ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب درامد بر پایه داده مشتریان
تکنولوژی

حمله غیرمستقیم کوک به گوگل و آمازون: پیشرفت فناوری به هر قیمتی اشتباه است

یکی از ایده های مطرح در دنیای فناوری این است که افراد در راه پیشرفت فناوری باید قید حریم خصوصی را بزنند؛ فرضیه‌ای که مدیرعامل اپل آنرا زیر سوال برده است. تیم کوک روز گذشته ...

یونس مرادی
یونس مرادی منتشر شده در ۲۹ آبان ۱۳۹۸  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

یکی از ایده های مطرح در دنیای فناوری این است که افراد در راه پیشرفت فناوری باید قید حریم خصوصی را بزنند؛ فرضیه‌ای که مدیرعامل اپل آنرا زیر سوال برده است.

تیم کوک روز گذشته در کنفرانسی با عنوان «دریم فورس» شرکت کرده بود. وی در پاسخ به سوال مجری درباره راهکارهای این شرکت برای ارتقای کیفیت زندگی مشتریان، استراتژی کسب و کار برخی شرکت ها برای کسب درامد بر پایه داده مشتریان را مورد انتقاد قرار داد. از نظر کوک این تفکر که پیشرفت در هوش مصنوعی به دسترسی گسترده به اطلاعات مردم نیاز دارد، اساسا غلط است:

برخی تصور می کنند اجرای پروژه های بزرگ یادگیری ماشین و هوش مصنوعی بدون حجم عظیمی از داده های مردم و داشتن اطلاعات در مورد زندگی خصوصی آنها ناممکن است اما اپل زیر بار این دیدگاه نمی رود؛ از نظر ما این یک بده بستان غلط است.

هرچند وی به نام کمپانی خاصی اشاره نکرد اما به روشنی گوگل و فیسبوک را هدف گرفته بود که مدتهاست به خاطر حجم داده هایی که از کاربران جمع آوری می کنند، مورد انتقاد قرار می گیرند.

کسب درامد بر پایه داده مشتریان

این در حالی است که اپل سعی کرده خود را به عنوان پلتفرمی با ارزش بالا برای حریم خصوصی به کاربران بشناساند. این مساله تا حدودی قابل قبول است چرا که اساسا مدل کسب و کار کوپرتینویی ها بر تبلیغات متکی نیست.

بی میلی اپل به جمع آوری داده های فراوان از کاربرانش بعضا باعث عقب ماندن آنها نسبت به رقبا شده است. برای مثال دستیار هوشمند سیری به خاطر تغذیه کمتر نسبت به همتایانش محدودیت های بسیاری دارد، در نتیجه اکثر کاربران سراغ مدل های هوشمندتر الکسا و گوگل اسیستنت می روند. دلیل این هوش بالا یکپارچگی نزدیک دستیارها با داده هایی است که گوگل و آمازون از سرویس ها و اپ های مختلف جمع آوری کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • alireza

    زمان نه چندان دوری، زیر اینجور پست ها کل کل بین طرفدارا بود!
    الان ۹۰ درصد متنو نمیخونن میان تو قسمت کامنت ها حداقل یکم سرگرم باشن و با یکی صحبت کنن!
    نزدیک به ۱۰۰ ساعته که ....??

  • Shahram Yalameha

    یا امامزاده گوگل، اگر اینترنت وصل بشه نذر میکنم، لوگو ت رو پرینت رنگی بگیرم، بزارم تو اتاقم که همیشه یادم باشه بدونه تو قادر به کاری نیستم.

    • احسان چهری

      اینم واسه پرینت شما

  • عزراییل

    پاک نکنید

  • nima

    شنیدم خیلی واضح گفتن دانشجویان معترض رو که دستگیر کردن قراره "اعدام" کنن! به جرم مفسدین فی الارض. جوانهای مملکتمون، حاجی اینا بچه ها مونن حاجی...

  • Nowmannow

    دوستان همه که وضع رو میدونید و قطعا میدونید در اینده وضع بدتر خواهد شد و بد تر و بد تر
    یه خواهش ازتون دارنم شما رو به هر چی میپرستید خودتون بچه دار نشید و تا جایی که میتونید بقیه رو از بچه دار شدن منصرف کنید بخدا بتونید جلوی متولد شدن و زجر کشیدن یه نفر دیگه رو توی این جه.نم بگیرید خودش ته ته انسانیته
    التماستو.ن میکنم
    حتی یه نفر ...
    مطمین باشید یه روز بهتر هم نمیاد
    درپناه حق

    • فرشاد

      حرف دل ما رو زدی

    • Unconventional_NyTro

      من کلا مخالف بچه اوردنم حتی اگر طرف شرایطش خوب باشه
      برای اینکه انسان ها با بچه اوردن یک موجود جدیدُ محکوم به خیلی چیزها می کنن و اگر بچه بگه چرا اصلا منُ بدنیا اوردین هیچ کس نمی تونه به این سوال بچش جواب بده
      اگر انسان ها از همون اول از درون خودشون آگاهی کامل می داشتن و راهی که چه در این دنیا و چه در اون دنیا در پیش دارن آگاه می بودن هیچوقت نسل خودشونو ادامه نمی دادن
      بدنیا اوردن بچه یعنی
      محکوم کردنش به زندگی حقیر فرقی نمی کنه شرایطش خوب باشه زندگی انسان حقیره
      محکوم کردنش به تربیت شدن
      محکوم کردنش به سختی کشیدن و عذاب کشیدن
      محکوم کردنش به پاسخ دادن به نیازهای حیوانی که داره
      محکوم کردنش به قضاوت شدن توسط بقیه
      محکوم کردنش به تحقیر شدن که هرکسی تو زندگیش تجربه می کنه
      علاوه بر محکوم شدنش به مسخره بازی های این دنیای فانی
      حالا بعد از این دنیا می رسیم به مسخره بازی های دنیای بعد از مرگ که زندگی ابدی هست
      محکوم کردنش به عذاب قبر
      محکوم کردنش به قضاوت شدن برای جهنم یا بهشت
      محکوم کردنش به رد شدن از پل سراط
      اگر جهنمی شد محکوم کردنش به عذاب ابدی
      اگر بهشتی شد محکوم کردنش به خدمت گذاری و حقارت حقیقیُ کشیدن یا خار شدن حقیقی
      محکوم کردنش به پرستش خدا
      محکوم کردنش به جان دادن برای خدا
      محکوم کردنش به چشیدن طعم مردنُ زنده شدن
      محکوم کردنش به انتخاب کردن
      و این داستان ادامه داره :)

      بطور خلاصش این میشه که وقتی یک انسانُ بدنیا میارین با این کارتون دارین اونو به خلقت بی پایان خدا محکوم می کنین و دارین با رضایت خودتون اونچه که خدا می خوادُ بهش میدین که یا باهاش جهنمشُ پر کنه یا بهشتشُ
      ضد خدا بودن به معنای آتیش زدن قرآن یا توهین کردن به خدا و معصومین نیست چون هرکسی که این کارارو می کنه فقط داره به خودش مشت میزنه یا به باصطلاح خودزنی میکنه
      چون واسش فرقی نمی کنه نیکوکار باشی یا کافر چون خودش نشون داده از هردو برای پیش بردن هدفش که بازی خلقت هست استفاده کرده برای اینکه در آخر یه مسخره بازی به نام جنگ خیرُ شر بزرگ در آخر بین تمام موجودات راه بندازه و در مرحله آخر دادگاه مسخرشو راه اندازی کنه که دیدید من قادرم من توانام من همه چیزم
      بعد وای ما مسلمانان مثلا چقدر شگفت زده بشیم که چیزایی که با پیام رسانش بهمون گفته حقیقت داشته
      بعد وای مثلا با دیدن خدا باید به خودمون ببالیم وای مثلا چه چیز مهمیُ داریم میبینیم چقدررررررر :) شگفت انگیز
      به چپمم نیست برنامه خدا و دیدنش و امور این دنیا و اون دنیا

      اینُ جهت آگاه کردن نوشتم
      خودم هروزم عبادتمو دارم و گفتن حقیقت کفر نیست و مسلمان زاده نیستم بلکه مسلمان شدم
      توی این کشور تقریبا همه مسلمان زادن یعنی همون چیزی که توی شناسنامشون نوشته شده (دین اسلام مذهب شیعه)
      تا سن جوانی روحمم خبر نداشت من شیعم خودمُ مسلمان می دونستم اما خبر نداشتم که مذهبیِ شیعه هم هستم :)
      شناسناممُ یکبار نگاه کردم تو بچگی که تاریخ تولد و شماره شناسناممُ حفظ کنم :)
      وقتی برای دومین بار که خیلی وقت پیش نمیشه شناسناممو واسه چنین موضوعی نگاه کردم که مطمئن بشم از تعجب باصطلاح چشام چهارتا شد :)

      بزرگترین ظلمُ انجام دادن بنظر من بچه دار شدن هست
      شاید بنظر اکثریت مسخره بیاد کامنتم و در جواب بگین بورو خودتو به یه دکتری جایی نشون بده و همینطور منفی بارونم کنید :) ولی یکم راجبش فکر کنید

      به کسی که توهین نکردم پس بهانه ای واسه تأیید نکردن نیست

      • فرشاد

        جانا سخن از زبان ما میگویی...

      • asghar

        ایول Unconventional_NyTro
        واقعا ایول حرف دلمو گفتی.
        ولی متاسفانه تو ایران دختر بچه 15 ساله رو میبرن ازش کارخونه بچه راهندازی میکنن !!!!!!!!!

      • Nowmannow

        درود بر شما Unconventional_NyTro
        همه حرف های که زدی رو قبول دارم و می‌دونم که حقیقته
        منم آنتی ناتالییست م کلا با چرخه پوچ زندگی مخالفم ولی خب برا اون کسانی تو این جهنم قراره متولد بشن زندگی هزاران بار بدتر از اون بچه‌ی کاناداییه

        • Unconventional_NyTro

          سلام

          ممنون لطف داری


          منم آنتی خلقم مشکلُ حل نمی کنم بلکه نابود می کنم اینجوری مشکل برای کسه دیگه ای پیش نمیاد که اونم بخواد با تلاش و کوشش حلش کنه

          اگر قرار باشه کسی ضد خدا باشه اون کافران نیستن بلکه در بین انسان اولین نفر احتمالا خودمم
          زندگی پوچ هست و در حقیقت اگر کسی درکش کند هیچ معنا و مفهومی ندارد
          من واسه زنده موندن و ادامه دادن و لذت بردن از زندگی به معنا و هیچ انگیزه ای و هدف ای و خدا نیاز ندارم
          واقعا برام سواله که چرا واسه زندگی کردن به معنا نیاز دارین! البته جوابشو می دونم همینطوری گفتم
          تلاش می کنم زندگی راحتی داشته باشم و از عذاب به دور باشم
          اما سوالم از خدا اینه که آیا واقعا این همه عذاب و سختی واقعا لازمه!
          اگر هدفی بخوام داشته باشم طلافی کردن هست میسازم که سازه ی خدارو نابود کنم اما قبلش باید به عمر جاودانه برسم البته نه توی جهنم :)
          برای اینکه هرچی که جمع آوری می کنم برای ساختن با مردنم از بین نره :)

          همین الان اگر مطمئن بشم خدا وجود نداره دست به کار میشم و 30 سال بعدش با مرگ کره زمین نسل بشر منقرض میشه
          بجای کمک به اینُ اون تیر خلاصی میزنم به همه انسان ها و نسل های بعدی که قرار بوده بوجود بیان و همه ی انسان هارو از جهالت خودشون نجات می دادم
          اما نمیشه مطمئن شد خدا وجود داره یا نه
          چون اگر وجود داشته باشه این کار بی فایدست و چیزیُ عوض نمی کنه

          بهتر از خودتون می دونم دارین چی می کشین و چه ظلمی داره بهتون میشه از سمت خدا
          خودتون نمی دونین و نمی تونین بفهمین تو چه وضعیت بدی هستین یا تو چه لجنزاری هستین و لحظه ای و احساسی عمل می کنین
          البته منظورم وضعیت زندگیتون و موقعیت مکانیتون نیست یموقع اشتباهی اینجوری فکر نکنین :)

          فقط کوتاه میگم
          موجودات هوشمندی که اگر اراده کنن می تونن درک و فهم خدارو داشته باشن اما مثله حیوان می دوئین دنبال غذا که شکمتونو سیر کنید و واسه یک لقمه نون بیشتر میوفتین به جون همدیگه
          به حالت اصطلاح گفتم که کوتاه بشه

    • Alireza MT9

      کاملا موافقم.
      اونایی هم که منفی دادن ظاهرا خودشون از این شرایط منتفع میشن که دوس دارن یه بدبخت دیگه توی این جهنم دره به دنیا بیاد.

    • mathofdynamic

      ?chill bro

    • Makan

      شما نگران نباش، با این وضعیت اقتصادی وخیم و روند کاهش ازدواج و افزایش طلاق و کاهش نرخ باروری و کاهش رشد جمعیت، چند سال دیگه چیزی از ایرانی باقی نمی‌مونه

    • مهدی

      چشم

  • Hamid

    YFشماهم ترکیده یا فقط واسه من از کار افتاده

    • Pitter

      اره از ساعت ۱۲ امروز ترکید

مطالب پیشنهادی