ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دانشمندان شبیه ترین سیاره به زمین را کشف کردند

وب سایت Sci-News.com اعلام کرد که ستاره شناسان دانشگاه ولز جنوبی سیاره ای با شبیه ترین مشخصات به زمین کشف کردند که ۱۶ سال نوری با ما فاصله دارد. این سیاره که Gliese 832c نام گرفته، ...

حامد پورحسینی
حامد پورحسینی منتشر شده در ۹ تیر ۱۳۹۳  |  ۱۷:۳۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

وب سایت Sci-News.com اعلام کرد که ستاره شناسان دانشگاه ولز جنوبی سیاره ای با شبیه ترین مشخصات به زمین کشف کردند که ۱۶ سال نوری با ما فاصله دارد. این سیاره که Gliese 832c نام گرفته، در حال چرخش به دور یک کوتوله قرمز با نصف جرم و شعاع خورشید ما است.

هر چرخش کامل سیاره گلیز حدود ۳۵ روز به طور می انجامد و جرمی بیش از ۵ برابر زمین دارد. از همه مهم تر چرخش این سیاره در فاصله و منطقه قابل سکونت کوتوله قرمز انجام می شود و انرژی دریافتی از آن، با انرژی خورشید برای زمین برابری می کند.

gliese_832c_and_earth

با در نظر گرفتن جرم این سیاره می توان حدس زد که به احتمال زیاد گلیز اتمسفری به مراتب متراکم تر از زمین دارد که باعث می شود آب و هوایی گرم و بی ثبات داشته باشد. در این صورت، این سیاره ممکن است بیشتر شبیه به یک "زهره عظیم الجثه" باشد تا زمین.

پروفسور کریس تینی، از اساتید دانشگاه ولز جنوبی در این رابطه می گوید: "اگر این سیاره دارای جوی مشابه زمین باشد، می توان آن را یک سیاره قابل سکونت در نظر گرفت. اگر چه تغییرات فصلی بسیار سریع و شدید است. با این حال گلیز ۸۳۲ سی یکی از شبیه ترین سیاره ها به زمین است که ما تا به حال با آن مواجه شده ایم."

آبل مندز تورس در وبلاگ "Planetary Habitability Lab" می نویسد: "گلیز ۸۳۲ سی با توجه به جریان ستاره ای و جرم آن یکی از سه سیاره با بیشترین شباهت به زمین است."

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Ali

    اینده سیاره زمین همینه فقط این سیاره بسیار پیرتر و بزرگ تر از زمینه
    کم اب تر هم هست

  • نیما

    چه فایده اولا که خیلی دوره! اصلا چطور میتونیم برسیم اونجا!
    بعدشم فاصله ی زمستون و تابستونش یه ماهه! یعنی آب و هواش چنان متغیر و ناپایداره که زندگی رو تقریبا غیرممکن میکنه و خبری از طبیعت زمینی نیستش!

    شاید مثل ۲میلیارد سال پیش زمین باشه :| که حیات هنوز وجود نداشت!

  • چسب زخم

    ما فعلا رو همین زمینشم ی خونه از خودمون نداریم بریم اونجا آواره بشیم

  • WOLF

    پستای نــــــــــــــــــــــــــــیما دادگســــــــــــتری کجاس مسئولین پاسخگو باشید :|

    • سوتابایت

      آخ مشکل شخصی تا چه حد !!!! من آدرنالین خونم اومده پایین !!!

  • محمد

    هرچه بیشتر جلو میریم به گفته قران که موجودات زنده دیگه ای هم وجود دارن نزدیک تر می شیم



    شاید شاید از ما بگذره ولی در اینده باید بشینیم با سیاره های دیگه چت کنیم!!!!!!!:D:D:D:D

    • َAlchemist

      این است قدرت خدا.

      • نیما

        همون خدا شفات بده!

      • aromin

        مساحت سطح
        510072000 کیلومتر مربع

        درصد خشکی 29.2
        14894000 کیلومتر مربع اب

        درصد اب 70.8
        361132000 کیلومتر مربع خشکی

  • حامی اندروید

    نظرم حذف شد چرا آخه :)

  • administrator

    اینم از زمین دوم

    فردا آدم ها ی دیگرو هم پیدا میکنن

    آدم هایی که دقیقا شبیه ما هستند

  • saEed

    يعنى ميشه يه روز انسان ها جايى بجز زمين زندگى كنن عايا؟!

    • ali

      چرا نمیشه
      هر چیزی میشه
      ولی ما باید تا 12 یا 15 قرن دیگه از زمین بریم چون ما زمین رو نابود کردیم

    • PooyanCYRUS

      شاید.
      البته ما که نمیتونیم! ما فقط حسرتشو میخوریم و مینوشیم!

  • PooyanCYRUS

    پاشیم بریم دیگه.
    چقدر باید زمین بخوریم؟
    یکم هوا بخوریم عیب داره؟

  • WOLF

    واقعا داریم به کجا میریم از افقم داریم اونبر تر میریم :|

مطالب پیشنهادی