در گردهمایی لینوکسی های تهران به رایگان شرکت کنید
لینوکسی ها را می توان از جمله دوست داشتنی ترین کاربران عالم تکنولوژی دانست. گیک هایی با خلوص بالا که از آرمان های دنیای متن باز پیروی می کنند و در به اشتراک گذاشتن علمشان ...
لینوکسی ها را می توان از جمله دوست داشتنی ترین کاربران عالم تکنولوژی دانست. گیک هایی با خلوص بالا که از آرمان های دنیای متن باز پیروی می کنند و در به اشتراک گذاشتن علمشان با دیگران حتی لحظه ای درنگ را جایز نمی دانند.
لینوکسی های تهران به صورت پیوسته جلساتی را برگزار می کنند تا در مورد آخرین تکنولوژی ها و تحولات دنیای متن باز به گفتگو بنشینند. این جلسات که «تهران لاگ» نامیده می شود، امروز شاهد ۲۰۰مین گردهمایی فعالان لینکوسی است. به همین مناسبت دست اندر کاران این مراسم از تمام علاقه مندان دعوت به عمل آورده اند تا به رایگان در جمع آن ها حضور پیدا کنند.
در ادامه می توانید متن این دعوتنامه و آنچه که قرار است در این همایش به بحث گذاشته شود را مطالعه نمایید، تا در صورت تمایل در تهران لاگ ۲۰۰ حضور به هم رسانید.
هم اکنون پس از گذشت نه سال از اولین جلسه گروه کاربران لینوکس تهران (۸۴/۲/۲۸) میتوانیم برگزاری جلسه ۲۰۰ تهرانلاگ را سپاس بداریم و به یاد آوریم که تهرانلاگ از معدود تشکلات مردمی و غیر انتفایی است که فارغ از کلیهی مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی توانسته است رسالت اجتماعی خود، مبنی بر کمک به اشاعهی فرهنگ استفاده از نرمافزارهای آزاد/متنباز در جامعه را به خوبی ایفا نماید. تهران لاگ پس از نه سال تنها یک اسم نیست، بلکه خانوادهای متشکل از هزاران فرد در جامعه ایران میباشد که علاوه بر اشتراکگذاری دانستههایشان توانستهاند فضایی صمیمانه جهت ورود افراد جدید به جامعهی کاربری خود ایجاد نمایند.
حال از شما علاقهمندان دعوت مینماییم به ما در جلسه ۲۰۰ تهرانلاگ بپیوندید، این جلسه در روز چهارشنبه مورخ ۴ تیرماه ۱۳۹۳ از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در محل حوزه هنری به نشانی تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار خواهد گردید. ما در این جلسه از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۲۰ مباحث ذیل را به صورت موازی در کلاسهای جداگانه ارائه خواهیم نمود و پس از آن تا ساعت ۲۰ به گفتگو با یکدیگر و انجام مراسم کوچکی به مناسبت این جلسهی خاص خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که شرکت در این برنامه برای کلیه علاقهمندان، آزاد و رایگان میباشد.
۱) اگر شما یک تازهکار هستید این جلسه فرصت بسیار خوبی خواهد بود که با نرمافزارهای آزاد آشنا شده، نصب سیستم عامل گنو/لینوکس را فرا بگیرید، محیط کاربری آن را مشاهده کرده و با نرمافزارهای کاربردی آن آشنا گردید. حتی میتوانید یکی از پارتیشنهای ویندوزی لپتاپ خود را خالی نموده و با در نظر داشتن شارژ کامل باتری آن، با کمک دوستان حاضر در این جلسهی ویژه، اقدام به نصب گنو/لینوکس در کنار ویندوز خود نمایید. این برنامه توسط خانم رها فرخی انجام خواهد گردید. (دیسک سیستم عامل Linux Mint به رایگان ارائه خواهد گردید)
۲) اگر شما از قبل با گنو/لینوکس آشنا هستید میتوانید در کارگاه "اسکریپتنویسی در Bash" آقای احسان دانش و "مقدمات کرنل لینوکس" که توسط سعید تقوی عزیز انجام خواهد گردید حضور پیدا کنید، البته اگر علاقهمند هستید که کمی هم در این کارگاه اسکریپتنویسی bash انجام دهید حتما لپتاپ خود را با باتری شارژ شده به همراه بیاورید.
۳) اگر شما کاربر پیشرفته گنو/لینوکس هستید میتوانید از ارائهی MongoDB آقای افشین مهربانی و همچنین ارائهی Buildroot آقای مجید عظیمی استفاده نمایید.
۴) اگر هم به هیچ یک از موارد بالا علاقهای ندارید میتوانید از همان ساعت ۱۸ به گفتوگو با کاربران گنو/لینوکس بپردازید، همچنین این فرصت بسیاری مناسبی جهت شبکهسازی و ایجاد ارتباط با متخصصان این حوزه میباشد.
اطلاعات بیشتر و کروکی محل برگزاری جلسه در سایت رسمی تهرانلاگ قابل مشاهده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

خاطره خوبی از لینوکس ندارم یه بار یه لینوکس ایرانی روی کامپیوترم نصب کردم کل هاردم فرمت شد
خوش بحال کسانی که میرن :-)
همیشه دلمون خوش بود جادی چکیده گردهماییهارو میگه که ایندفعه ظاهرا عروسی دعوته و نمیره. کاش حداقل شما پوشش بدین :-)
linux = love
کار قشنگیه ولی یکم کج سلیقگی در ساعت برگزاریش وجود داره ! درست هم زمان با بازی ایران !
لینوکسی نیستم اما لینوکسی ها رو دوست دارم.
موفق باشن.
میگم میشه همچین تشکیلاتی برای فن ها هم راه انداخت مثلا گردهمایی عظیم سامسونگی ها با اموزش روت
یا گردهمایی اپلی ها.
فقط باید مواظب بود این اپلی،ها و سامسونگی ها یوقت به هم نرسن همین دنیای مجازی واسه جنگ ها کافیه.
بهتر نیست به جای این کمپ های مسخره در ایران کمی به اموزش برنامه نویسی با زبان های جالب
مثل سویفتی که بسیار تازه و پول ساز
یا جاوااسکریپت یا دات نت پرداخت
به جای این جلسات که فقط یک عهده ... سواد برای ... می یان اخر
0.0001 درصد ایرانی ها از گنو لینوکس استفاده کنند و 0.0 درصد حتی درک صحیح از هسته اپن سورس نداشته باشند(چون نیازی ندارند نه بخاطر سواد)
اما دکان برای کاسی بازه حلا به اسم گرد هم ای یا ....
آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا میخونه...
حالا ببین چه تیپهائی از سواد حرف میزنن..
بلکواتر عزیز، نظر شما کاملا محترم، اما برای خیلی از افراد مواردی که شما میگین جذابیتی بمراتب کمتر از این گردهماییها دارند!
اصلا گذشته از جذابیت این مورد و اون مورد، بنظر شما قراره همه افراد بشینند برنامهنویس بشن؟
چون اپل و گوگل و یکی دو شرکت دیگه اومدن زبانهای برنامهنویسی و اسکریپتنویسی جدیدی معرفی کردند، همه محافل مرتبط با کامپیوتر باید مشغول این مسایل بشن؟
برای خیلی از افراد کمسواد مثل من داشتن یک سیستم عامل خوب و سریع و راحت اولویت اوله و گنو/لینوکس دقیقا همون چیزیه که من میخوام. براحتی روی کامپیوتر قدیمی من بالا میآد، همزمان چندین کار رو میتونم روش انجام بدم، هروقت بخاطر نداشتن سواد کافی یه قسمتیشو دستکاری کردم و سیستم عامل به مشکل خورد و بالا نیومد، با گوشیم میتونم از داکداکگو استفاده کنم و راه حلی پیدا کنم و با یکی دوتا دستور کوچولو مشکلم رو حل کنم (بدون اینکه حتی دیسک بوت برای تعمیرش استفاده کنم).
اصلا همه اینها به کنار، همینکه چند نفر با علایق و سلایق مشترک دور هم جمع میشن و یکی ۲ ساعتی خوش میگذرونند خودش دلیل مناسبی برای این گردهماییها نیست؟ مگه ما چقد تفریح سالم و کمخرج (توی این مورد بیخرج) داریم که بخواییم به همینا هم خرده بگیریم؟
راستی، فکر کنم گنولینوکس من زبون آدمیزاد رو هنوز درست متوجه نمیشه آخه ۲تا از کلمههای شمارو نتونسته بفهمه و بهم بگه چی بودن و بجاشون نقطهچین گذاشته (اینو بذارین به حساب غیرانتفاعی بودن پروژه گنو/لینوکس):
به جای این جلسات که فقط یک عهده … سواد برای … می یان اخر
دوست عزیز من خودم تو چنتا از مراسم هاس لینوکسی تهران و جشن انتشار اولونتو شرکت کردم و هیچ پولی نپرداختم
زمانش دم بازی ایران بوسنیه!
نه بابا می خوای پولم بگرید برای گرد کرد ملت
(دیسک سیستم عامل Linux Mint به رایگان ارائه خواهد گردید)
اخ اخ دیگه مگه میشه نرفت سی دی رایگان
سی دی ویندوز 8.1 پولی هم میدن
هرکسی نونه فکر میکنه اینجا ویندوز پولی
بلکواتر عزیز درسته که توی ایران شما میتونی سیستم عامل ویندوز رو بدون پرداخت هزینهاش داشته باشی (اغلب توزیعهای گنو/لینوکس در سرتاسر جهان رایگانند) اما اگه بخوای روی یک دیسک اونو تهیه کنی، توی همین ایران هم باید براش هزینه اون دیسک (سیدی/دیویدی یا ...) رو پرداخت کنی
این دوستان همون دیسک رو وقتی گنولینوکس روی اون رایت شده بصورت رایگان در اختیارتون قرار میدن. فکر نمیکنید بجای تمسخر، لازمه ازشون قدردانی بشه؟
به احتمال بالا شرکت خواهم کرد !!! آقای قاسمی شما هم حضور دارید؟؟
امیر رضا جان، باید برای مراسم گوگل آماده بشیم اون زمان و علیرغم اینکه علاقه داشتم بیام، متاسفانه فرصتش رو پیدا نمی کنم.
بین سه راهی ایران بوسنی و کنفرانس گوگل و این گردهمایی گیر کردینا!
ديجياتو اين خبر كامپيوتر هاي كوانتومي رو پوشش بده.