کارمندان اولیه اپل هرگز حاضر نیستند دوباره برای استیو جابز کار کنند
اگر اندکی با اپل و مدیر عامل سابقش آشنا باشید، قطعا می دانید که سخت گیری یکی از خصایص اصلی استیو جابز بوده است. او از آن دسته از مدیرانی به حساب می آمد که ...
اگر اندکی با اپل و مدیر عامل سابقش آشنا باشید، قطعا می دانید که سخت گیری یکی از خصایص اصلی استیو جابز بوده است. او از آن دسته از مدیرانی به حساب می آمد که می توانند کابوس کارمندان باشند و زندگی را به شدت برایشان دشوار کنند.
استیو وزنیاک به تازگی در مصاحبه ای اعلام کرده که جابز آنقدر سخت گیر بوده که کارمندان را حسابی کلافه می کرده. به گفته شریک جابز، کارمندان اولیه اپل بیان کرده اند که اگر فرصتش پیش بیاید دیگر هرگز حاضر نیستند تا دوباره برای جابز کار کنند.
وزنیاک البته توضیح می دهد که در روزهای اولیه اپل، جابز بسیار جوان بود و تجربه چندانی نداشته است. او به کارمندانش فشار می آورده تا هرچه سریع تر محصول را آماده کنند و به بازار عرضه نمایند. با این وجود جابز برای کارمندانی که با استعداد بودند، احترام بسیاری را قائل بود. البته این افراد تنها کسانی نبودند که احترام جابز را بر می انگیختند:
استیو وزنیاک
او به صورت مستقیم به افراد پرخاش می کرد و در عمل آن ها را احمق خطاب می کرد. اما هنگامی که کارمندان در برابر حمله های او ایستادگی می کردند و با شهامت دلایل خود را توضیح می دادند، نظر جابز را به خود بر می گرداندند. او به کسی که بر روی عقاید خود پافشاری می کرد، احترام می گذاشت و در شرکت امتیازات ویژه ای را برایش قائل می شد. جابز از افراد بزدل که در اطرافش ساکت می شدند اصلا خوشش نمی آمد.
جابز در مجموع از بازی کردن با انسان ها و آزمایش آن ها خوشش می آمده است. والتر آیزاکسون در کتاب زندگی نامه جابز می نویسد که مدیر عامل سابق اپل در مصاحبه های کاری، از افراد سوال های بسیار عجیب و نامعقولی را می پرسیده. در یکی از این مصاحبه ها، فرد جویای کار آنقدر دستپاچه شده که اتاق را ترک کرده است.
به هر ترتیب جابز با تمام این خصایص اخلاقی توانسته در دنیای تکنولوژی ماندگار شود و بنیانگذار محصولاتی شود که امروزه در زندگی همه ما تاثیر گذار هستند. روحش شاد و یادش گرامی.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
یک نوع خاص از مدیر عامل که لنگش تا به حال دیده نشده!
با شخصیت جابز حال نمیکردم ولی عاشق کاراش و افکارش بودم
ببخشید آقای قاسمی شما از هاست نارنجی برای این سایت استفاده میکنید چون تغریبا از موقع راه اندازی این سایت نارنجی بستس
واقعا انسان متفاوتی بود و دنیا رو تغییر داد!
اینایی که میگن استیو جابز کسی نیست و کار خاصی نکرده ادعای روشن فکری میکنن و عملا هیچی نمیفهمن!
روحش شاد!
با عرض معذرت این عکس مطلب پس زمینه عکس اقای جابز پرچم lgbt هست و فکر نمیکنم هیچ ربطی به موضوع و مطلب داشته باشه
مرد بزرگی بوده . واقعا شاهکاری ساخت و دنیارو متحول کرد و حس رقاببت رو بین تولید کنندگان انداخت
آدم خاصى بود و ديدش نسبت به دنيا جالب بود. زندگى جذابى هم داشت. (به زندگى نامه ى استيو جابز، ترجمه ى نيما دادگستر مراجعه كنيد!)
آقا گلكسي مگا خوبه؟! :) شما لينك كتابو داري؟ نارنجي كه ساسپند شده نمي شه دانلود كرد
سلام ميرسونه!
متاسفانه نارنجى بسته شده و كلا دسترسى به اون سايت براى كاربران عادى امكان پذير نيست و لينك نارنجى هم بدرد نميخوره. احتمال بسيار بالا توى اينترنت پيدا ميكنى كتاب رو و اگه حجمش بالا نبود براتون ايميل ميكردم.
:)
آقا خودم پيدا كردم
براي دوستاني كه مي خوان :
http://www.tejaratgah.com/fd0437d4cbe026a2eb3b179a36019a2d-0.html
دوست عزيز بهتره كه بريد كتاب رو بخريد تا از مترجمش هم حمايت كنيد.
روحت شاد مرد.
اون هنوز تو دل گيك ها زندست؛(
---------------١١١
دوستان من iPhone 4S دارم مي خواستم يه htc one m8 بخرم
به نظرتون مناسبه؟
از طراحي زد2 و اس 5 خوشم نمياد به خاطر همون
دوست عزیز من M8 رو دارم شک نکن که بهترین انتخاب تو گوشی های اندرویدی موجوده که هرگز پشیمونت نخواهد کرد :)
استيو جابز قطعا يكي از بهترين مديران تاريخ بود و سخت گيري هاي او گر چه در گذشته ناملايماتي را براي كاركنان اين شركت به همراه داشته ولي در نهايت موجب به تبديل شدن اين شركت به يكي از بهترين شركت هاي دنيا شده است