به احتمال زیاد قبلاً در مورد پروژه ی بلند پروازنه ی گوگل با نام آرا (Ara) شنیده اید پروژه یی که قرار است تحولی بزرگ در دنیای موبایل محسوب شود و موبایلی را به ما ارائه کند که سخت افزار آن به صورت ماژولار بوده و کاربران می توانند تلفن را بر حسب نیاز خود از نظر سخت افزاری مونتاژ کرده و مورد استفاده قرار دهند.
اگر شما یک توسعه دهنده هستید و علاقه مند به این پروژه و فکر می کنید چیزی برای اضافه کردن به آن دارید وقتش فرا رسیده که گوش به زنگ باشید، زیرا کمپانی گوگل گرفتن سفارش برای بردهای آزمایشی را شروع کرده است. با پر کردن فرم مرتبط تا قبل از هجدهم جولای (۲۷ تیر ماه) در صورتی که بتوانید نظر گوگل را برآورده نمایید و نشان دهید که صلاحیت لازم را دارا هستید می توانید به سخت افزار بسیار اولیه این موبایل و پروژه دسترسی پیدا کنید.
البته در صورتیکه بعد از ۱۸ جولای اقدام به ثبت نام کنید هنوز این شانس را خواهید داشت تا در دفعات بعدی جز کسانی باشید که کیت توسعه ی پروژه ی آرا را دریافت می نمایند. گوگل درخواست ها را بر مبنای میزان درک افراد از ابعاد پروژه، اهداف، کاسنپت و جزئیاتش اولویت بندی خواهد نمود و مسلماً کسانی که تنها برای دسترسی به این کیت از سر کنجکاوی درخواست ارائه نمایند شانسی نخواهند داشت.
با ارائه ی این کیت به توسعه دهندگان به نظر می رسد آرا از وضعیت یک پروژه ی مفهومی در حال خارج شدن بوده و در واقع در حال بدل شدن به واقعیت است و اکنون دولوپرها می توانند سخت افزار این پروژه را به صورت جدی برای اولین بار تجربه کنند. اگر جز افرادی هستید که برای مونتاژ کردن تلفن خود لحظه شماری می کنید مسلماً این خبر خوشحال کننده است و شاید تا رسیدن روزی که قطعات تلفن خود را بر حسب نیازتان انتخاب نمائید چیزی نمانده باشد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

قیمتش قطعا بخاطر خاص بودنش مثل گوگل گلس فضایی هستش حالا دیگه چقد فضایی نمیدونم
اخ اخ اخ.....
فرض کنین ۱ روزی این گجت و سیستم عامل ubuntu با هم ترکیب بشن دیگه چیییی میشششههه!!!
حاظرم برم کارگری کنم تا بخرمش :دی
این قیافه اش هم قراره همینجوری بمونه؟؟ :|
چقد خوشگله لامصب، مخصوصا دوربینش :|
توسعه دهنده ها اول یه فکری به حاله این بکنن!!
پروژه خيلي خوبيه و ميتونه خيلي پيشرفت كنه.از طرفي هم براي محيط زيست خوبه و ديگه لازم نيست گوشي رو هي عوض كنيم. فقط توي عكس اولي دوربين چرا اونقد زده بيرون؟!؟!؟
کار بسیار بزرگیه
همین دوربینش چقدر کار داره!!
پشتیبانی از این گوشی به نظرتون چند مدت خواهد بود؟
خیلی خوبه میتونی گجت رو به آخرین سخت افزار آپدیت کنیم
۱۸ آگوست ۲۷ تیر نمیشه، یا ۱۸ جولای مد نظر بوده؟
این پروژه آرا هم چیز خیلی جالبیه دفعه اول که پستشو تو نارنجی دیدم اصلا فکر نمی کردم روزی به واقعیت تبدیل بشه
اگه این سخت افزار های کاستومایز شده بهینه استفاده بشن عالی میشه... فکر کنم بیشتر گیک ها سراغ این جور چیز ها برن مردم عادی یه جیزی می خوان که فقط کارشونو راه بنداره
من که منتظرم بیاد با کله برم بخرم فقط خدا کنه قیمتش فضایی نباشه تا دوباره حسرت بخورم!!!
چی گرون باشه؟! این ماژولاره یعنی از قطعه ضعیف ارزون تا قطعه خفن گرون واسش هست مثلا می تونی دوربین ضعیف و صفحه نمایش قوی بزاری
مطمئنم اگه این عرضه بشه حالا حالاها تو ایران نمیاد اگرم بیاد باید با بدبختی ماژول هاشو پیدا کنی اونم به 3 4 برابر قیمت...
بی صبرانه منتظر عرضه نهایی شم !!! از عرضه گوگل گلس خبری نشد؟؟ :(
ميدونى پولش چقدره!!!
عاجزانه دعا میکنم قیمتش کم باشه