ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه از گوگل مپ در حالت آفلاین استفاده کنیم؟

بسیار پیش آمده که در هنگام استفاده از تلفن همراه در سلولی از شبکه موبایل باشیم که دسترسی به اینترنت محدود یا قطع است. حتی در بسیاری از نقاط کور یا دوردست جاده ها ممکن ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۱۶ تیر ۱۳۹۳  |  ۱۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بسیار پیش آمده که در هنگام استفاده از تلفن همراه در سلولی از شبکه موبایل باشیم که دسترسی به اینترنت محدود یا قطع است. حتی در بسیاری از نقاط کور یا دوردست جاده ها ممکن است دسترسی به شبکه موبایل به طور کامل قطع شود. با کمی تدبیراندیشی، در چنین مواقعی در صورت نیاز به اپلیکیشن Google Map می توانید به آن دسترسی داشته و حتی توسط آن مسیریابی کنید.

برای این کار باید نقشه مکان های مورد نظر را از پیش برای دسترسی آفلاین در گوشی خود محیا کنید. در قدم اول اما نصب آخرین نسخه از اپلیکیشن گوگل مپ یا به روز رسانی آن ضرورت دارد. در حال حاضر آخرین نسخه برای iOS نسخه 3.0 و برای اندروید نسخه 8.0 است. اگر کاربر اندروید هستید و آپدیت نهایی را دریافت نکرده اید می توانید بعدا مجددا مورد را بررسی کنید. البته با پاک سازی و نصب مجدد ممکن است مشکل حل شود.

google-maps-offline-1

پس از اینکه از نصب آخرین نسخه روی گوشی یا تبلت خود مطمئن شدید، اپلیکیشن را باز کنید و آیکن پروفایل در بالا سمت راست لمس کنید. سپس مطابق تصویر زیر، به پایین صفحه بیایید تا بخش مربوط به نقشه های آفلاین را ببینید.

google-maps-offline-2

با تپ کردن بخش Save map to use offline به نقشه باز می گردید و می توانید با زوم کردن و جابجا کردن آن، بخشی از نقشه که می خواهید برای دسترسی آفلاین دانلود کنید را مشخص نمایید.

google-maps-offline-3

نهایتا همانطور که در تصویر فوق مشخص است، کلید Save را در پایین صفحه لمس کنید تا دانلود بخش مشخص شده در نقشه شروع شود.

توجه: به خاطر داشته باشید که نقشه های دانلودی تنها برای ۳۰ روز در گوشی باقی می مانند. در واقع اپلیکیشن Google Map نقشه های دانلود شده را برای خالی کردن فضای گوشی یا تبلت شما، ۳۰ روز پس از دانلود پاکسازی می کند. پس به یاد داشته باشید که قبل از اینکه در موقعیت آفلاین قرار بگیرید، نقشه های دانلود شده را با ورود به بخش پروفایل -که در ابتدا توضیح داده شد- مجددا دانلود و به روز کنید.

نکته: به جای ورود به بخش پروفایل و گذراندن مراحل بالا می توانید ابتدا نقشه شهر یا مکان مورد نظرتان را زوم و مشخص کرده و سپس در بخش جستجو عبارت 'OK Maps' را تایپ کنید. با تایید شما، دانلود آن بخش از نقشه که مشخص کرده اید آغاز می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • vahid azimi

    به علت تحریم ایرن نمیشه نقشه رو دانلود کرد.بهترین راه اینه ایران رو به چند قسمت تقسیم کنین و هنگام انتخاب ایران یه قسمت کوچیک از کشورهای اطارف رو بگیرین و شروع دانلود کنین.حتما از ف*ل*ت*ر*ش*ک*ن استفاده کنین

  • eman

    تا اونجایی که من فهمیدم نقشه اسیا دانلود نمیشه میزنه در دسترس نیست ....کسی دلیلشو میدونه بگه...ممنون

  • محمد

    سلام. اخیرا وقتی میخام نقشه افلاین رو اپدیت کتم ویا نقشه جدیدی رو ذخیره کنم با این پیام روبرو میشم:
    area unavilable
    وگزینه سیو خاموشه.
    ممنون از کمکتون.

  • سیامک

    سلام.جدیدا امکان دانلود نقشه های آفلاین وجود نداره.نسخه جدیدم نصب کردم بازم نقشه ها رو دانلود نکرد.قبلا راحت میشد!!

  • پرستو

    مرسی
    خیلی به دردم خورد

  • حمید

    آقا این حتما بعد یه ما ه خودکار حذف میشه؟
    نمیشه کاریش کرد؟
    من برا کارم خیلی لازم دارم نمیتونم که هر ماه بیام با اینترنت بد دانلود کنم.
    حتما باید نوکیا بخرم؟؟؟؟؟؟

  • محمد

    سلام من نقشه رو تو حالت آفلاين ذخیره میکنم ولی ديگه نميدونم نقشه چطوري بالا مياد؟؟؟؟

  • سید عماد

    دوستان به جای این سخنانی که متاسفانه توی همه ی پست ها درباره ی رفتن بعضی از مدیران، کاربران یا هر چیز دیگه ای که هست، بیاید یه مقدار در مورد موضوع همون پست مطلب بذارید تا چیزهای بیشتری رو یاد بگیریم.

    یه سوال دارم و اونم اینه که آیا برای شما هم وقتی از google maps حالت آفلاین (اندروید) استفاده می کنید، امکان navigation از بین میره ؟ ینی برای مسیریابی فقط باید آنلاین بود و دسترسی به وب داشت ؟؟

  • علیرضا

    یک راه دیگه هم داره برید نقشه ای رو که میخواید دانلود کنید پیدا کنید بعد مقدار زوم رو روی نقشه تعیین کنید بعد تو نوار سرچ بنویسید ok map

  • سوتابایت

    آقای صادق پور اگه اسکرین شات ها رو خدتون تهیه می کردین خیلی بهتر بود و خیلی از لحاظ حرفه ایی بودن به مقاله کمک می کنه مخصوصا مقاله آموزشی !!!

    • AliReza Talebi

      منم موافقم امير جان اما وقتى يه مطلب ترجمه ميشه براى عملكرد سريعتر وقت نميشه خودشون كار رو انجام بدن و اسكرين شات بگيرن. يكم طول ميكشه و كيفيت ميره بالاتر ولى سرعت عمل كاهش پيدا ميكنه.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی