ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Evleaks: نوکیا لومیا با طعم اندروید در راه است [شایعه]

تیتر کاملا مشخص است؛ امروز صبح حساب کاربری توییتر evleaks در یک خبر بسیار کوتاه خبر از عرضه لومیا با سیستم عامل اندروید داد.  مایکروسافت در ماه آوریل، بخش تجارت موبایل نوکیا را با قیمت ۷.۲ میلیارد دلار ...

حامد پورحسینی
حامد پورحسینی منتشر شده در ۱۶ تیر ۱۳۹۳  |  ۱۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تیتر کاملا مشخص است؛ امروز صبح حساب کاربری توییتر evleaks در یک خبر بسیار کوتاه خبر از عرضه لومیا با سیستم عامل اندروید داد. 

مایکروسافت در ماه آوریل، بخش تجارت موبایل نوکیا را با قیمت ۷.۲ میلیارد دلار خرید تا بازار سیستم عامل ویندوز فون  خود را با قدرت تلفن های نوکیا ترکیب کند و بدین ترتیب رقابت خود را با سامسونگ، اپل و دیگر شرکت ها بهبود ببخشد. پیش از این هم نوکیا یکی از نزدیک ترین شرکای مایکروسافت بود و محصولاتی را با سیستم عامل این شرکت عرضه کرد.

به نظر می رسد استفاده از سیستم عامل اندروید محصول شرکت گوگل در سری لومیای نوکیا، برخلاف با تعهد بلند مدت نوکیا و مایکروسافت به ویندوز موبایل باشد.

اما از طرفی، منافع حاصل از ارائه یک تلفن مجهز به اندروید گوگل می تواند به افزایش فروش کمک شایانی کند و ترکیب لومیا -که محصول موفق نوکیا و مایکروسافت است- با اندروید می تواند گام بزرگی برای مایکروسافت (و نوکیا) باشد. اندروید به عنوان یک سیستم عامل کاملا موفق خود را به همگان ثابت کرده و به سرعت در حال رشد است و به طور گسترده ای استفاده می شود. روز به روز هم به تعداد اپلیکیشن های آن افزوده می شود. در حالی که ویندوز فون مانند یک اسب بازنده مسابقه، از مابقی سیستم عامل ها عقب مانده و به دنبال توسعه دهندگان می گردد و از نظر پرمایگی اپلیکیشنی، فاصله زیادی با سیستم عامل اندروید دارد. هرچند به روز رسانی ویندوز فون 8.1 را می توان نقطه عطفی برای شروع حرکت این سیستم عامل دانست.

با استناد به نتیجه تحقیقات موسسه IDC، اندروید در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴ با داشتن ۸۱ درصد سهم بازار تلفن های هوشمند، سیستم عامل غالب محسوب می شود، در حالی که ویندوز در این مدت زمان تنها ۳ درصد سهم در اختیار داشته.

به هر صورت باید منتظر ماند و دید آیا این خبر صحت دارد یا خیر. شما چه حدسی می زنید؟ به نظر شما (در صورت تایید خبر) چه دلیلی پشت استفاده از اندروید در لومیا است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • مهدی

    اینم سند

  • مهدی

    قرار نیست مایکروسافت گوشی اندرویدی بزنه فقط قزاره یه ماشین مجازی طراحی شه که بتونه نرم افزار ها و بازی های اندروید رو تو وین فون اجرا کنه همین چرا جو میدین بیخود

  • پوریا

    احتمالا مثل nokia x ها می شه یعنی رابط کاربریش شبیه به وین فونه اینجوری مردم با وین فون آشنا می شن شایدم اصلا روش بوت دوگانه بذاره و مسلما اندروید خالس نمی ذاره روش

  • سعید

    ایشالا که این خبر دروغه.....
    متنفرم از اندروید

  • THIEF

    خیر سرش تازه میخواستم لومیا 930 بگیرم .

  • Thinkdifferent

    گوگل از ارائه سرویساش توی اندروید داره سود میبره چرا باید مایکروسافت این سودو از دست بده؟؟؟ولی مطمئن باشید طراحی سیستم عامل عین Nokia x خواهد بود

  • بهاره

    حرکت پر خطریه که هم به نفع مایکرو در فروش سخت افزار هست و هم به ضررش در توسعه اکوسیستم .
    منطقیه با ترکیب کیفیت لومیاها و سفره پر و پیمان گوگل پلی ، اسمارت فون های زیادی بفروشه اما تضمینی نیست که بتونه کاربران را از سرویسهای گوگل دور بکنه .

  • arwp

    خیلی ناراحت شدم! اگر این کارو بکنه میرم سراغ اپل. مسخرشو در آورده مایکروسافت معلوم نیست با خودش چند چنده! قبل از این سرویس اسکایپ واسم سوال بود که چرا نسخه اندروید اینقدر بهتر از ویندوزفونه! من عاشق ویندوزفونم اما اگه لومیا با اندروید بیاد کوچ میکنم به اپل. خود مایکروسافت اهمیت نمیده به سیستم عاملش!

  • شیان جو اورجینال

    i love digiato

    نظرم رو لطفا تایید کنید

  • Amir Khoushehchin

    امیدوارم اینطور نشه باز IOS قبول ولی اندروید؟؟؟؟ اگه لومیا به اجبار اندرویدی شه میرم 1100 دسته سه میگیرم یا آشا یا اگه پول داشتم آیفون. ولی گوشی اندرویدی ... فکر نکنم.

    • احسان

      اون دیگه مشکل نوکیا نیست مشکل تعصب شماست !
      اندروید حکمفرماست !
      پرچمش بالاس و با اکوسیستمی که داره مطمئنا پرچمش همیشه بالاس !

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی