ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی اولین اسپانسر اصلی جام جهانی که خواستار تحقیقات جدی درباره تبانی قطری ها شد

سونی اولین اسپانسر جام جهانی است که خواستار تحقیقات رسمی در مورد اتهام تبانی و پرداخت رشوه از سوی قطر برای دریافت میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ می شود و به این شکل وزنه ای به ...

نیما دادگستر
نیما دادگستر منتشر شده در ۱۸ خرداد ۱۳۹۳  |  ۱۸:۵۳

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سونی اولین اسپانسر جام جهانی است که خواستار تحقیقات رسمی در مورد اتهام تبانی و پرداخت رشوه از سوی قطر برای دریافت میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ می شود و به این شکل وزنه ای به کفه ترازوی مدیران فیفا که تهدید کرده اند در صورت اثبات تبانی، کشور میزبان را تغییر خواهند داد، اضافه شده.

فیفا به عنوان نهاد اداره کننده فوتبال در سرتاسر دنیا، شروع به تحقیقات داخلی در مورد فرآیند تصمیم گیری برای اعطای میزبانی جام های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ به روسیه و قطر کرده. قطر که کشوری کوچک با گرمای وحشتناک در ماه برگزاری جام جهانی است، از فوتبال قدرتمندی نیز برخوردار نیست و از همان ابتدا به شدت انتخابش محل سوال بوده.

حالا چند روزی است که ساندی تایمز از اسنادی سخن می گوید که در آنها پرداخت رشوه برای خرید رای ثبت شده. قرار است یک دادستان امریکایی که تحقیقات داخلی فیفا را هدایت می کند، کمی بعد از جام جهانی برزیل گزارش خود را ارائه دهد.

ساندی تایمز گزارش داده که محمد بن همام (عکس بالا) که در زمان رای گیری زمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، جلسات متعددی با مدیران قطری و دولت های مختلف داشته تا توافقات غیرقانونی را به نتیجه برساند. قطر این ادعا را رد کرده و بن همام نیز سکوت برگزیده.

تا کنون اسپانسرهای جام جهانی نیز در مورد این ماجرا سکوت پیشه کرده بودند ولی سونی سرانجام به میان آمده و در بیانه ای خواستار "رسیدگی مناسب به این ادعاها" شده "تا قوانین رقابت منصفانه و سالم در سرتاسر ورزش فوتبال جاری باشند."

فیفا در سال گذشته ۱.۴ میلیارد دلار درآمد داشت که ۶۰۰ میلیون دلار آن از حق پخش تلویزیونی بود و ۴۰۰ میلیون دلار نیز از اسپانسرها و شرکای بازاریاب به دست آمده بود. قرارداد سونی که یکی از ۶ اسپانسر اصلی فیفا است، امسال خاتمه می یابد و همین، اهرمی مناسب برای مذاکره درباره یک قرارداد جدید با فیفا است که نمی خواهد این اسپانسر ۱۸۰ میلیون دلاری را از دست بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • جواد موسوی

    من یه مدت واسم سوال بود ایران چیجوری بهترین فدراسیون سال شد بعد دیدم قطرهم میزبان شد کلا قانع شدم.
    بن همتم و کفاشیان رفیق فاب هم بودن طفلکیا

  • فرزاد

    کمپانی GLX اسپانسر گل کوچیک محله ها هنوز درخواست پیگیری و رسیدگی توی این موضوع رو نداده ؟!

  • pars

    عاشقتم سونی جوووووووون :-)
    I Love Sony :-)

  • حامی اندروید

    قابل تحسینی سونی :((((

  • aboalisina

    مگه شک داشتن که قطر تبانی نکرده

  • سونى

    دمت گرم سونى

  • ali.n

    سونی رو خیلی قبول دارم...
    تابحال هیچ کنایه ای ندیدم به شرکتشان ديگه تو هیچ زمینه ای بزنه.... هیچ پتنتی رو هم ندیدم نغز کنه.. در کل شرکت بزرگیه که مدیرانش بهش شخصیت دادن...

    • Alireza Blue

      نقض

    • pars

      تو جدول پتنت ها سونی اگر اشتباه نکنم سوم یا چهام هست و شرکت با علم و پتنت زیاده . تو همون لیست اپل دهم بود ! دیجیاتو لطفا راجع به رده بندی پتنتی شرکت ها مطلبی بذارید لطفا

    • Masoudsfe

      اره با نظرت موافقم

      سونی از جمله کمپانی هاییه که واقعا با عدالت و

      با انصافه و به مقررات نهایت احترام رو میذاره!

  • Adel

    سلام

    آقای دادگستر این کامنت رو به این خاطر گذاشتم که بگم بسیار خوشحالم اسم شمارو بعد از مدت ها در اخبار دنیای تکنولوژی و در این سایت دیدم
    امروز اولین باره وارد این سایت شدم و وقتی اسم شمارو دیدم فهمیدم که خبرای خوب هست اینجا...

    بدون اقرار از نخبگان نویسنده ی دنیای تکنولوژی هستید
    موفق باشید

    • نیما دادگستر

      سلام به شما عادل جان،
      برای من هیچ چیزی مهمتر از نوشتن مطالب خوب برای انسان های خوب نیست و ابراز لطف شما عزیزان دلم، بزرگترین عامل انرژی بخش هست.
      شاد و پایدار باشید

    • Adel

      شرمنده تند نوشتم و امکان ویرایش هم نبود
      "اغراق" بخونید

  • WOLF

    سونیم بیکاره، عزیزم برو رابط کاربریتو تغییر بده اونایی که باید دخالت کنن نمیکنن سونی مدئی حقوق بشر شده :))

    • misagh

      90% کسانی که از رابط کاربری سونی انتقاد میکنند، اصلا با این رابط مخصوص در گوشی های رده بالاش کار نکردند. در بینشون سامسونگی و بازاریاب هم زیاد دیده میشه. همین رابط سونی در بخش دوربین بهترین انتخاب شد، در بخش های دیگه هم به اندازه کافی امکانات داره، سریع و بدون لگه و بهترین نرم افزارهای مالتی مدیا رو داراست.
      کارش تا جایی خوب بوده که پارسال فون آرنا رابط سونی در Z1 رو کمی بهتر از رابط نوت 3 دونست. لینک خواستید بگید.

      • misagh

        اصلاح: مخصوصا
        ادامه: بهتره با سونی Z2 کار کنید و سری به تنظیمات و نرم افزارهای Z2 که هیچ سایتی حتی digiato اونو زیر ذره بین نبرد، بزنید و بفهمید چقدر کامله و هیچی کم نداره.
        در مورد جام جهانی هم بدونید که تموم بازیها با دوربین های سونی فیلمبرداری میشه، همه اسکوربودها ساخت سونی است و به بهترین بازیکنان در پایان بازی تبلت یا گوشی Z2 هدیه داده میشه.

    • ali.n

      دوست عزیز سونی فقط تو بخش موبایل خلاصه نميشه که..... یکی از اسپانسر های اصلی و سرمایه گذاران در جام جهانی هم هست و حق پخش بازی ها رو هم در مناطقی داره و اولین بار قراره بازی ها رو با کیفیت 4k ارائه کنه.... پس حق اظهار نظر در این موارد رو داره و براش تاثیر گذاره
      رابط کاربری هم که خب سلیقه آیه خودم این رابط مینیمال و کلاسیک رو میپسندم فقط کمی باید از لحاظ قابلیتها غنی بشه که تو،z2 نسبتا خوبه ولی بازم جای کار داره.

  • sajad_karaji

    بله باید به این عربا فهموند که همه چیز رو نمیشه با پول خرید:-P

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی