کتابی که از رازهای سامسونگ پرده برمیدارد؛ «تنها هدف ما شکست اپل بود»
«ماشین های حمل سیب به صورت منظم به دفتر سامسونگ می آمدند و میوه ها در اتاق استراحت کارکنان قرار داده می شدند. همان زمانی که سامسونگ خود را برای نبرد با غول کوپرتینونشین آماده ...
«ماشین های حمل سیب به صورت منظم به دفتر سامسونگ می آمدند و میوه ها در اتاق استراحت کارکنان قرار داده می شدند. همان زمانی که سامسونگ خود را برای نبرد با غول کوپرتینونشین آماده می کرد، کارکنان به خوردن سیب تشویق می شدند.»
این بخشی از کتاب در حال چاپ «قیام سامسونگ» است که به مرور نحوه چیره شدن شرکت کره ای بر اپل و نبرد آنها می پردازد. در این کتاب به نقل از یکی مدیران سامسونگ گفته شد: «ما فقط یک هدف داشتیم: شکست اپل. این را جدی می گویم.»
قیام سامسونگ به قلم گزارشگری به نام Geoffrey Cain نوشته شده که در حوزه فناوری آسیا تخصص دارد. اثر وی بر پایه مصاحبه با صدها نفری نوشته شده که به پیشرفت کمپانی کره ای و چالش های آن در این مسیر ارتباط داشته اند. همانطور که از کاور کتاب پیداست اپل در این داستان سهم بسیار بزرگی دارد.
قیام سامسونگ قرار است هفته آینده منتشر شود و در آن به نقش سلبریتی ها در جذب خریداران نیز اشاره شده است. یکی از آنها مجری مشهور «الن دی جنرس» است که در سال ۲۰۱۴ و حین اجرای مراسم اسکار با ثبت سلفی توسط گوشی گلکسی نوت به محبوبیت سامسونگ نه فقط در آمریکا بلکه کل دنیا کمک کرد.
در این کتاب اما نویسنده فاش می کند که الن در واقع کاربر آیفون بوده و برای ثبت این عکس کارکنان سامسونگ ناچار شده اند نحوه کار با گلکسی را به وی آموزش دهند. هدف آنها از این کار تغییر این نگرش بوده که افراد ثروتمند و مشهور همگی از آیفون استفاده می کنند.
دیگر نکته جالبی که در این کتب افشا شده نحوه انتخاب نام گلکسی برای گوشی های کمپانی کره ای است. آنطور که Cain می گوید این نام از بطری شراب ۹۵ دلاری کالیفرنیایی الهام گرفته شده که به مذاق یکی از مسئولان شرکت خوش آمده بود. دیگر مدیران سامسونگ هم با دلنشین بودن کلمه گلکسی موافق بوده اند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

سامسونگ تولیدکنندهی گوشی هوشمنده درحالی که اپل تولیدکنندهی دوربینهای عکاسی و فیلم برداری قوی با قابلیت تماس گرفتن هست. اینا رو نباید با هم مقایسه کرد
خلاصه مطلب اینه که برنده ها روبردن تمرکز میکنن و بازنده ها رو برنده ها!
قطعا برنده این میدان اپل و ای او اس هست همینه که سامسونگ رو اپل تمرکز کرده
هر کار جنجال مردم رو در کامنت ها برای سامی بهتر یا اپل یا هووا... یا پردازنده amd یا اینتل یا برادرم می افتم. کوچک بودیم خیلی از اوقات سوال مقایسه ای می پرسید: میگفت به نظر زور شیر بیشتر یا کفتار. یا اون موقع لندروور بود. میگفت زور لاندی بیشتر یا پیکان. خلاصه هر جا میرفت کلکل زور این و اون بود.
هر شرکتی محصولی داره. نیاز و بودجه و شرایط شما و من خوب و یا بد بودن چیزی رو تعیین میکنه. من کارم با یه نوکیا ۳.۲ - ۶۴ گیگ راه میافته. وگرنه میتونستم موبایل بالاتری بگیرم. مثلاً دوست داشتم شائومی نوت پرو بردارم . یا نوت ۱۰ سامسونگ. یا اپل. ولی دیدم میتونم اون پول رو تو عرضه اولیه بورس سرمایهگذاری کنم. یا چیز دیگه بگیرم که نیازم هست. نیاز من به گیم و پردازش سنگین نبود. پس همین نوکیا ۳.۲ برای من خوبه. اگه یه وقتی کاربری استفاده من از گوشی تغییر کرد این بدردم نمیخوره باید تعویضش کنم
یکی از ایده های شرکت هایی که گوشی اندرویدی تولید میکنن اینه : ما یه گوشی اندرویدی ساختیم که همون کاری که ایفون میکنه رو واستون انجام میده با نصف قیمت !!! حالا شیاومی میگه یه گوشی ساختیم همون کاری که گوشی های اندرویدی و ایفون میکنه رو گوشی ما واستون انجام میده و حتی بهترش اونم با نصف قیمت یه گوشی اندرویدی !!! امیدوارم یه روز یه شرکت دیگه بیاد بگه همون کاری که شیاومی میکنه رو من واستون انجام میدم با نصف قیمت شیاومی !! ?
سلام دوستان عزیز بنده خودم برنانه نویس و طراحی وب سایت های و استارت آپ هستم الان تو ایران تنها گوشی که خیلی عالی و صفحه نمایش داره میشه سامسونگ هست اپل خوب ولی تو ایران هیچ خدماتی نداره هواوی خوب ولی به خاطر پردازنده هایش زود داغ میکنه شیامئومی خوبه بهتر هواوی ولی قطعات اش تو ایران نیست اینم بگم دوستان سامسونگ هم خدمات اش بیشتر هم رقیب اپل هست خودم قبلا اپل باز بود ولی از زمانی که خدمات اش از ایران رفت گوشی ام عوض کردم گوشی samsung Galaxy Note 10دارم خیلی هم عالی هست از اپل اینا کفیت بالا داره تا رقبایی دیگه تاز دوربین 13مگاپیگسل اش برابری میکنه با دوربین 48مگاپیکسل هواوی و شیامومی شک نکنید سامسونگ برترین فعلا گفتم چون سهام اش بیشتر از اپل و برندهای دیگه هست
اولا اینکه برنامه نویسی ربطی به اظهار نظر راجب سخت افزار برندهای موبایل سازی نداره...
دوما هواوی هرساله طبق معتبر ترین سایت های رده بندی دوربین های موبایل مقام اول رو میاره و اکثر گوشی ها از لنز هوی ساخت سونی استفاده میکنن پس مشترکه و هواوی با شرکت لایکا هم در زمینه عکاسی قرار داد بسته تو چطور میتونی بگی 13 نوت پرچمدارت برابره با 48 مگاپیکسلی میان رده ها؟ خب معلومه نوت باید بهتر باشه
تشکر از شما آقای طراح سایت
وقتی برنامه نویس نیستی نمی تونی درج کنی مطالب دوست عزیر
من خودم کلا طرفدار سامسونگ بودم ولی الان از بس که مدل داده خسته شدم .پول بیاد دستم اپل میخرم سامسونگ بازار کرده تجاری اصلا مهم نیست چی میزنه فکر کنم تو کتابش نوشته که ما فقط میخوایم تولید کنیم اصلا مدلش مهم نیست
یه زمانی طرفدار سامسونگ بودم. سامسونگا باتری و خروجی صدای ضعیفی دارن. اما الان میبینم شیائومی با امکانات بیشتر ارزونتر هم هست. تازه صفحه خمیده و مسخره هم ندارن که شصتاد تا گلس و کاور بزنی بهش اما تهش باز صفحه بشکنه!
عجب!!! در نهایت حقایقی که سالها از این شکست نافرجام منتظرش بودم، برملا میشن?
خیلی جالبه این پست با اینکه کاربر اندروید هستم و الان هم گوشی سامسونگ دستمه ولی آیفون یه چیز دیگه هست