ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت ارتباطات: حقوق پلتفرم‌های بومی حذف شده از گوگل پلی را پیگیری می‌کنیم

وزارت ارتباطات یک روز پس از حذف اپلیکیشن‌های فیلیمو، آپارات و بلد از گوگل پلی، ضمن محکوم کردن این اقدام، توسعه همه‌جانبه دستاوردهای بومی در فضای مجازی را کمترین پاسخ معقول به این مسدودسازی دانسته ...

مجتبی آستانه
مجتبی آستانه منتشر شده در ۱۸ شهریور ۱۴۰۰  |  ۲۲:۵۴

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

وزارت ارتباطات یک روز پس از حذف اپلیکیشن‌های فیلیمو، آپارات و بلد از گوگل پلی، ضمن محکوم کردن این اقدام، توسعه همه‌جانبه دستاوردهای بومی در فضای مجازی را کمترین پاسخ معقول به این مسدودسازی دانسته و اعلام کرد تمامی ظرفیت‌های ممکن برای احقاق حقوق پلتفرم‌های بومی در عرصه بین المللی را به کار خواهد گرفت.

وزارت ارتباطات در این بیانیه، اقدامات اخیر شرکت گوگل در حذف برنامک‌های (اپلیکیشن) موثر و پرکاربرد ایرانی را نشان از کینه‌توزی با مردم ایران و اوج ناراحتی و نگرانی آن‌ها از توسعه و کاربردی شدن کسب و کار‌ها و پلتفرم‌های بومی ایرانی دانسته و آن را محکوم کرد:

«وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یکجانبه‌گرایی پلتفرم‌های امریکایی و تحریم ناعادلانه علیه زیست‌بوم فناوری و فضای مجازی کشور را به شدت محکوم می‌کند و کمترین پاسخ معقول به تحدید و مسدود‌سازی صورت گرفته را توسعه و کاربردی شدن همه‌جانبه دستاورد‌های بومی در فضای مجازی می‌داند.»

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صاحبان پلتفرم‌های ایرانی فعال در داخل و در سطح بین‌المللی و توسعه‌دهندگان شبکه ملی اطلاعات را طلایه‌داران استقلال و پیشرفت فضای مجازی کشور می‌داند و حمایت قطعی و تمام‌عیار خود را از آن‌ها اعلام می‌کند. همچنین این وزارتخانه با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله مرکز ملی فضای مجازی، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه، از تمامی ظرفیت‌ها و راه‌کار‌ها حقوقی و سیاسی، پیگیر حقوق پلتفرم‌های ایرانی در مجامع بین‌المللی مربوطه خواهد بود.

آن طور که در این بیانیه آمده، وزارت ارتباطات اعتقاد دارد با وجود فروشگاه‌های برنامک ایرانی، این نوع اقدامات تاثیر حیاتی بر کسب و کار‌های ایرانی ندارد و نخواهد داشت، اما ادامه این رویه را نشانه آشکاری از اعلام جنگی نوین علیه دانش و محصولات فناورانه ایرانی دانسته که همه ایرانیان را برای افزایش قدرت ملی در حوزه فضای مجازی مصمم‌تر می‌کند: «ما معتقدیم تعامل بین‌المللی تنها با دست‌های پُر، موثر است و امروز به یمن تلاش و توان و خلاقیت جوانان ایرانی در صحنه بین‌المللی سربلندیم.»

در پایان نیز به دستور و تاکید ویژه «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بخش‌های ذیربط اشاره شده است تا تمامی ظرفیت‌های ممکن برای احقاق حقوق پلتفرم‌های بومی در عرصه بین المللی به کار گرفته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ... ...

    فیلیمو و آپارات مگه بیانیه ندادن ما نمیخواییم کسی از حقوق کاربرانمون صیانت کنه چی شد پس گوگل پلی دکمشون رو زد😏

  • ... ...

    فیلیمو و آپارات مگه بیانیه ندادن که ما نمیخواییم کسی از حقوق کاربرانمون صیانت کنه چی شد گوگل پلی دکمه همشون رو زد😏

  • herogame

    یکی از جوک های واقعا خنده دار اخیر بود که شنیدم احسن پیگیر باش برادر حتما پیگیری کن 😂

  • hector_k2

    این وزارت قطع ارتباطات هم کلا تو توهم به سر میبره

  • itookan

    خخخخخخ. باشه

  • J.A.R.V.I.S

    😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂

مطالب پیشنهادی