ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فایزر: واکسن ما برای نگهداری و انتقال به دمای فوق سرد نیاز ندارد

زمانی که فایزر از اثربخشی بالای واکسن کرونا خود خبر داد و مجوز دریافت کرد، بسیاری به انتقال سریع آن به کشورهای مختلف امیدوار بودند اما در این میان یک مشکل بزرگ وجود داشت: واکسن ...

محمد قریشی
محمد قریشی منتشر شده در ۲ اسفند ۱۳۹۹  |  ۱۴:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

زمانی که فایزر از اثربخشی بالای واکسن کرونا خود خبر داد و مجوز دریافت کرد، بسیاری به انتقال سریع آن به کشورهای مختلف امیدوار بودند اما در این میان یک مشکل بزرگ وجود داشت: واکسن فایزر برای انتقال به دمای فوق سرد تا منفی ۷۵ درجه نیاز داشت. حالا این کمپانی اعلام کرده که نیازی به این دما نیست و می‌توان تا دو هفته آن را در دمای استاندارد فریزر نگهداری کرد.

نیاز به دمای فوق سرد بسیاری از کشورها را به دردسر انداخته و همچنین چالش‌هایی برای دسترسی به یخ خشک کافی ایجاد کرده. اما حالا طبق گفته فایزر و BioNTech، واکسن آن‌ها نیازی به چنین دمایی ندارد.

این کمپانی‌ها داده‌های جدیدی را در اختیار سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) قرار داده‌اند که در آن‌ها به امکان نگهداری و انتقال واکسن‌ها در محیط‌های گرمتر اشاره شده. در صورتی که تغییر مدنظر این دو شرکت مورد تایید FDA قرار بگیرد، توزیع این واکسن در آمریکا و حتی کشورهای دیگر ساده‌تر می‌شود. علاوه بر این، می‌توان آن را به کشورهای با درآمد پایین هم صادر کرد.

واکسن کرونا فایزر

فایزر قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ تا ۲ میلیارد دوز واکسن عرضه کند، بنابراین طبق گفته مدیرعاملش به نام «آلبرت بورلا»، بطور مداوم پژوهش‌هایی برای تولید انبوه صورت می‌گیرد:

«ما بطور مداوم پژوهش‌های پایداری واکسن برای پشتیبانی از تولید تجاری و انبوه آن را انجام می‌‌دهیم و هدفمان، عرضه گسترده‌تر واکسن در ایالات متحده آمریکا و کشورهای مختلف در سراسر جهان است. اگر داده‌های جدید تایید شوند، مراکز واکسیناسیون و داروخانه‌ها انعطاف‌پذیری و گزینه‌های بیشتری برای مدیریت منابعشان خواهند داشت.»

در حال حاضر برای نگهداری حداکثر ۶ ماهه واکسن کرونا فایزر، باید آن را در دمای منفی ۸۰ تا ۶۰ درجه نگه داشت و البته تا ۵ روز امکان نگهداری آن در یخچال با دمای ۲ تا ۸ درجه هم وجود دارد. اگر داده‌های جدید مورد تایید قرار بگیرند، می‌توان این واکسن را به مدت دو هفته در دمای منفی ۲۵ تا ۱۵ درجه نگهداری کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ThingBurger

    این کمپانی داروسازی یه زمانی داخل ایران هم وجود داشت که انقلاب شکوهمند اسلامی گرفت مصادرش کرد

  • molavy

    باشه بابا شما خوبید، اه، بزنید به ملگه تون

    • Rayanlap

      نگران نباش ارباب هاتم زدن.زورت اگه به همون ملکه میرسید خیلی وقت پیش کاری کرده بودی عوض تیکه انداختن.

    • ozone

      مطمئن باشید حضراتی که برای کوچکترین درمانهای پزشکی عازم بلاد کفر میشن، واکسن شان رو هم قبلا از ملکه گرفته اند.

  • آریا

    جدیداً گفتن یک دوزش هم اثرگذاره

  • فراز

    من موندم این پدرسوخته ها این چیپ هایی که عاقا گفتن چطوری توی آمپول توی دمای ۷۰ درجه زیر صفر کار گذاشتن و خرابم نمیشه، برای ضربه زدن به نظام شکوهمند عنقلاب اسلامی ببین چه که نمیکنن

    • sinagoogle

      در دورانی از این کشور زندگی میکنیم که پزشکا برای سلامت جسم و روح مردم به جای تکیه به منطق دست به دعا میشن و مبلغین مذهبی به جای دعا و دعوت مردم به آرامش، نسخه دارویی میپیچن و مشاوره پزشکی میدن.

مطالب پیشنهادی