ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان بهداشت جهانی توزیع دوز سوم واکسن کرونا در کشورهای ثروتمند را یک «رسوایی» می‌داند

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نابرابری بین توزیع دوز بوستر یا سوم واکسن کووید-۱۹ در کشورهای پیشرفته و اولین دوز واکسن در کشورهای در حال پیشرفت را یک «رسوایی» خطاب کرده و این حرکت را مورد ...

ریحانه ولی‌پور
ریحانه ولی‌پور منتشر شده در ۲۳ آبان ۱۴۰۰  |  ۲۳:۵۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نابرابری بین توزیع دوز بوستر یا سوم واکسن کووید-۱۹ در کشورهای پیشرفته و اولین دوز واکسن در کشورهای در حال پیشرفت را یک «رسوایی» خطاب کرده و این حرکت را مورد انتقاد قرار داده است.

طبق گزارشات سازمان جهانی بهداشت، توزیع ناعادلانه واکسن در آفریقا این قاره را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و تا ۶ام آبان تنها ۶ درصد جمعیت کل این قاره دو دوز کامل واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند.

هفته‌هاست مسئولان این سازمان تزریق دوز بوستر واکسن کرونا به افراد سالم را شدیدا نقد می‌کنند و از کشورهای ثروتمند می‌خواهند تا دوزهای مازاد واکسن‌های کووید-۱۹ خود را به افراد مسن و در معرض خطر در کشورهای فقیر اختصاص دهند.

با توجه به داده‌هایی که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده، تعداد دوزهای بوستری که روزانه در جهان تزریق می‌شود شش برابر تعداد تزریقات دوزهای اول افرادی است که در کشورهای فقیر زندگی می‌کنند. مدیر کل این سازمان، «تدروس آدهانوم» چنین اتفاقی را یک رسوایی دانست که باید هرچه سریعتر متوقف شود.

هدف اولیه سازمان جهانی بهداشت این بود که تا پایان امسال چهل درصد جمعیت تمام کشورهای دنیا واکسینه شوند، اما تاکنون بیش از صد کشور دسترسی کافی به منابع برای دستیابی به این هدف را نداشته‌اند. این سازمان تنها در صورتی به این هدف خواهد رسید که بتواند ۵۰۰ میلیون دوز دیگر دریافت و در جهان توزیع کند.

تاکنون فقط پنج کشور در آفریقا مثل مراکش و تونس بیش از ۳۵ درصد از جمعیت خود را به طور کامل واکسینه کرده‌اند و این در حالی است که کمتر از ۱۰ درصد جمعیت بیشتر کشورهای این قاره واکسینه شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • hameds1

    متاسفانه همه به فکر خودشون هستن. ما هم برای تغییر وضع نباید منتظر کمک کسی باشیم باید خودمون دست به کار بشیم

  • molavy

    یعنی کشور های پیشرفته فقط فکر خودشون هستند و حقوق بشر کشک
    دروغه

مطالب پیشنهادی