نگاهی کوتاه به تاریخچه ۳۰ ساله ویجت ها [گالری]
اپل در هفته ای که گذشت از iOS 8 رونمایی کرد که با هر معیاری بزرگترین تغییر در تاریخ این سیستم عامل به حساب می آید و در این بین، اضافه شدن ویجت های جدید، این ...
اپل در هفته ای که گذشت از iOS 8 رونمایی کرد که با هر معیاری بزرگترین تغییر در تاریخ این سیستم عامل به حساب می آید و در این بین، اضافه شدن ویجت های جدید، این روح های کوچک بیرون آمده از اپلیکیشن ها که اطلاعات مختصر را نمایش می دهند و وظایف کوچک را به انجام می رسانند، iOS و OS X را به سطح جدیدی از کاربرد پذیری آسان سوق خواهد داد.
ویجت ها به عنوان بخشی از iOS 8 و OS X Yosemite در پاییز امسال عرضه می شوند و با یک سوایپ یا کلیک (بسته به سیستم عامل) قابل دسترسی اند و بیت های کوچک ولی گوارای اطلاعات را به کاربران نشان می دهند. اما وجودشان چیز تازه ای برای اپل نیست و این شرکت ۳۰ قبل ایده ای مشابه را در مکینتاش ارائه کرده بود و بعد از آن هم چند شرکت دیگر هم این مدیوم را به جلو پیش رانده بودند.
در اینجا یک تاریخچه کوتاه از ویجت ها و اپلیکیش های ریزه میزه می بینید که مربوط به قبل از ارائه آنها به شکلی جدید در پاییز امسال توسط اپل است. با دیجیاتو همراه باشید.









دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
میزکارهای گنو لینوکسی با این همه ویجت و کانکی های جالب هم کلا کشک
دوستان ويندوز xp هم ويجت ساپورت مي كنه
ميدونم ميشه اگه ميدونيد چطوري توضيح بديد لطفا
سايدبار نصب كردم اما نمي دونم چرا بالا نيومد...
پي نوشت: آره ما هنوزم از xp استفاده مي كنيم (دوتا ويندوز دارم :P)
حالا خودمونیم به نسبت سال ۲۰۰۶ ویستا ظاهرش فوق العاده زیبا بود.
صد در صد اگه اون ناهماهنگیا و اشکالات رو نداشت خیلی سیستم عامل موفقی میشد
به نظر میاد کلا یادتون رفت که از ویندوز سون بگید
یا از ویجت هایی که شرکت اچ تی سی باب کرد و انقدر محبوب شد که روی همه سیستم عامل ها پورت شد
شما که داشتید میگفتید ، چرا بلک بری رو نیاوردید وسط.؟
بلک بری اولین شرکتی بود که اجازه میداد ویجت ها تغیر سایز بدن ، و روی این موضوع حسابی مانور داده بود..
گرامی ، به منبع نگاه کن ...
این مقاله سایت the verge هست . باید به نگارنده اون مطلب خرده بگیرید .
ایشون فقط از منبع ترجمه کردند!
و باز هم تعصب نصبت به اپل
ااااه باز این زومیتیا اومدن اینجااا؟؟بحث های بچه گانه!
ویجت موبایل اولین بار واس اندروید بوده!اگه اینجوری بحث میکنین پس کلا اپل ویجت رو اختراع کرده پس کار اندرویده کپیه؟؟
بسه این بحثای مسخره!دیجیاتو هم داره مث زومیت میشه!کامنتای مسخره توش زیاد میبینیم جدیدا!
پس به نوعی اپل بود که اولین بار از ویجتها استفاده کرد. بعد ویندوز و اندروید. کاملا برعکس فکر میکردم
آفرین به شما انسان فهیم و بدون تعصب
وای روانی میکنین آدمو شما طرفدارای این دسته یا اون دسته
اه
انقدر باهم بحث میکنین که اول اینو گوگل گذاشته یا مایکروسافت یا اپل که چی؟
آخههههه که چییییی؟ واقعا این طرفدار نماهای اپل بیشتر از بقیه ،من هر جا میرم و میام رو اعصابن اه...شیش سال سال با نارنجی بیچارمون کردین،دو سه سال با زومیت امساام که هجرت شده به دیجیاتو با دیجیاتو...آخه چه تونه که چی اینهمه بحث میکنین؟
چی بهتون اضافه میشه با این بحثا؟
چی میفهمین از این همه بحث بیخود و بدون نتیجه و پوچ؟
که چیییییی آخه که چیییییی؟
من نظراتو میخونم چون خیلی مواقع کلی آدمه حسابی هم هستن که به جاای حرفای پوچ و مسخره و حال بهم زن شما حرفا و کامنت های درست و حسابی میذارن...
تورو به هر چی اعتقاد دارین دست بردارین از این رفتارای مسخره و بچه گانه...بذارین زیره یه پست جای بحث درست و حسابی و مفید باشه نه حرفای مزخرفه طرفداری مسخره از یک برند
اصا نمیتونم هضم کنم طرفداری از برند که چی آخه!!!!وای !من هم دیوایسه اپل دارم هم سامسونگ هم الجی هم مایکروسافت هم دل هم سونی و...هم از ویندوز استفاده میکنم هم از آندروید هم از آیو اس و....ولی تا حالا یه بار نشده با خودم فک کنم خوب بیا بشینیم مثلا از فلان برند طرفداری کنیم...آخه که چی لامصبا...
تورو به هرچی دوس دارین دست وردارین از این رویه...ملتمسانه ازتون میخوام اجازه بدید زیره یک پست با حرفای مسخره پر نشه..آدم بتونه چارتا حرفه حسابی بفهمه
ول کنین
ای بابا
:(
شوما چقد خرپولیا!!
خدا بده برکت
چه ترول ورزی میکنه این divan greedy
تو مک ماوریکس هم تو نوتفیکیشن سنتر یه دونه ویجت هست که نمیشه ورش داشت و فقط هم اون هست که ویجت ارسال سریع iMessage هست یعنی هروقت بخوایم میتونیم از اونجا پیام بفرستیم.
انگار ایده اولیه ویجت های یوسمیتیه!