مایکروسافت رد کرد: کرتانا به اندروید و iOS نخواهد آمد
در هفته ای که گذشت در حاشیه یک جلسه پرسش و پاسخ، خبرهایی درباره احتمال ارائه دستیار شخصی مایکروسافت، کرتانا (Cortana)، برای دو سیستم عامل رقیب یعنی اندروید و iOS پخش شد. اما انگار مایکروسافت برنامه ...
در هفته ای که گذشت در حاشیه یک جلسه پرسش و پاسخ، خبرهایی درباره احتمال ارائه دستیار شخصی مایکروسافت، کرتانا (Cortana)، برای دو سیستم عامل رقیب یعنی اندروید و iOS پخش شد.
اما انگار مایکروسافت برنامه ای برای کرتانا در خارج از چهارچوب «ویندوز فون و ویندوز» ندارد و فعلا تنها هدفش این است که آن را تبدیل به تجربه ای بی نقص در این دو سیستم عامل کند.
آقای مارکوس اَش که از مدیران بخش برنامه نویسی کرتانا است، می گوید هدف اصلی نزدیک تبدیل کردن کرتانا به یک دستیار شخصی در تمام دستگاه ها و پلتفرم های مایکروسافت است و فعلا هر حرفی درباره اندروید و آی او اس، فقط در حد پیشنهاد است و بس.
در واقع، مایکروسافت یک هدف مشخص دارد: می خواهد کرتانا را به یکی از نقاط قوت اصلی و عاملی جذاب برای کشاندن کاربران از سایر سیستم عامل های موبایل به سمت ویندوز فون تبدیل کند.
اگر قبول کنیم که این استراتژی صحیح است، راهی جز تمرکز بر کرتانای ویندوز فون وجود نخواهد داشت و نمی توان نقطه قوت این پلتفرم را به کاربران اندروید و iOS نیز داد. به همه اینها اضافه کنید صحبت آقای اَش را که می گوید: "بعد از اینکه تجربه کار با کرتانا روی ویندوز فون عالی شد، به کرتانا روی ویندوز فکر خواهیم کرد."
شاید در آینده کرتانا به اندروید و iOS هم بیاید، ولی چنین روزی خیلی خیلی دور است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
siri خیلی خوبه ...
صداش رو میزارم رو زنه ، روزی 4 بار ازش خواستگاری میکنم -))
سلام بچه ها؛ یه سوال داشتم که آیا میشه از Google Now در ایران استفاده کرد؟چطوری میشه فعالش کرد چون میگه برای منطقه شما غیر قابل استفاده است.
اخه چرا باید برا بقیه سیستم عامل ها بیاد در حالی که کم کم داره به برگ برنده ویندوزفون تبدیل میشه...
زياديم فرقى نداره!يكبار داشتم وسط خيابون به سيرى ميگفتم چك لست اسكور فور بارسا اند رئال مادريد!همه چنان نگاه كردن،يكيش گفت فهميديم اپله!يكى ديگه گفت زبانتم كه خوبه،ترجيح ميدم استفاده نكنم يا حداقل جايى كه كسى نيست و بشه با زبان پارسى باهاش حرف زد،مردم هنوز هدفون ميذارى نگاهت ميكنن حالا فك كن با اينا حرف بزنى ميگن يارو يا تو هپروته يه چيزى زده!يا ميگن اخى ديوونه شده!
مايكروسافت داره سياست خاص بودن اپل رو ادامه ميده ...اين واسه خيلي خوب ميشه
به هر حال اگر کرتانا برای android , ios هم عرضه میشد این نشان از روح بزرگ مایکروسافت داشت و نه مثب دیگر رقباش انحصار طلب ! ولی این انتظار زیادیه چون مایکروسافت از روز اول انحصار طلب تر از همه بوده و هست :)
آقا من معذرت میخوام موضوع مربوط به پست نیست!
ولی من که انگلیسم نمیتونم با آی پی انگلیس بیام تو سایت!
(شما فکر کن من انگلیسم :D)
اساسا
بنده با وجود هر نوع منشی ، اعم از صوتی ، تصویری ، صوتی نصویری ، دفتری ، کتابی ، و غیره بسیار بسیار موافقم ، و تسریع امور و پی گیری مفید کارهار ها رو در گرو وجود چنین موجو پر گوهری مشاهده می نمایم.
لذا به مایکروسافت در رفع موثر این کمبود، تبریکات لازمه را مرقوم می نمایم.
در ضمن چه معنی داره ، منشی وینفون بیاد منشی گری سایر سیستم عامل فون ها از جمله گوگل فون یا اپل فون رو بنماید؟
در این راستا ضمن حمایت از سیاست های مایکروسافت ، به سامی جون عزیز تر از جان هم توصیه می کنم اون هم به دنبال منشی مخصوص خودش برای تایزن حتما باشه ، که انشالله در آینده چشمش دنبال منشی سایر سیست عامل فون ها نباشه چون این قضیه دیگه حقوقی نیست که چشم به روش ببندیم ، قضیه ناموسیه !
بنظرم دستیارای صوتی هنوز خیلی کار دارن تا کامل شن
اینکه کورتانا ام توو مایکروسافت میمونه خیلی فرقی نمیکنه چون کلا بر اساسه تجربه خیلی این ابزار استفاده نمیشن
الان بهترین دستیار صوتی گوگل ناو هست
شما مگه با هر سه تاش کار کردی؟!
والا ما که ویدئو های مقایسه رو میدیدیم یه چی دیگه میگفت!