چیز رو اثبات میکنه که اگه بجای ۵ جی ، ۹ جی هم داشته باشیم بازم هیچ فرقی نمیکنه

  • ali_mlk

    جالبه واقعا، همین نسل ۴،۵ که باید یک سرعت و کیفیت خیلی خوب داشته باشه با بدترین حالت ممکن داریم استفاده میکنیم، روزها توی اکثر مناطق شهرهای پر جمعیت سرعتش در حد ۳جی هم نیست و نمیشه حتی یک ویدیو باهاش دید
    این فقط یک چیز رو اثبات میکنه که اگه بجای ۵ جی ، ۹ جی هم داشته باشیم بازم هیچ فرقی نمیکنه، چون زیرساخت و پهنای باند کافی نداریم ، حالا فکر کنید با این حجم های کم اینترنت در بسته سرعت اینجوره، مثلا ۵جی بیاد و بگن حالا میشه حجم بیشتر داد با همون قیمت ، دیگه توی طول روز حتی نمیشه یه سایت باز کرد
    اول باید فکری به حال زیرساخت کشور کرد، چون حتی شبکه داخلی که میگن چندین برابر شبکه بین المللی هست بازم نمیشه استفاده کرد در ساعات شلوغ

  • MOHAMMADmartin

    تو شهرستان زندگی میکنم خونمون ویلای هست اینترنتم بیشتر مواقع رو حالت E و 3g هست که با این اینترنت سایت داخلی حتی نمیشه باز کرد انقدر داغون هستش هرچی شکایت ثبت میکنم مشکلمون حل نمیشه تو سال ۲۰۲۱ مشکل اینترنت داریم این ظلمع

  • molavy

    هیچ از خدمات 5g ایرانی استفاده نمیکنه، منتظر میمونم استرلینک اینترنت ماهواره ای بده مجانی به ایرانی ها

    • Amirabbas103024

      ?????‍♂️??‍♂️??‍♂️

    • Alireza?

      چون ایلان ماسک عاشق چشم و ابروی ماست بهمون پول هم میده که استارلینک داشته باشیم?

مطالب پیشنهادی