چگونه از گوگل مپ در حالت آفلاین استفاده کنیم؟
بسیار پیش آمده که در هنگام استفاده از تلفن همراه در سلولی از شبکه موبایل باشیم که دسترسی به اینترنت محدود یا قطع است. حتی در بسیاری از نقاط کور یا دوردست جاده ها ممکن ...
بسیار پیش آمده که در هنگام استفاده از تلفن همراه در سلولی از شبکه موبایل باشیم که دسترسی به اینترنت محدود یا قطع است. حتی در بسیاری از نقاط کور یا دوردست جاده ها ممکن است دسترسی به شبکه موبایل به طور کامل قطع شود. با کمی تدبیراندیشی، در چنین مواقعی در صورت نیاز به اپلیکیشن Google Map می توانید به آن دسترسی داشته و حتی توسط آن مسیریابی کنید.
برای این کار باید نقشه مکان های مورد نظر را از پیش برای دسترسی آفلاین در گوشی خود محیا کنید. در قدم اول اما نصب آخرین نسخه از اپلیکیشن گوگل مپ یا به روز رسانی آن ضرورت دارد. در حال حاضر آخرین نسخه برای iOS نسخه 3.0 و برای اندروید نسخه 8.0 است. اگر کاربر اندروید هستید و آپدیت نهایی را دریافت نکرده اید می توانید بعدا مجددا مورد را بررسی کنید. البته با پاک سازی و نصب مجدد ممکن است مشکل حل شود.
پس از اینکه از نصب آخرین نسخه روی گوشی یا تبلت خود مطمئن شدید، اپلیکیشن را باز کنید و آیکن پروفایل در بالا سمت راست لمس کنید. سپس مطابق تصویر زیر، به پایین صفحه بیایید تا بخش مربوط به نقشه های آفلاین را ببینید.
با تپ کردن بخش Save map to use offline به نقشه باز می گردید و می توانید با زوم کردن و جابجا کردن آن، بخشی از نقشه که می خواهید برای دسترسی آفلاین دانلود کنید را مشخص نمایید.
نهایتا همانطور که در تصویر فوق مشخص است، کلید Save را در پایین صفحه لمس کنید تا دانلود بخش مشخص شده در نقشه شروع شود.
توجه: به خاطر داشته باشید که نقشه های دانلودی تنها برای ۳۰ روز در گوشی باقی می مانند. در واقع اپلیکیشن Google Map نقشه های دانلود شده را برای خالی کردن فضای گوشی یا تبلت شما، ۳۰ روز پس از دانلود پاکسازی می کند. پس به یاد داشته باشید که قبل از اینکه در موقعیت آفلاین قرار بگیرید، نقشه های دانلود شده را با ورود به بخش پروفایل -که در ابتدا توضیح داده شد- مجددا دانلود و به روز کنید.
نکته: به جای ورود به بخش پروفایل و گذراندن مراحل بالا می توانید ابتدا نقشه شهر یا مکان مورد نظرتان را زوم و مشخص کرده و سپس در بخش جستجو عبارت 'OK Maps' را تایپ کنید. با تایید شما، دانلود آن بخش از نقشه که مشخص کرده اید آغاز می شود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.



به علت تحریم ایرن نمیشه نقشه رو دانلود کرد.بهترین راه اینه ایران رو به چند قسمت تقسیم کنین و هنگام انتخاب ایران یه قسمت کوچیک از کشورهای اطارف رو بگیرین و شروع دانلود کنین.حتما از ف*ل*ت*ر*ش*ک*ن استفاده کنین
تا اونجایی که من فهمیدم نقشه اسیا دانلود نمیشه میزنه در دسترس نیست ....کسی دلیلشو میدونه بگه...ممنون
سلام. اخیرا وقتی میخام نقشه افلاین رو اپدیت کتم ویا نقشه جدیدی رو ذخیره کنم با این پیام روبرو میشم:
area unavilable
وگزینه سیو خاموشه.
ممنون از کمکتون.
سلام.جدیدا امکان دانلود نقشه های آفلاین وجود نداره.نسخه جدیدم نصب کردم بازم نقشه ها رو دانلود نکرد.قبلا راحت میشد!!
مرسی
خیلی به دردم خورد
آقا این حتما بعد یه ما ه خودکار حذف میشه؟
نمیشه کاریش کرد؟
من برا کارم خیلی لازم دارم نمیتونم که هر ماه بیام با اینترنت بد دانلود کنم.
حتما باید نوکیا بخرم؟؟؟؟؟؟
سلام من نقشه رو تو حالت آفلاين ذخیره میکنم ولی ديگه نميدونم نقشه چطوري بالا مياد؟؟؟؟
دوستان به جای این سخنانی که متاسفانه توی همه ی پست ها درباره ی رفتن بعضی از مدیران، کاربران یا هر چیز دیگه ای که هست، بیاید یه مقدار در مورد موضوع همون پست مطلب بذارید تا چیزهای بیشتری رو یاد بگیریم.
یه سوال دارم و اونم اینه که آیا برای شما هم وقتی از google maps حالت آفلاین (اندروید) استفاده می کنید، امکان navigation از بین میره ؟ ینی برای مسیریابی فقط باید آنلاین بود و دسترسی به وب داشت ؟؟
یک راه دیگه هم داره برید نقشه ای رو که میخواید دانلود کنید پیدا کنید بعد مقدار زوم رو روی نقشه تعیین کنید بعد تو نوار سرچ بنویسید ok map
آقای صادق پور اگه اسکرین شات ها رو خدتون تهیه می کردین خیلی بهتر بود و خیلی از لحاظ حرفه ایی بودن به مقاله کمک می کنه مخصوصا مقاله آموزشی !!!
منم موافقم امير جان اما وقتى يه مطلب ترجمه ميشه براى عملكرد سريعتر وقت نميشه خودشون كار رو انجام بدن و اسكرين شات بگيرن. يكم طول ميكشه و كيفيت ميره بالاتر ولى سرعت عمل كاهش پيدا ميكنه.