ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سایپا: پراید جایگزینی ندارد، دیگر با رنو و برلیانس کار نخواهیم کرد

روز گذشته نشستی خبری در مرکز ارتباطات سایپا برگزار شد که در طی آن «مجید باقری»، قائم مقام مدیرعامل این شرکت در حوزه فروش و خدمات، به برخی از پرسش ها در رابطه با شرایط ...

سپهر زنگنه
سپهر زنگنه منتشر شده در ۴ تیر ۱۳۹۹  |  ۱۳:۴۶

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

روز گذشته نشستی خبری در مرکز ارتباطات سایپا برگزار شد که در طی آن «مجید باقری»، قائم مقام مدیرعامل این شرکت در حوزه فروش و خدمات، به برخی از پرسش ها در رابطه با شرایط کاری سایپا، قطع تولید پراید، برنامه ها و اهداف این شرکت پاسخ داد.

در این نشست خبری مواردی در خصوص توقف تولید پراید مطرح شد که قائم مقام مدیر عامل سایپا در این رابطه گفت: «همان طور که قبلا هم گفته بودیم، در زمان مقرر نسخه های مختلف خانواده پراید و X100 را از خطوط تولید خود خارج کردیم. با وجود اینکه مشکلاتی مانند شیوع کرونا، احتمال به تعویق افتادن حذف پراید را مطرح کرده بود، اما با تلاش تمام همکاران توانستیم تا دومین عضو خانواده پراید را در زمان مقرر از خط تولید خارج کنیم. قطعا می دانیم که در بهمن ۹۸ و پیش از موعد اعلام شده، تولید سایپا ۱۳۲ متوقف شد و در اردیبهشت ماه سال جاری هم تولید سایپا ۱۱۱ به پایان رسید. بر همین اساس برنامه داریم تا در اواخر تیر ۹۹ تولید سایپا ۱۳۱ را هم متوقف کنیم و به این ترتیب به طور کامل پراید را از سبد محصولات سواری سایپا حذف نماییم».

قائم مقام مدیرعامل در ادامه افزود: «در حال حاضر حدود ۵۰ هزار تعهد برای مدل های مختلف پراید داریم که اکثر آن ها مربوط به نسخه ۱۳۱ است. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان ماه جاری فرایند تولید خودروهای مربوط به تعهدات پراید به اتمام می رسد و به هیچ وجه مشکلی برای پاسخ به تعهدات این دسته از مشتریان نداریم. در اینجا باید به این مسئله اشاره کنم که تمام پرایدهای تولیدی در کارخانه با قیمتی در محدوده ۳۸ میلیون تومان و با نرخ قدیم به دست مشتریان می رسد و مدت هاست که گروه سایپا هیچ گونه فروش فوری و یا حتی پیش فروش را برای خانواده سواری پراید نداشته است».

سایپا تیبا

ارزان سازی تیبا در دستور کار نیست

به گفته قائم مقام مدیرعامل سایپا، این شرکت قصدی برای جایگزین کردن پراید در خطوط تولیدی خود ندارد و خودروهای خانواده تیبا نیز به دلیل مشخصات فنی و ایمنی بهتر خود طبیعتا با قیمت بالاتری عرضه می شوند و قرار نیست خودرویی از نظر قیمتی در کلاس پراید تولید شود. «مجید باقری» در این رابطه تصریح کرد که برنامه ای برای ساده سازی (ارزان سازی) تیبا نیز به منظور جایگزینی قیمت با پراید در دستور کار این شرکت قرار ندارد.

با شرکای بد عهد کار نخواهیم کرد

به نوشته اسب بخار، قائم مقام مدیرعامل شرکت سایپا در حوزه فروش و خدمات پس از فروش، روز گذشته به برنامه سایپا برای ادامه همکاری با شرکای خارجی اشاره کرد و اعلام نمود: «قطعا شرکای خارجی که بدعهدی را در روزهای تحریم پیشه کردند، دیگر جایی برای ادامه مشارکت با گروه سایپا را ندارند و تصمیمان این است که به هیچ عنوان فعالیت خود را با شرکای بدعهد ادامه ندهیم».

رنو ساندرو سایپا

به گفته این مقام مسئول در سایپا: «برخی شرکای تجاری سایپا با آغاز تحریم های آمریکا به سرعت قطع همکاری خود را اعلام کردند و با وجود اینکه تعهدات زیادی را به سایپا و مشتریانمان داشتند، بدون هیچگونه پاسخگویی از ادامه همکاری امتناع کردند. رفتار خودروسازانی مانند رنو و برلیانس باعث شد تا هم گروه سایپا و هم مشتریان این شرکت به دردسر بیافتند. برای همین به هیچ وجه این شرکای بدعهد نباید توقع این را داشته باشند که روزی دوباره با سایپا فعالیت خود را ادامه دهند.

البته در دور قبلی تحریم ها نیز مشابه همین صحبت ها در خصوص پژو مطرح شده بود اما با امضای برجام عملا شاهد بودیم که ورق برگشت و این شرکت به عنوان اولین مدعی حضور در بازار ایران با ایران خودرو قرارداد همکاری امضا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • HasanHoseinPoor

    واردات رو آزاد کنید کسی لگن های شما رو نمیخره‌ ماشین کارکرده ۱۵ ۲۰ سال پیش بنز و شرکتای‌ درست از ماشین شما بهتره

  • mahdi

    خداروشکر که ما همچین افراد مقتدری رو داریم واقعا چه وضعشه تازه ادعاشونم می شه نه مردم نخریدن اینقدر سخته خودرو صفر نخرید

  • ازکجا به کجا

    اسب آبی مدل 98 بدون ایربگ موندم چجوری استاندار ها رو پاس کرده پلاک شده بعد 405 و پراید هیوندا آی 10 خیلی مدل های دیگه نتونستن ? بعدم بیشرف ماشین 105 میلیونی چرا شاستی لای در نداره که اونم دریغ کردین

  • ازکجا به کجا

    ??? جوری که شماها موس موس میکنید واسه قرارداد بستن گربه واسه غذا گرفتن نمیکنه

  • Arsin

    پژو و رنو هم گفتند باشه. شما مال این حرفا بودید الان باید خودروی تمام داخلی می داشتید که حداقل خواسته ایرانی جماعت رو پوشش بده.

  • Ali Ebadi

    خدایا ما را از شر ایران خودرو و سایپا و جمیع دزدان حفظ و حراست بفرما

  • elias

    چنان میگه ما دیگه با رنو همکاری نمی کنیم انگار الان تسلا روداستار تولید میکنن.
    اگه همین ماله کشی های شما نباشه همین پژو و رنو هم حاضر نیستن بیان ایران.
    دیوانه نیستن آمریکارو ول کنن بیان به یه کشور کوچکی مثل ما بچسبن که اقتصادش حتی از یک پنجم سهام شرکت اپل هم کوچکتره.

    • جانی سینز علیه حسن دزده

      خلاصه حرف باقری:چرب کنید که خیلی درد داره?

    • جانی سینز علیه حسن دزده

      آره ولی عوضش یه اختلاس اینجا کل چین رو سیر میکنه?

  • Hooman Moezzi

    جون خودتون الان رنو بگه شاید بخواهیم به ایران برگردیم شما بلیط گرفتید دسته جمعی فردا دم دفتر رنو فرانسه هستید

  • majid

    آدم واقعا دیگه هیچ امیدی نداره

  • majid

    همه چی مشکل داره از پایه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی