ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنیاد مرزهای الکترونیک: تلفن های اندرویدی موقعیت مکانی کاربرانشان را فاش می کنند

ممکن است شما توسط تلفن هوشمند اندرویدی تان در فیسبوک، فورسکوئر و توئیتر، موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، اما اینکه موبایل تان بدون اطلاع و اجازه شما چنین کند، اصلاً جذاب ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۱۴ تیر ۱۳۹۳  |  ۱۴:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ممکن است شما توسط تلفن هوشمند اندرویدی تان در فیسبوک، فورسکوئر و توئیتر، موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، اما اینکه موبایل تان بدون اطلاع و اجازه شما چنین کند، اصلاً جذاب به نظر نمی رسد. در همین رابطه بنیاد مرزهای الکترونیک (Electronic Frontier Foundation) یک مشکل اساسی در همین رابطه در تلفن های جدید اندرویدی یافته و آن را گزارش کرده است.

بر اساس یافته های EFF، زمانیکه یک ابزار اندرویدی مجهز به نسخه ۳٫۱ یا نسخه های بعدی در وضعیت PNO باشد، اطلاعات مربوط به شبکه های Wi-Fi که به آنها متصل بوده را پراکنده می کند. در این حالت هر کسی که در حوزه شبکه وای فای شما باشد با تجسس و بررسی این اطلاعات پراکنده شده توسط تلفنتان، می تواند با استخراج نام شبکه های وای فای مربوطه بفهمد شما در چه مکان هایی بوده‌اید. درک این اطلاعات مکانی در واقع از نام شبکه وای فایی که به آن متصل می شوید، نشات می گیرد.

برای مثال اگر در کافه یا شرکتی بوده اید که به شبکه بیسیم آنجا وصل شده اید، هر کسی که بتواند اطلاعات منتشره از تلفن اندرویدی شما را استخراج کرده و نام کافه یا شرکت مربوطه را ببیند، می‌تواند بفهمد شما در چه مکان هایی به وای فای وصل شده اید. این درحالیست که ممکن است شما حتی متوجه اتصال وای فای به شبکه بیسیم کافه یا شرکت مربوطه هم نشوید.

حالت PNO که مخفف Preferred Network Offload است، به کاهش مصرف باتری کمک کرده و اتصال به شبکه‌های وای فای در این وضعیت نسبت به GPRS ،EDGE یا 3G اولویت پیدا می کند. در این حالت حتی زمانی که صفحه نمایش تلفن یا تبلت اندرویدی شما خاموش است، مشغول جستجو برای اتصالات وای فای جدید است. اتصال به وای فای در مقایسه با دیتای اپراتور مصرف باتری کمتری دارد.

در پاسخ به انتشار این مشکل از سوی EFF، گوگل این پاسخ را ارسال کرده است:

گوگل

گوگل

ما به امنیت مکانی کاربرانمان اهمیت ویژه ای می دهیم و همیشه از اینکه از مشکلات احتمالی آگاه شده و نسبت به رفعشان اقدام کنیم، استقبال می کنیم. در وضعیت فعلی، حذف امکان جستجوی خودکار شبکه های وای فای می تواند روی تسهیل ارتباطات کاربران تاثیر منفی بگذارد. با این وجود ما روی مشکل کار کرده و در نسخه های بعدی ایراد مربوطه را مرتفع خواهیم کرد.

به هر حال تا زمان حل مشکل، EFF توصیه می کند با ورود به تنظیمات ابزار اندرویدی خود و در تنظیمات پیشرفته Wi-Fi، گزینه Keep Wi-Fi on During Sleep را بر روی Never تنظیم کنید. بدین ترتیب تا حدودی از شر درز ناخواسته مکان های عمومی ای که در آنها حضور داشته اید، در امان هستید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • سامان

    كسي ميدونه كه چطور آيپدهاي مدل WiFi - حتي ارزان ترين و قديمي ترين مدل آيپد يك - بدون داشتن GPS و سيم كارت، موقعيت مكاني رو نشان ميدهند؟ آيا اطلاعات شبكه هاي WiFi در Server هاي اپل ذخيره مي شوند؟

  • milad.

    امنيت نزد ويندوزفون است و بس

  • سوتابایت

    قسمت نظرات پست بعدی غیر فعاله !!!

  • رحمان

    من رو باش می خواستم یه آیفون 6 وقتی اومد بخرم وقتی خبر قیمتش رو شنیدم پشیمون شدم .
    iphone6 16 gb = iphone 5s 64 gb= قیمت

    • goylard

      اين شايعه است از طرف گوگل

    • ITMaster

      دوست عزيز مگه الان آيفون ٦ معرفى شده كه شما مياى يه همچين اظهار نظر نابجا و بى ربط به موضوع و البته مسخره اى ميكنى. اين چيزايى كه از آيفون ٦ گفته همش شايعس و بى ربط.

    • سوتابایت

      عزیزم قیمت آیفون از همون اول تا الان یکی بوده و تکون نخورده و شاید برای آیفون 5.5 اینجی قیمت کمی افزایش داشته باشه (زیر 100 دلار) و شاید حتی قیمت پایین تر هم بیاد !!! اگه اپل بخواد بازار تو دستش بمونه باید این کار رو کنه!!!

      • Ali

        البته آیفون نسل اول 100 یا 200 دلار(دقیقا یادم نیست) ارزون تر بود!
        منم فکر میکنم نسخه 4.7 اینچی مثل 5s و نسخه 5.5 اینچی 100 دلار گرون تره!
        شایدم اپل هر دو رو گرون تر کنه!چون خیلی از مردن فکر میکنن هر چی گرونتره بهتره!

      • رحمان

        ببخشید مثل این که شما به خبری که آقای مهدی دادن توجه نکردی .

        • سوتابایت

          این خبر موقع معرفی آیفون 5s هم بوده !!! و همین طور 5 !!!

  • ali.n

    اگر امنیت مهمه براتون حتی باید از 1100 هم دوری کنید چون ردیابی میشه.
    اما به نظرم مهمتر از این امنیت اطلاعات گوشی ها هست که نباید هک و سرقت بشه و گمان میکنم از این نظر ویندوزفون خیلی عالیه.

  • Digiman

    همیشه اینطور مشکلات هست. دلیلی بر ضعف اندروید نیست. نمیشه هم خدا رو داشت و هم خرما! خوبه باز هم گوگل گفته رفعش میکنیم...

  • Mahdi

    یه سوال شما اینو پوشش دادین؟
    شارپ گوشی زده در حد خدا:
    http://www.digikala.com/News/News-4217

    • Digiman

      بهتر نیست اینجور چیزارو ایمیل کنیم به دیجیاتو بجای اینکه تو نظرات بگیم؟

  • امین

    این مورد رو هم ذکر کنید که با برداشتن تیک اشاره شده، مصرف باتری دیوایس افزایش پیدا میکنه.

  • Thinkdifferent

    کلا اگه کسی نمیخواد لو بره باید چنین قابلیت هایی رو خاموش کنه چه اندروید داشته باشه چه ios

  • سید محمد خانزاده

    گلی به جمالت امیر جان خبر دادی

    بازم برامون خبر بذار

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی