ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به تاثیر استفاده از نمایشگر QHD در ال جی G3

جی.اس.ام آرنا بررسی خودش از LG G3 را منتشر کرده و ما می خواهیم چند نکته را از دل این بررسی با شما در میان بگذاریم. در واقع، تمرکز این تلفن روی نمایشگر QHD و ...

نیما دادگستر
نیما دادگستر منتشر شده در ۱۷ خرداد ۱۳۹۳  |  ۱۶:۳۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

جی.اس.ام آرنا بررسی خودش از LG G3 را منتشر کرده و ما می خواهیم چند نکته را از دل این بررسی با شما در میان بگذاریم. در واقع، تمرکز این تلفن روی نمایشگر QHD و دوربین با فوکوس لیزری است که سر و صدای زیادی به پا کرده. اما آیا استفاده از آن، مزیت محض به حساب می آید؟

در واقع، پاسخ ها بین خوب و بد سرگردان هستند. شما می دانید که با بالا رفتن تراکم پیکسل در هر نمایشگری، نیاز به تشدید نور پس زمینه (که از پیکسل های رنگی عبور می کند و تصاویر را جان می بخشد) بیشتر می شود. اما نور پس زمینه شدیدتر هم شارژ باتری را تخلیه می کند و هم می تواند به تولید گرمای زیاد بینجامد.

با این توضیح خلاصه در ادامه مطلب همراه دیجیاتو شوید تا کوتاه به نکاتی از به این تلفن بپردازیم و تاثیر استفاده از نمایشگر QHD در ال جی G3 را بررسی کنیم.

نمایشگر G3

جی.اس.ام آرنا ابتدا از شفافیت نمایشگر G3 می نویسد و معتقد است در G3 با دقت و ظرافتی بسیار بالاتر از نمایشگر های 1080p روبرو هستیم که البته ممکن است در کاربردهای ساده ای مثل وبگردی، چندان به چشم نیاید ولی در تماشای عکس و ویدیو خودش را حسابی به رخ می کشد.

اما وقتی نمایشگر G2 و G3 را در کنار هم زیر میکروسکوپ دیجیتال ببریم، تقاوت هایی ظاهر می شود.

Screen Shot 1393-03-17 at 3.57.21 PM-w640

همان طور که در بالا می بینید داستان کنتراست، داستان دیگری است و نمایشگر G3 از این نظر در دو سطح روشنایی ۵۰٪ و ۱۰۰٪ بسیار ضعیف تر از G2 است. در جدول زیر هم می بینید که روشنایی رنگ مشکی در حالت ۱۰۰٪ جزو بالاترین نمونه های ثبت شده توسط این وبسایت است که این اصلا خوب نیست. رنگ سفید هم در نمایشگر G3 کمی تیره تر از G2 است.

Screen Shot 1393-03-17 at 3.56.55 PM-w640

با این وضع کنتراست و نیز میزان انعکاس نور از روی صفحه نمایش G3 که خیلی زیاد گزارش شده، در زیر نور خورشید خوانایی با مشکل مواجه می شود و تجربه خوبی نیست. البته برای صدور رای نهایی تا بررسی دیجیاتو از این تلفن باید صبر کنید.

 

عمر باتری

battest-w640

باتری ۳.۰۰۰ میلی آمپر ساعتی G3 در تست جی.اس.ام آرنا نتایج بالا را به دست آورده. چند نکته درباره روش مدیریت باتری این دستگاه قابل ذکر است. نخست اینکه جی ۳ وقتی تحت فشار پردازشی/کاری زیادی باشد، خودش میزان روشنایی نمایشگر را کاهش می دهد که این یا به خاطر حفظ ذخیره باتری است یا جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دستگاه. همان طور که بالاتر نوشتیم، عبور دادن نور پس زمینه از این همه پیکسل، نیازمند انرژی زیادی است و طبیعتا گرمای زیادی هم تولید می کند.

اما خلاصه ای از دیگر یافته های GSMArena درباره این تلفن را نیز اینجا بخوانید:

  • نمایشگر بسیار شفاف است و زوایای دید گسترده ای دارد، ولی وقتی بحث کنتراست و خوانایی زیر نور آفتاب به میان آید، آنقدرها خوب نیست.
  • عمر باتری عالی است، به خصوص با در نظر داشتن ظرفیت مشابه G2 و نمایشگر 1440p.
  • کیفیت صدا فوق العاده است.
  • عملکرد بنچمارک ها پایین تر از سایر رقبا است.
  • دوربین برای عکاسی، در زمره بهترین ها است و HDR آن را بهتر هم می کند.
  • دوربین برای ضبط ویدیو، خیلی خوب است ولی در حالت 720p با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه، می تواند بهتر هم باشد.
  • بلندی صدای تلفن خوب است.
  • پشتیبانی از کدک ها بدون نیاز به نصب موارد جانبی، عالی است.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • mostafa.move

    اولین چیزی که مهمه باطریه
    بعد بقیه مسایل که تراکم پیکسلی جز موارد 7 به بعده
    همین
    G2 بهتره تا این پلاستیک فلز نما
    حالا هی منفی بدین تعصبیا
    حرف حقیقت منفی بیشتری میطلبه

  • وحید

    میخوام این افرادی رو که این قدر از این QHD انتقاد میکنن دو سه ماه دیگه که بقیه شرکت ها هم از این صفحه استفاده کردن، ببینم.

    • فرشید

      سامسونگ هم می تونست رو s5 qhd بزاره ولی ترجیح داد این کارو نکنه و رو روشناییه صفحش کار کنه
      حالا باید دید qhd lg در برابره super amoledچی میکنه

  • مارادونا

    اگه الان گوشی 5.5 زده پرچمدار سال بعدش 6 اینچی حتما .....
    اون که دیگه میشه فبلت .....خخخخخخ

  • pejman

    من به نظرم حتی فول اچ دی هم زیاده .. و اچ دی کافی ...
    واقعا مسخره میشه اگر سال دیگه همه بشند کواد اچ دی ..
    بیا ببین اینم نمونش ...
    وقتی آخر روز شارژ تموم میکنی .. میفهمی که صفحه ای که باید با میکروسکوپ دیدش چقدر به درد بخور تر ازباطری هست ..

  • misagh

    طبق تحقیق IDC بیشترین دلیل مردم برای خرید گوشی، باتری گوشیست که اینطور که معلومه ترتیب پرچمداران امسال به این ترتیبه:
    1- Z2
    2- S5
    3- one
    4- G3

    • SAWANA

      بازده ی باتریش اصلا در حد پرچمداران نیست.الجی واقعا باتریو فدای صفحه نمایش کرد. و رویای G3 رو برای خیلیا از جمله من از بین برد.

  • وحید

    عمر باتری با توجه به این صفحه و مشخصات سخت افزاری عالیه.

  • سوتابایت

    از صبح تا الان بلاخره بهد 30 تا ایده !!!! واقعا 30 تا !!! اینو فرستادم برای مسابقه !!!
    https://www.dropbox.com/s/qiumlowib5bqdef/IMG_2955.JPG
    صبحانه من برای شروع یک روز دیجیتالی !!!

    • دستمال کاغذی

      نمی دونم چرا ایده ها خوب هستند ولی وقتی به مرحله اجرا گذاشته میشند ، جالب در نمیاند !

    • seventik

      خسته نباشید
      ان شا ا... که برنده میشی
      منم ایده زیاد دارم ولی دوربین ندارم و گوشیمم که دوربینش بیخوده

      • سوتابایت

        ممنون !!! seventik جان !!!
        مسعود !!! حرف حق جواب نداره همون اولیه که بهت گفتم 20 جور تست کردم اما خوب در نیومد !!!

  • Mohammad Amin

    کسی که سه ساله داره با گوشی های سامسونگ کار میکنه اینقدر راحت هست که دوست نداره به هیچ پلتفرم یا برند دیگه ای کوچ کنه. پس فکر کردین فروش سامسونگ واسه چی اینقدر هنوز با طراحی که شماها میگین ضعیف اوله.

    • misagh

      بخاطر تبلیغات سرسام آور و عقل مردم که توی چشمشونه و حتی بعضی فروشنده ها...
      گوشیهای سامسونگ خوبند ولی اصلا لایق این مقدار فروش نیستند.

      • ali

        یعنی میخواید بگید شما اینجا از اونی که تو آمریکا واروپا محصول سامسونک میخره آگاه تر هستید.اونا تو اوجه اطلاعات و آگاهی هستن و سامسونگ رو انتخاب میکنن.چرا همه خریدار های سامسونگ رو فریب خورده میدونین در حالی که در رضایت مندی مشتریا سامی یا اوله یا دوم.پسر خالم تو انگلیسه و میگه سامسونگ اینجا خیلی محبوبه.

        • 7.62mm

          اتفاقا مردم آمریکا خیلی متاثر از رسانه و تبلیغات هست افکارشون...

        • hassan-razavi

          شما الان گفتید که سطح اطلاعات مردم آمریکا بالاست؟!!!!!!!

  • mehdi_bagheri

    سلام به همه بروبکس نارنجی
    من همین امروز با سایتتون آشنا شدم.
    بصورت اتفاقی اسم آقا نیما دادگستر رو سرچ کردم این سایت رو واسم آورد واقعا خیلی خوشحالم که دوباره پیشمون برگشتین.
    من مطمینم که خیلی سریع به جایگاهی که استحقاقش دارین میرسین از جمله برترین سایت فعال در زمینه خبر رسانی IT و ...
    خیلی دوستون دارم امیدوارم که تو کارتون موفق باشین از جمله آقا مانی ، آقا نیما و همه بروبکس گل نارنجی سابق و دیجیاتو امروز
    خیلی دوسسسسسسسسسسسستون دارم

  • sikan

    سال بعد همه گوشی های MWC 2015 از این نمایشگر استفاده خواهند کرد .
    فقط موندم ایا بازی ها و برنامه هایی یی که الان وجود دارن تو صفحه

    این گوشی فول اسکرین نمایش داده میشند ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

    و اگر همینطوری پیش برن صفحه نمایش موبایل رو انتقدر بزرگ کنن

    فکر کنم مفهوم گوشی موبایل رو از بین ببرند ....

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی