سه سال از تولد گوگل پلاس می گذرد و این شبکه اجتماعی همچنان مشغول دست و پا زدن است
سه ساله پیش در چنین روزی، گوگل برای اولین از شبکه اجتماعی خود به نام گوگل+ پرده برداری کرد. این سرویس که در آن زمان رقیب مستقیم فیسبوک به حساب می رفت، اکنون سه ساله ...
سه ساله پیش در چنین روزی، گوگل برای اولین از شبکه اجتماعی خود به نام گوگل+ پرده برداری کرد. این سرویس که در آن زمان رقیب مستقیم فیسبوک به حساب می رفت، اکنون سه ساله شده است و با توجه به فعالیتی که از خود نشان داده، دیگر کمتر کسی آن را رقیبی جدی برای فیسبوک به شمار می آورد.
گوگل+ از قابلیت های قابل توجهی برخوردار است، اما از موضوعی رنج می برد که می تواند آفت اصلی هر شبکه اجتماعی باشد. کاربران تعامل چندانی با یکدیگر در گوگل+ ندارد.
آماری که گوگل از میزان کاربران فعال شبکه اجتماعی خود ارائه می دهد، چندان صادقانه به نظر نمی رسد. این شرکت هم اکنون سرویس های بسیاری دارد که کاربر توسط آن ها مجبور به ساخت حساب در گوگل+ می شود؛ و بدین گونه است که گوگل اعلام می کند شبکه اش هم اکنون ماهیانه پذیرای ۵۴۰ میلیون کاربر فعال است. جالب است بدانید که طی آماری که نیویورک تایمز فاش کرده، تنها نیمی از این افراد از قابلیت های اجتماعی گوگل+ استفاده می نمایند.
در اکتبر سال ۲۰۱۳ گوگل رقم ماهیانه ۳۰۰ میلیون کاربر فعال را برای شبکه اجتماعی خود اعلام کرد. در همان زمان مؤسسه تحقیقاتی Forrester بر پای بررسی های خود بر روی ۶۱ هزار کاربر، اعلام نمود که تنها ۲۲ درصد از افراد بالای ۱۸ سال، ماهیانه به صفحه گوگل+ خود سر می زنند. درصدی که بسیار از فیسبوک عقب است و با شرکت کوچکی همچون توییتر برابری می کند.
ماه گذشته، خارج شدن ویک گاندوترا، مدیر گوگل+ از مجموعه گوگل، شایعه های بسیاری را با خود به همراه آورد. در همان زمان TechCrunsh طی مقاله ای اعلام کرد که گوگل قصد دارد تا ساختار گوگل+ را تا حد بسیاری تغییر دهد و آن را به سرویس های کوچکتری همچون ویدیو چت و فضای ذخیره سازی تصاویر تجزیه نماید.
کاربران در حال حاضر امکان ویرایش تصاویر گوگل+ را بسیار دوست دارند. شما در این بخش می توانید تصاویرتان را بر اساس الگوریتم های هوشمند گوگل مرتب نمایید و سپس با افکت های مختلف به ویرایش آن ها مشغول شوید. گوگل هنگ اؤت نیز یکی از جایگزین های خوب اسکایپ به حساب می آید و از طرفداران بسیاری برخوردار است. با در نظر گرفتن این موارد، تجزیه گوگل+ می تواند تصمیم صحیحی از جانب لری پیج و یارانش باشد.
در کنار این تحلیل ها، با توجه به اینکه در مراسم Google I/O هیچ نامی از گوگل+ به میان نیامد، بسیاری پیش بینی می کنند که گوگل ممکن است این سرویس را به کل تعطیل نماید. هرچند که با توجه به سوابق سیاه گوگل در رابطه با سرویس هایی مثل Googe Buzz و Wave ، تعطیلی گوگل+ می تواند آبرو ریزی های بسیاری را برای این غول دنیای جستجو به همراه آورد.
بر خلاف نظر تحلیل گران، لری پیج همچنان پشت شبکه اجتماعی متبوعش ایستاده است. او در صحبت هایی با نیویورک تایمز، گفته است که گوگل+ در حال رشد کردن است و در آینده تبدیل به یک سرویس بزرگ خواهد شد که هر روز قابلیت های جدیدی را به کاربرانش ارائه می دهد.
به نظر شما گوگل+ شانسی برای رقابت در دنیای شبکه های اجتماعی دارد؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.



من به این دلیل که با بازی ها تو گوشیم همگام سازی میشه و achievement ها و پیشرفت بازی رو سیو میکنه خیلی راضیم از همه مهمتر اینکه چون فیلتر نیست همیشه در دسترسه.
گوگل بدرستی روی ضعف فیسبوک در محتوا سازی دست گذاشت ولی در بازسازی موفقیت فیسبوک در ایجاد شبکه روابط اجتماعی توفیق چندانی نداشت و با مشروط کردن کاربران بسیاری از خدماتش به داشتن حساب کاربری پلاس ، سعی کرد در آمار و ارقام خودش را بالا بکشه.
در کل با وجود بازوهای بسیار قدرتمند گوگل بعد از مدت 3 سال ، این پروژه توقیقی نداشته و الان هم که موج جدیدی از مینی شبکه ها راه افتاده و ذایقه نسل جدید را تغییر داده .
فقط حیف شد اون ریدر دوست داشتنی .
اینها خودشونو مسخره کردند ؟!؟!؟!! اول اومدند همه سرویساشونو یکی یکی از مستقل بودن در آوردند که بکنندش گوگل پلاس .. و ریدر رو هم که ناموفق نبود در این راه نابود کردند ...
حالا میخوان گوگل پلاس رو تجزیه کنند ؟!؟!؟!؟!
من که استفاده میکنم و به شدت راضیام.
ضمنن در جواب اون دوستی که گفت نتونسته تو ایران جا باز کنه باید یادآور شم در بین برترین کاربران ۱۸ تا ۲۴ ساله رتبهی دوم (بعد از انگلیسی زبانها) متعلق به فارسی زبانهاست.
والاا من که خودم هر چی سرچ کردم دوست گیر بیارم به زور گیر اومد ... خیلی از مخاطبای گوشیمم هستند تو این پلاس ... اما فقط اسمشون هست ... خیلی خوبشون هر چندین وقت یکبار یک عکس پروفایلی عوض میکنه ... همین ...
اگر واقعا دومین کاربرای این سایت فارسی اند ... اینی که من از دومی دیدم دیگه وای به حال سومی چهارمی ...
محیطش حس به آدم نمیده ... میدونید .. رنگی رنگی هست .. منطقا همه چیش درسته ... کاریم به خلوتی اش ندارم ... اما محیطش آدمو جذب نمیکنه ... بوک فقط یک رنگ آبی داره و همه چیزش یک جا جمعه ... اما این نمیدونم واقعا .. تو منطق همه چیزش اوکی هست .. اما تو بعد احساس یک چیزی کم داره طراحی کل سرویسش ... مثلا اینکه مجبور باشیم همه دوستامونو هر دفعه گروه بندی کنیم و واسه شیر و هر چیز دیگه ای هی این سیرکل اون سیرکل ... جالبه که اتفاقا ایده سیرکل تو منطق چیز فوقلعاده ای هست و مشکل حریم نه چندان شخصی فی.بوک رو نداره ... واقعا نمیدونم ..
ای بابا. اینجا چرا اینجوری شده؟
تو کنفرانسی که مال خود گوگله، نویسنده سایت بهش تیکه میندازه. گوگل پلاس که داره دست و پا میزنه. خریدارای سامسونگ هم که متوجه لخت بودن پادشاه نیستن. :/
قبلا هم گفتم:
تعصب مانع خلاقیت و نوآوریه. چه تعصب سامسونگ باشه، چه تعصب رو اپل، چه رو سونی و نوکیا یا هر شرکت دیگه.
من که به شخصه هیچ استفاده ای ازش ندارم و نمیدونم هم چیه فقط اسمشو شنیدم اما معمولا اینو میدونم افرا با چیزایی بیشتر حال میکنن که تعامل افراد و رابطه افراد با هم خیلی راحتر باشه . اما گوگل هستش و با توجه به قدرتی که داره مطمئنم که میتونه نجات بده گوگل+ رو
آقا مانی . آقای دادگستر کجاست حالشون خوبه ممنون میشم جواب بدید
حقیقتاً عبارت "دست و پا زدن" به بهترین شکل گویای وضعیت گوگل پلاس هست. :)
مانی جان واقعا خسته نباشید.سنگ تموم گزاشتی عزیز تشکر میکنم از زحماتت.بدون شما و پستاتون زندگی واسم سخت شده بود ان شاءالله همیشه موفق سلامت باشی.
لطف داری حسین جان. نظرات شما و دوستان گرما بخش دیجیاتو و قلم ما هستش.
مانی جان البته فکر کنم قلم شما کیبورد باشه بهتره :)
لطف داری حسین جان. نظرات شما و دوستان گرما بخش دیجیاتو و کیبورد ما هستش ... :)))))
فقط توییتر !
من هنوزم فیسبوکو ترجیح میدم مثل قبل نه ولی بازم بنظرم از بقیه بهتره
نمیتونم با توییتر کنار بیام، یجورایی نظم درستو حسابی نداره شلوغ پلوغه! ولی بنظرم خیلی داره خوب رشد میکنه کاربراش خیلی فعالتر از فیسبوکن؛ نمیدونم شاید بخاطر اینه که محیط صمیمی تری داره، فیسبوک رسمی تره.
گوگل پلاسم بد نیست محیطش خیلی به فیسبوک نزدیکه نمیدونم چرا زیاد کاربر فعال نداره.
واقعا بهترینه !!!! نه عین گوگل پلاس بی مزه اس نه عین فیس بوک شور !!!
تا حدی درست می گی ولی توییتر از همه بد تره نه شوره نه بی مزس پس در اصل هیچ چیز نیست
فیسبوک از نظر امکانات و دستی بندی محتوا یک سر و گردن از توییتر و پلاس بالاتره
مستند حرف بزنیم
http://raszl.com/blog/social-media-giants-features-compared
البته از خیلی راه ها شروع به جمع کردن کاربر کرد مثل فعال سازی بعضی امکانات برنامه های اندروید!!! ولی همون طور که گفتین دست و پا زدن بود !!!! فیس بوک هم داره سعی رو می کنه دوباره برگرده به روز های اوجش ولی برنامه های جت نمی زارن !!! که البته فیس بوک خاست جبران کنه و واتس آپ رو خرید !!!! شاید با استفاده از هنگ اوت بتونه یه کارایی کنه و تبدیلش کنه به یه برنامه شبیه تانگو و لاین که حالت شبکه اجتماعی در کنار چت هم داشته باشه!!!!
الان گوگل خواسته این کار رو کنه ولی باز خیلی از هم جدا ان !!!