ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزیر ارتباطات: ۶۰ درصد مردم از پلتفرم‌های بومی استفاده می‌کنند

وزیر ارتباطات درحالی از استفاده مردم از پلتفرم‌های بومی سخن می‌گوید که طبق آمار یکتانت، ۸۰ درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

مهدیه اسماعیلی
مهدیه اسماعیلی منتشر شده در ۶ شهریور ۱۴۰۲  |  ۱۶:۰۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بار دیگر درباره استفاده مردم از پلتفرم‌های بومی اعلام کرد که بیش از ۶۰ درصد مردم کشور از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند. وزیر ارتباطات درحالی از استفاده درصد بالایی از مردم از پلتفرم‌های بومی سخن می‌گوید که طبق آمار منتشرشده در گزارش یکتانت در سال ۱۴۰۱، ۸۰ درصد کاربران ایرانی برای ورود به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، «عیسی زارع‌پور»، امروز در جمع خبرنگاران در زنجان از تلاش برای کاهش نیاز کاربران به فیلترشکن‌ها گفت. او با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون تلاش‌های زیادی برای تقویت پلتفرم‌های داخلی صورت گرفته است، گفت: «ماهانه بیش از ۴۰ میلیون نفر از این سکوها استفاده می‌کنند و روزانه برخی از آن‌ها بیش از ۱۵ میلیون نفر کاربر فعال دارند.»

به باور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دولت سیزدهم برای تحقق دولت هوشمند گام‌های بلندی برداشته و اولین گام برای رفتن به‌سمت این اتفاق، سال گذشته با افتتاح پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برداشته شده است.

زارع‌پور همچنین درباره خدمات ارائه‌شده توسط این پنجره گفت: «از هفته گذشته کیفیت خدماتی که دستگاه‌های اجرایی از این طریق ارائه می‌دهند، ارزیابی می‌شود تا بودجه‌های دستگاه‌ها متناسب با این خدمات در اختیار آن‌ها قرار بگیرد و موانع موجود برطرف شود.»

وزیر ارتباطات بار دیگر اعلام کرد که تا پایان امسال باید حداقل ۲۰ درصد خدمات دستگاه‌ها از این طریق و به‌شکل کاملاً هوشمند ارائه شود. ضمن اینکه در این راستا باید همه استعلامات بین‌دستگاهی نیز برخط شود و مردم طعم شیرین استفاده از فناوری را در تعامل با دولت خواهند چشید.

وزیر ارتباطات همچنین از تلاش برای فراهم‌کردن زیرساخت‌های ارتباطی خبر داد و گفت: «تأمین زیرساخت‌های حقوقی نیازمند تغییر برخی فرایندهای دستگاه‌هاست که در دستور‌کار قرار دارد.»

همانطور که در ابتدای مطالب گفته شد وزیر ارتباطات درحالی از استفاده درصد بالایی از مردم از پلتفرم‌های بومی سخن می‌گوید که طبق آمار منتشرشده در گزارش یکتانت در سال ۱۴۰۱، ۸۰ درصد کاربران ایرانی برای ورود به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی از فیلترشکن استفاده می‌کنند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که میزان استفاده از فیلترشکن در بین کاربران به‌قدری بالاست که یک بازار ۲۰ هزار میلیارد تومانی ایجاد کرده است.

مهدیه اسماعیلی
مهدیه اسماعیلی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • AhmadMeyt

    منم سوپرمنم، از قضا دوستمم اسپایدرمنه. ما دو در کنار هم انرژیمون از خورشید هم بیشتره.

  • itookan

    آمارش چقدر با آمار ک «یکتانت» که میگه ۸۰ درصد مردم از فیلترشکن استفاده میکنن همخونی داره :))))

  • rayacoder

    شما باید وزیر نشاط و شادی میشدین! اعلام این آمارها باعث خنده ملته :))

  • kaatraa

    یاوه گویی برای شما خرجی نداره اما برای مردم چرا!

  • Nnb

    حرف رایگان نزن
    80%مردم vpn دارن ، طبق آمار منتشر شده

  • peyman17

    آمار استفاده از پلت فرم های داخلی همیشه درشون اغراق میشه اکثر کسانی که استفاده میکنند از رو ناچاری هستش نمونه اش همین دانشجوهای دانشگاه آزاد که مجبور به استفاده از آی گپ میشن یا معلمان و دانشآموزان که مجبور به استفاده از شاد هستن

  • علیرضا

    استفاده از فیلترشکن هیچ منافاتی با پیام‌رسان داخلی نداره.
    من هم روبیکا دارم، هم ایتا، هم از فیلترشکن استفاده میکنم 😑

  • Death Lake

    😐
    چطوری میتونن انقدر راحت، همچین دروغ های احمقانه ای رو بگن؟

مطالب پیشنهادی