ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در سال ۲۰۱۵ تراشه A9 اپل را تولید می کند.

چند سالی است که گفته می شد اپل در حال تغییر سازنده تراشه های سری A خود به دلیل اختلافاتش با سامسونگ است. اما گزارشی از دیجی تایمز منتشر شده که گویا سامسونگ مجددا از اپل ...

حامد پورحسینی
حامد پورحسینی منتشر شده در ۱۰ تیر ۱۳۹۳  |  ۱۸:۵۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

چند سالی است که گفته می شد اپل در حال تغییر سازنده تراشه های سری A خود به دلیل اختلافاتش با سامسونگ است. اما گزارشی از دیجی تایمز منتشر شده که گویا سامسونگ مجددا از اپل سفارشاتی مبنی بر ساخت تراشه های ۱۴نانو متری دریافت کرده و قرار است سال آینده ساخته شود.

در متن این گزارش آمده: "با توجه به گفته منابع صنعتی در تایوان تیم سامسونگ و گلوبال فاندریز سفارشاتی برای ساخت پردازنده های ۱۴ نانومتری FinFET از اپل و کوالکام دریافت کرده و تولید آنها در اوایل سال ۲۰۱۵ آغاز می شود."

لازم به ذکر است چندی پیش سامسونگ برای بالا بردن ظرفیت تولید تراشه های خود و اپل با گلوبال فاندریز وارد همکاری شد.

به احتمال زیاد سفارشات ۱۴ نانومتری اپل برای تراشه های A9 خواهد بود و انتظار می رود در آیفون و آیپد سال آینده مورد استفاده قرار گیرند. البته این بدان معنی نیست که همه این تراشه را سامسونگ تولید می کند، بلکه اینتل و شرکت تایوانی TSMC به عنوان منابع بالقوه برای تولید بخشی از این تراشه معرفی شده اند.

شایان ذکر است که دیجی تایمز در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که بارها شرکت تایوانی TSMC قصد دارد تولید تراشه های سری A اپل را به طور کامل از سامسونگ بگیرد. کما اینکه پیشتر برای تراشه A7 هم این اتفاق رخ نداد.

باید منتظر ماند تا عملکرد چیپ A8 را در آیفون 6 ببینیم و از تغییرات آن مطلع شویم و بعد در مورد کارایی A9 حدس بزنیم. در هر حال این انتظار می رفت که سامسونگ حداقل بخشی از سفارشات ساخت تراشه های A9 را دریافت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • محمد امین

    اپل کِی میخواد به خودکفایی برسه آخه ! کافیه یه نگاه به جی ال ایکس و دیمو بندازه !
    نه ولی جدا خوشم اومد اپل تو ساخت گجت هاش همیشه از بهترین های اون زمینه کمک میگیره خوشم اومد !

  • مانی دادگستر

    واقعا وقتی شنیدم مانی و نیما دوباره اومدن یه حسی که نمیتونم بگم داشتم عالی بودن
    نیما رو خیلی دوس دارم چون تقریبا هم عقیده بودیم قلمش حرف نداشت
    مانی که دیگه تو وب فارسی یه دونه ست بزنم به تحته هم خوشتیپم هست
    و ترکیب این دو با آرمان و حامد عالی بود که خبر جدایی نیما داغون کرد همه چیزو
    اما ما بازم میایم شک ندارم با مانی همه چیز خوب پیش میره :)

  • omid

    هنوز هیچ اپلکیشن قدرتمندی که از تمام ظرفیت چیپ A7استفاده نشده و هنوز A8هم نیومده درباره تولید A9 صحبت میشه

  • Amir

    میدونم با این پست بی ارتباطه ولی لطفا راهنماییم کنید:

    بهترین گوشی اندرویدی برای نقشه یابی و مسیریابی موجود چی هست؟
    ممنونم

  • Chester

    من تو کف عکس این مطلب هستم .
    یعنی از زمان ساخت SOC A4 این عکس شماره روی SOC داره عوص میشه.
    این عکس در اصل مربوط به سوک A4 به کار رفته در ایفون 4 هستش. ;)

  • سوتابایت

    A8 رو هنوز نجشیده رفتن سراغ A9 !!!!
    بی صبرانه منتظر ورود قدرت مندانه A8 هستم !!! 8)

  • Mehdi Mizi

    حذف کردن کامنت ها دیکتاتوری محض است .

    توضیح بدین چه اتفاقی افتاده ، یا شما رو درک میکنیم و یا ترک

  • Mehdi Mizi

    و ما همچنان منتظر حضور آقای د-ا-د گ-س-ت-ر .....

    اینطور که داره روند حذف نام ایشون از سایت ادامه پیدا میکنه میترسم کم کم مطالبشون رو هم حذف کنید

    و ما خسته از جواب تکراری مانی جان ....

    • مانی قاسمی

      مهدی عزیز ، ما از همون ابتدای دیجیاتو هم گفتیم که این سایت متعلق به خوانند هاش هست. پس پاسخگویی بی شک وظیفه ست، اما اگر تاخیری رخ میده به خاطر مشغله زیاده. آقای دادگستر به خاطر مسائل حرفه ای، ترجیح دادند آینده خودشون رو در جایی به جز دیجیاتو جستجو کنند. در این مورد کاری از دست ما ساخته نیست، فقط میتونیم قول بدیم که ما کنارتون خواهیم موند.

      • سوتابایت

        افسوس!!! واقعا حیف شد خیلی ها به خاطر آقای دادگستر می یومدن دیجیاتو و حتی نارنجی !!! ولی ما هنوز پشتتونیم آقای قاسمی !!! این جا نتها برای ما یه خبرگذاری نیست ، خونه مونه !!!!

        • مانی قاسمی

          امیررضا جان، بی شک آقای دادگستر بی نظیر بودند. اما خب مسائل حرفه ای بعضی موقع ها تصمیمات سختی رو میطلبه. باور کن در این روزهای سخت بیش از هر زمان دیگری به حمایت شما و بقیه خواننده ها نیاز داریم. امیدواریم که بتونیم از این آزمون سخت، سر بلند بیرون بیاییم

          • milad noroozi

            به نظر مهم نیست اقا دادگستر رفت و فقط برای من این مهمه که سایت دیجیاتو هنوز هست، ما رو داره بروز میکنه
            من از اولین روزی که خبر اغاز به کار دیجیاتو به جای محروم نارنجی شنیدم خیلی خیلی خوشحال شدم نمی دونستم چی کار کنم
            باز فقط خوشحال که هنوز دیجیاتو فعالیت داره

      • Mehdi Mizi

        ممنونم مانی جان ، به هر حال ما دوست داشتیم از حضور ایشان هم استفاده کنیم ولی تصمیم با خودشونه
        بازم ممنونم

  • PooyanCYRUS

    خوشبختانه یا متاسفانه از سامسونگ کشیدم بیرون. سامی اینقدری که رو فلگشیپا کار میکنه رو میان رده و پایین رده ها کار نمیکنه.
    از مشتریاش بپرسین میبینین حرفم درسته.

مطالب پیشنهادی