ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

اپل تلفن هوشمند و تبلت مدرن را اختراع کرد؛ سامسونگ با فبلت هر دوی آنها را می کشد!

در آینده هم افرادی پیدا خواهند شد که تلفن های هوشمند کوچک را ترجیح دهند! ولی باید گفت دوران نمایشگر های ۳.۵ و ۴ اینچی به سر رسیده و این را ار انتخاب بزرگان بازار ...

نیما دادگستر
نیما دادگستر منتشر شده در ۱ تیر ۱۳۹۳  |  ۰۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در آینده هم افرادی پیدا خواهند شد که تلفن های هوشمند کوچک را ترجیح دهند! ولی باید گفت دوران نمایشگر های ۳.۵ و ۴ اینچی به سر رسیده و این را ار انتخاب بزرگان بازار موبایل هم به خوبی می توان دید. کل صنعت تلفن هوشمند دارد در یک شاخه خلاصه می شود و آن چیزی نیست جز: فبلت.

اگر فبلت را یک تلفن هوشمند با نمایشگری بین ۵ تا ۷ اینچ در نظر بگیریم، نمودار رشدی شبیه آنچه در بالا می بینید، خواهیم داشت. گرچه این تعریف خیلی باز است ولی مهمترین روند بازار موبایل در چند سال اخیر را به خوبی نشان می دهد.

محبوبیت چشمگیر تلفن هایی مثل گلکسی اس ۴ که در سال ۲۰۱۳ با نمایشگر ۵ اینچی معرفی شد، همچنین موفقیت گلکسی اس ۵ و سه نسل اول گلکسی نوت به خوبی پیشتازی سامسونگ در گسترش فبلت ها و ایجاد تب نمایشگر بزرگ را نشان می دهد.

در آن سمت خانواده آیفون را داریم که همچنان با نمایشگرهای کوچک ۳.۵ تا ۴ اینچی به بازار عرضه می شوند. روندی آنقدر اشتباه که خود اپل هم به آن اذعان دارد و طبق گزارش ها می خواهد در سال ۲۰۱۴ دو تلفن ۴.۷ و ۵.۵ اینچی روانه بازار کند.

خلاصه نکات و پیش بینی ها درباره بازار فبلت ها عبارت از این موارد است:

  • رشد فبلت ها در بازار تلفن هوشمند سریع تر از همه است؛ پیش بینی می شود در ۵ سال آینده با نرخ ۲۷ درصد رشد کنند که دو برابر میانگین بازار تلفن هوشمند خواهد بود.
  • در سال ۲۰۱۹ عرضه فبلت ها به بازار، به رقم ۱.۵ میلیارد عدد خواهد رسید. این عدد معادل ۵۹٪ کل تلفن های هوشمند فروخته شده خواهد بود.
  • فبلت ها در حال به حاشیه راندن تبلت ها هستند. تقاضا برای تبلت ها کم شده و تا سال ۲۰۱۹ فروش فبلت ها ۳ برابر تبلت ها خواهد شد.
  • فبلت ها باعث بهبود مدت زمان مصرفی کاربران برای مرور شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پیام رسان شده اند. نمایشگر بزرگتر و عمر باتری بهتر از جمله مزایای یک فبلت در مقایسه با تلفن هوشمند است.

اپل با آیفون و آیپد، آغازگر روند بزرگ دوران ما بود. تلفن هوشمند و تبلت مدرن که اختراع -یا باز اختراع- اپل به شمار می روند، حالا در معرض انقراض توسط اختراع اصیل سامسونگ، یعنی فبلت قرار دارند. در اصل خطر آنقدر جدی است که اپل هم دنباله روی سامسونگ شده و می خواهد به طور ضربتی وارد بازار تلفن های غول پیکر شود.

نظر شما درباره فبلت ها چیست؟ آیا موافق نیستید که آنها بهترین فرم فکتور (لااقل برای آینده) بازار موبایل هستند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • Arash

    اگه اپل بتونه گوشی ۴.۷ اینچی رو در حد واندازه 5s بیرون بده بنظرم بهترین کار رو انجام داده هم اینکه صفحه رو بهاندازه کافی بزرگ کرده و هنوز هم میشه با یکدست باگوشی کار کرد واقعا نمی تونم از راحتی ای امکانش بگذرم

  • MeysaM

    تنها دلیلی که باعث شده تا حالا همه برندهای گوشی های هوشمند رو امتحان کنم جز اپل (با اینکه خیلی دوسش دارم) اندازه صفحه نمایشگر آیفون ها بوده. برای من خیلی کوچیک و آزار دهنده است.
    و تنها دلیلی که میخوام آیفون 6 رو حتماً داشته باشم بازم تغییر مناسب اندازه صفحه نمایشه :)

  • ایمان

    این که میگین Apple هم می خواهد ضربتی وارد بازار فبلت ها بشه رو قبول ندارم... اگر هم کپی از سامسونگ باشه حداقل الان 3 ساله که سامسونگ داره فبلت می زنه و Apple هم تو این سال ها در این مورد فکر می کرده تا ببینه چطور میشه آیفون رو با اندازه های بزرگتر تولید کرد. من خودم برنامه نویس iOS هستم و از 2 سال پیش Apple امکاناتی رو تو XCode گذاشته تا برنامه نویس ها بتونن برنامه هاشونو راحتتر با صفحه نمایش های گوناگون وقف بدن... اگه الان Apple داره آیفون با اندازه بزرگتر رو ارائه می کنه یعنی طراحیش به بلوغ کافی رسیده :-)

  • thepjt

    دیر زمانی نبود ... آیفون که تازه اومده بود برامون خیلی خیلی گنده بود ... هه ... اچ تی سی اچ دی 2 ... عین یک غول بی شاخ و دم بود ...
    الان 4.2 اینچ شده عین اسباب بازی ...
    یادمه بین اچ تی سی لنجند و اچ تی سی دیزایر ، لجند رو به خاطر اندازه مناسبترش انتخاب کرده بودم ... گالاکسی اس که اومده بود برام اونقدر بزرگ بود که عطاشو به لقاش بخشیدم ...
    خلاصه ...
    الانم که اس 3 دارم .. اولش سخت بود .. اما بهش عادت کردم ... آیفون 4 اینچی شده برام عین اسباب بازی ... نوت هنوز گنده هست برام حتی با سایز اس 5 هم نتونستم کناربیاد هنوز .. اما احتمالا هر کی نوت داره بقیه گوشیا براش عین اسباب بازی هستند ...
    هی هی ... زمونه رو ببین .. تا پلک میزنی دنیا عوض شده ... انگار همین دیروز بود که یک کامپیوتر داشتم با 2.5 گیگ هارد .. هی ویندوز 98 ش داغون میشد ..
    این سرعت زیاد تغییرات آخر سر همه رو نابود میکنه ... شرکتا که دارن میکشند خودشونو به هم برسند ... آدما هم زود باید عوض بشند .. چند سال گذشته که کل آیپد اومده ؟ .. فکر طی 4 سال ظهور کنی افول کنی ... خیلی کمه ...
    جالبه .. گوگل گلاس نیومده خیلی جاها ممنوع شده .. پهپاد ها که عموشون 5 سال به زور میرسه براشون قانون گذاشته شده نپرند ... ساعت هوشمند نیومده دارن جاشونو میدند به عینک هوشمند ... تا یک گوشی میخری کواد اچ دی هنوز برا رزولیشنش هیچ بازی نیست دو روز دیگه شرمنده این رزولیشن زیادی کمه ساپورت نمیشه ...
    اینقدر همه گاز شو گرفتند که آخر سر تصادف میشه

  • thepjt

    من به شخصه روند گوش کوب شدن گوشی ها رو دوست ندارم ...
    کاش همه مثل سونی ریسک میکردند و کوشی کوچیکم میزدند ..
    البته سونی که ماشالله اینقدر وضعش خرابه که خفن ترین کارم بکنه بازم بدبخته ...
    حالا حساب کنید سامسونگ یک گوشی پرچمدار کوچیک میزد و روش تبلیغ میکرد ... همه میرفتند طرفش ..
    خلاصه دیگه ... همینه دیگه ... گوشی قد گوش کوب نخوایم صفحه با رزولیشن پیکس در اندازه سلول گلبول قرمز نخوایم باطری جاش باطری درست حسابی بخوایم ... خوب نمیخوایم !! ... همون گالاکسی 5 یا وان میخریم که آمارشون زیاد بشه بعد فکر کنن عاشق شیفته اینیم که هر سال رشد کنند سایز اینها .. آمار بگیرن بعد نمودار بکشن اینجوری !!

  • سعيد

    من ٣ ماه نوت ٣ داشتم به زمين و زمان و خودم فحش دادم چرا رفتم 4s فروختم اينو خريدم؛شبا اصلا نميشد بهاش كارى كرد يا بايد بزاريش زمين يك دستى pm بدى يا اينكه دو دستى،بيرون تو جيب شلوارم جا نميشد خوراك بردن بود فقط!،نه لذت خوش دستى گوشى رو ميبردم و نه لذت صفحه بزرگ و شارژدهى زياد يه تبلت،با احترام به همه سليقه ها من يه گوشى خوش دست و كوچيك در كنار يه تبلت خيلى ترجيح ميدم و الانم همينكار رو كردم و راضيم،مشكلى هم ندارام با مارك اما حتى اپل هم فبلت بزنه سمتش نميرم،واسه اينكه فقط يك گجت و حمل كنى لذت خيلى چيزاى ديگه رو از دست ميدى...

  • M

    صفحه نمایش بزرگ جذابیت خاصی رو برای خرید ایجاد میکنه و واقعیت اینه که الآن توی عموم مردم هرکی میخواد گوشیه هوشمند بخره مهمترین معیارش نسبت اینچ صفحه نمایش به قیمت هست! الآن بعد از دو سال به این نتیجه رسیدم که گوشی که نشه با یک دست باهاش کار کرد حتی ارزش فکر کردن هم نداره چه برسه به خرید. فبلت ها هرگز نمیتونن آینده بازار گوشی همراه رو رقم بزنن و به قول معروف تب تند زود سرد میشه.

  • borna_talebi

    من خودم صفحه نمایش 4.8 تا 5 اینچی رو ترجیه میدم چون با یکم تلاش میشه یه دستی هم باهاش کار کرد، اما از فبلت ها خوشم نمیاد (حالا مال هر شرکتی باشه) چون واقعا حمل و نقلش مشکله و تو جیب گذاشتنش هم سخت تر، اما خوب مزیت های خوبی هم داره

  • hossein

    با فبلت نمیتونم کنار بیام چون جابه جاییش سخته و نمیخوام یک عذاب همیشه همراهم باشه و صفحه نمایشهای 4.5 تا 5.5 اینچ رو ترجیح میدم.

  • آقای شهابی

    دقیقا حق با شماست!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی