صفحه لمسی آیفون ۶ از نوع on-cell خواهد بود، نه in-cell [گزارش]
وقتی آیفون 5 معرفی شد یکی از نوآوری های تکنولوژیک ناپیدا در آن استفاده از سیستم لمسی In-Cell بود. لایه لمسی یا دیجیتایزر، بخشی است که لمس نمایشگر با نوک انگشت را تشخیص می دهد سپس آن ...
وقتی آیفون 5 معرفی شد یکی از نوآوری های تکنولوژیک ناپیدا در آن استفاده از سیستم لمسی In-Cell بود. لایه لمسی یا دیجیتایزر، بخشی است که لمس نمایشگر با نوک انگشت را تشخیص می دهد سپس آن را به مختصات قابل شناسایی برای سیستم عامل تبدیل می کند.
با تکنولوژی in-cell اپل این لایه لمسی را با خود نمایشگر ادغام کرده بود. اما حالا به نظر می رسد راه بر عکس را در پیش گرفته. در تکنولوژی on-cell برای آیفون ۶، لایه لمسیِ تعاملی در شیشه محافظ بیرونی که روی نمایشگر قرار دارد، تعبیه خواهد شد. به این صورت، سرعت بازخورد لمسی بهبود پیدا می کند و با جدا شدن دیجیتایزر از نمایشگر، تصویر تولیدی هم بهبود می یابد.
گفته می شود که اپل سه شرکت LG و Japan Display و Innolux را برای تولید نمایشگر آیفون ۶ به قرارداد خود در آورده و سامسونگ و شارپ را کنار گذاشته. طبق گزارش ها، کنار رفتن سامسونگ به خاطر روابط پیچیده اپل با این شرکت در سال های اخیر بوده و شارپ نیز نتوانسته کیفیت مد نظر اپل را تامین کند.
رزولوشن نمایشگر آیفون ۶ از جمله معماهای این تلفن است. بعضی منابع می گویند کیفیت ۱۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسل برای مدل ۴.۷ اینچی و ۱۷۰۴ در ۹۶۰ پیکسل برای مدل ۵.۵ اینچی برگزیده شده ولی مارک گورمن از 9to5mac معتقد است هر دو مدل دارای رزولوشن یکسان ۱۷۰۴ در ۹۶۰ پیکسل خواهند بود که به ترتیب تراکم پیکسل ۴۱۶ و ۳۵۶ پیکسل در هر اینچ را رقم می زند و رتینا محسوب می شود.
انتظار می رود آیفون ۴.۷ اینچی در اواسط امسال (۱۳۹۳) و آیفون ۵.۵ اینچی نیز در اواخر آن معرفی شوند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
قطعا وضوح هد دو آيفون يكسان خواده بود مانند آيپدها دليلش هم راحتي براي كاربر هست براي دانلود نرم افزارهاي اپلي
بابت ارائه اخبار تازه ممنون.
بعضی ها هم واسه خودشون اسپمرین. اونم از نوع فینگلیش!
ترس از آیفون با سایز صفحه نمایش بزرگتر، به شدت در صحبت های بدخواهان اپل هویداست!
حتی اگر هیچ تغییری نسبت به آیفون 5 اس بجز سایز صفحه نمایش هم نداشته باشه، باز هم فروش شگفت انگیزی خواهد داشت.
این آیفون 4.7 اینچی به نظر جالب میاد... باید تا روز معرفی صبر کرد تا ببینیم اپل چه چیز جدیدی معرفی میکنه
aghaye PANAH shoma heyf mishia,aziz ini ke alan dare mide birun barname rizish male parsale hade aghal,age 2 sal pish nabashe,chizi ke alan misazan 2 sal dg miad,ghorme sabzi nis ke lubia taze didi berizi tush,aplle hamin ips bezane ghabule,hala miad inam baz nur az badanash mizane biruno bayad donable serie 2vomosh begardi,melat hanuz dargire LLA iphone 4S hastan ke un yeki nayad mese saratan tu jibeshun
با این حاشیه اگه بخاد بیاد نیاد بهتره
alo foxcan?? agha nasaaaz yeki az iran khoshesh naimade,boro talasheto bokon sale dg ishala,bodo amuee
نارنجی هیچگاه کاربرایی مثل شما نداشت و دیجیاتو هم نمیخواد داشته باشه
در ضمن با حروف فارسی بنویس نه فینگیلیش
هر جور خوبه درست کنه فقط اخرش رو قیمتش نیاره .......
خيلى ايفون دوست داشتم ولى از وقتى m8 دست گرفتم نظرم عوض شد.زيبايى و ظرافت ايفون و امكانات خوب و مفيد و باز بودن دست،ولى هنوزم معتقدم تبلتى به پاى ايپد نميرسه واسه مصارف خونگى،ولى تا وقتى چيزايى مثل دليورى sms/انتقال برنامه ها بين حداقل ايفون به ايفون/يك فايل منيجر براى عكس و فيلم و موزيك مه پوشه بندى شده باشه/انتخاب راحت زنگ و sms،چيدمان دلخواه كنترل سنتر و... اضافه نشه نميخرم هرچند ميدونم واسه اپل فرقى نداره من نخرم ١٠ نفر ديگه ميخرن،ولى گجت بسيار دوستاشتنى بود و خواهد بود،ولى الانم با ايپد چيز كم نداره از ايفون :-)
واقعا آیفون 4.5 اینچی خیلی جالب مبشه ....
یکی از شعار های ایفون این بود که 4 اینچ صفحه متناسب با دسته و با یک دست تمام صفحه رو پوشش میدیم ، ولی مث اینکه خلاف این براش ثابت شده ؟؟؟
haj agha ba zamane pish boro,un moghe ke in harfo zad dastamun koochik bud alan bozorg shode,in agha ghablanam goft tablet DURBIN nemikhad kolan harf ishon ziad zade,hamin agha gofte bud delivery lazem nis,,msg mifresi bayad berese,afkare eshteba ba raftane sahebahsun az beyn miran,chand sal dg ya kolan doros mishe ya az beyn mire
سلام
یکی به ما تفاوت نسخه های گوناگون اس 5
مثل f و i و h و...رو توضیح بده
با لینک باشه بهتر
یه دنیا ممنون