اندروید L می تواند عمر باتری نکسوس ۵ را تا ۳۶ درصد بهبود دهد
گوگل در کنفرانس I/O اعلام کرد که نسخه جدید اندروید تمرکز بسیاری بر روی مصرف باتری دارد و می تواند شارژ بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل این قابلیت را تحت عنوان Project ...
گوگل در کنفرانس I/O اعلام کرد که نسخه جدید اندروید تمرکز بسیاری بر روی مصرف باتری دارد و می تواند شارژ بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل این قابلیت را تحت عنوان Project Volta معرفی کرد و بیان نمود که اندروید L با استفاده از تکنیک هایی همچون کاهش نرخ به روزرسانی نمایشگر، بهترین استفاده را از باتری به عمل می آورد.
اما Project Volta در عمل تا چه حد تاثیر گذار است؟ به لطف نسخه توسعه دهندگان Android L که اخیرا توسط گوگل منتشر شده، وبسایت Ars Technica در تحقیقات خود متوجه شده که این ویژگی می تواند تا ۳۶ درصد عمر باتری نکسوس ۵ را بهبود دهد.
کارشناسان Ars Technica با اتصال نکسوس ۵ به Wi-Fi و به روز رسانی مداوم یک صفحه وب در بازه زمانی هر ۱۵ ثانیه، توانستند زمان ۳۴۵ دقیقه را بر روی اندروید کیت کت به دست آورند. اندروید L اما تحت شرایطی مشابه موفق شد تا زمان ۴۷۱ دقیقه را از خود بر جای گذارد و رشدی ۳۶ درصدی را در زمینه باتری نشان دهد.
مصرف باتری همواره پاشنه آشیل تلفن های هوشمند بوده و یکی از دغدغه های اصلی کاربران به شمار می رفته. در حالی که سازندگان تلاش می کنند تا باتری های قدرتمند تری را بر روی محصولات خود به کار برند، اما به علت معماری پر مصرف سیستم عامل ها، کاربران در نهایت باز هم مشکل باتری را تجربه خواهند کرد. اکنون به نظر می رسد گوگل سرانجام با اعمال تغییراتی اساسی در ساختار اندروید، توانسته تا این معضل را تا حد بسیاری برطرف نماید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
گوگل بیخوذ کرده . من از وقتی به اندروید ۵ آپ کردم. دقیقا روزی ۲ بار باید گچشیمو شارژ کنم. قبلا هر یک و نیم روز شارژ میکردم. نکسوس فایو
طراحی اندروید L نسبت به نسخه های قبلی فوق العاده شده
اقای قاسمی شما تو بررسی اندروید ال که خودتون انجام داده بودید گفتید که تغییر خاصی نکرده عملکرد باطری!!!
درسته؟؟
پس این نتیجه چجوری بدست امده
ولی فکر نکنم گوشی های کمپانیای دیگه با سری های نکسوس گوگل توی مصرف انرژی هم تراز باشن!
چون نکسوس از رابط کاربری خام و خود گوگل بهره میبره و مثلا سامسونگی که از تاچویز بهره میبره ، فکر میکنم سنگین تره و طبیعتا مصرف باتری بیشتری داره!
ما که از خدامونه مصرف باتری همه دستگاها تو اندروید L یا همون ابنبات چوبی 36% کم شه!
گوگل اگه گوشی بی نیاز از باطری هم بزنه عجیب نیست , چون گوگله ;)
نه دیگه اون میشه نقض قانون دوم ترمودینامیک . پس گوگل که سهله بابای گوگل هم نمیتونه همچین کاری بکنه .
رفیق من نگفتم "بدون انرژی" که گفتم "بدون باطری" این انرژی مصرفی رو میشه 100 چیز دیگه تامین کرد :)
GLX با افتخار !!! مفتخر به انجام این کار شده !!! گوشی بی نیاز به باتری !!!
فقط همین کم مونده glx از گوگل شکایت نقض پتنتی کنه ^.^
ببین در زمینه باتری چقدر عاجز هستیم که به چند دقیقه افزوده شدن به عمر باتری میگیم تغییرات بسیار!
دوست عزیز
36 درصد چیزی نیست؟
471-345 میشه 126؛ 2 ساعت؛حدود 8 ساعت بجای 6 ساعت.
چیزی نیست؟!
خیلی خوبه ! کلا تلفن های هوشمند که اصطلاحاً به اونا موبایل میگیم به قول مانی عزیز نیاز به مصرف باتری یکی از بزرگترین معضل هاشه . نیازی به جهش بیشتر از اینا هم داره ... بهنظر من مصرف اون ها مثل تبلت ها بشه پاسخگو هست فعلا...