ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس پژوهشگاه ارتباطات: همکاری برای تولید خودروی خودران با سایپا آغاز شده است

رییس مرکز پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از همکاری این مرکز با سایپا برای تولید خودروی هوشمند و ارائه خودروی خودران طی ده سال آینده داد. او تاکید دارد این همکاری‌ها بعد از ۵ ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۲ اسفند ۱۳۹۹  |  ۱۱:۴۴

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

رییس مرکز پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از همکاری این مرکز با سایپا برای تولید خودروی هوشمند و ارائه خودروی خودران طی ده سال آینده داد. او تاکید دارد این همکاری‌ها بعد از ۵ تا ۱۰ سال نهایتا به تولید خودروی خودران هوشمند در کشور خواهد شد.

به گزارش دیجیاتو «وحید یزدانیان» در نشست خبری صبح امروز خود خبر از پیگیری طرح خودروی خودران در کشور داد و اعلام کرد که پایلوت اجرایی این طرح در جزیره کیش خواهد بود. یزدانیان با ذکر این نکته که نباید به این زودی منتظر خودروی خودران بود اعلام کرد که تولید چنین کالایی مراحل مختلفی خواهد داشت و بین ۵ تا ۱۰ سال به طول خواهد انجامید:

«در حال حاضر با سایپا به توافق رسیدیم که در زمینه تولید خودروی هوشمند همکاری کنیم. قدم اول استفاده از ماژول های هوشمند در خودروهای فعلی است و خودروی ما از یک خودروی مکانیکی به یک خودروی الکتریکی تبدیل می‌شود و در قدم بعدی به یک خودروی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. در قدم‌های بعدی، ماژول‌های در اختیار راننده از دست او خارج می‌شود و الکتریکی می‌شود و در یک فرایند ده ساله به خودروی خودران می‌رسیم که در آن راننده رسما تبدیل به یک مرسوله خواهد شد.»

به گفته یزدانیان در آینده مقوله خودرو به طور کلی دگرگون خواهد شد و خودروها از یک کالای موجود در خانه‌ها تبدیل به سرویس خواهند شد. او با اشاره به فرایند Car As A Service آن را موضوعی دانست که در آینده نزدیک به وجود خواهد آمد و در آن خودروها تبدیل به یک سرویس می‌شوند:

«مانند گذشته که همه خانه‌ها خودشان یک نانوا بودند و حالا تنورها به بیرون رفته و نانوایی یک سرویس شده، خودرو نیز اندک اندک تبدیل به یک سرویس خواهد شد و کاربر تقاضا می‌کند چه خودرویی برای چه زمانی و مکانی می‌خواهد. سایپا اعلام کرد برای الکتریکی کردن یک سری ماژول‌ها به کمک شما نیاز داریم و ما همکاری خود را با آنها آغاز کردیم. آنها در حال الکتریکی کردن بخشی از خودروی جدید خود بودند و این بورد حجیم را به ما نشان دادند و ما برای بهینه سازی و طراحی مجدد آن اعلام آمادگی کردیم.»

رییس مرکز پژوهشگاه ارتباطات با اعلام این نکته که موارد مذکور را به زودی در اختیار خودروساز قرار خواهیم داد تاکید کرد که این فرایند اندک اندک مسیر خود را به درستی طی خواهد کرد: «بین ۵ تا ۱۰ سال احتیاج داریم که یک خودروی کامل خودران و هوشمند داشته باشیم. مهمترین زیرساخت و یا به بیانی بهتر، تنها زیرساخت راه ارتباطی خودرو خودران هوشمند همان توسعه 5G در کشور خواهد بود که مقدمات آن آغاز شده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • PersianCode

    عالی شد؛آدم که پشتش بود سالی کلی آدم میکشت؛هوش مصنوعی که پشتش باشه به عنوان ربات جنگی تروریستی در بین الملل معروف میشه بعد تحریما چند برابر میشه?

  • Sae77

    مرسی که تمام تلاشتون رو برای خندوندن ما انجام میدین ?

  • mamadreza

    نه ممنون

  • hasan imani

    زااااااارت

  • یوسف

    شاهد پراید خودران ، وانت پراید خودران ، وانت آبی خودران خواهیم بود .

    • Rayanlap

      ببین من با نسیان آب خودران موافقما،فقط کنترلش دست راننده هاش نباشه? ? .نزدیک خاموش این ماشین ها شدن خطر داره.

    • ozone

      ??????????

  • آریا

    ? ? ? ? ? ?
    خبر کوتاه بود و خنده دار ? ? ? ?

  • Hitchhiker

    وایسید عقب
    رقیب جدید تسلا اومد که همه رو زخمی کنه

  • Rayanlap

    بابا یه تفنگ بگیر بکش مارو دیگه

  • Xperia_Sola

    الله اکبر همین جوریش ما خودرو هامون با راننده تلفاتش در صدر دنیاست حالا شما فرض کنید خودران و بدون راننده پیشاپیش تسلیت صمیمانه خود را به نسل های بعد عرض می نماییم

  • Baback Mohamadi

    خدایا هم‌اکنون ما را بکش

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی