ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

از راست به چپ: باز آلدرین، مایکل کالینز و نیل آرمسترانگ
تکنولوژی

آیا می دانستید اولین سلفی فضایی از روی کره ماه گرفته شده است؟

شنبه و یکشنبه ی این هفته، 45 امین سالگرد ماموریت آپولو 11 است. ماموریتی که منجر به  فرود نخستین انسان بر روی کره ماه شد. در طی این ماموریت که توسط هوانوردی و فضانوردی ملی ایالات متحده آمریکا (ناسا)سازماندهی شده بود، نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در ...

میترا تهرانی
میترا تهرانی منتشر شده در ۲۹ تیر ۱۳۹۳  |  ۱۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شنبه و یکشنبه ی این هفته، 45 امین سالگرد ماموریت آپولو 11 است. ماموریتی که منجر به  فرود نخستین انسان بر روی کره ماه شد. در طی این ماموریت که توسط هوانوردی و فضانوردی ملی ایالات متحده آمریکا (ناسا)سازماندهی شده بود، نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹، ساعت ۲۰:۱۸ جهانی بر کره ماه فرود آمدند. حدود ۶ ساعت بعد، آرمسترانگ در ۲۱ ژوئیه ساعت ۲:۵۶ جهانی بر ماه گام نهاد.  فضانورد سوم این ماموریت مایکل کالینز، به تنهایی در مدار ماه باقی‌ماند تا ۱۵ ساعت دیگر دو فضانورد دیگر به او ملحق شدند. پس از ۸ روز زندگی در فضا، هر سه فضانورد به زمین بازگشتند.

کلنل آلدرین به مناسبت این سالروز، یکی دیگر از سوغاتی های خود از فضا را برای ما رونمایی کرد. بحث سلفی این روز ها بسیار داغ است، اما احتمالا عکسی که آلدرین در توییتر خودش منتشر کرده قابل رقابت نیست! اولین سلفی فضایی در 1966. او این سلفی را در حین ماموریت جمینای 12 از خودش گرفت. استاد دانشگاه نورث وسترن، دوربینی روی بدنه سفینه فضایی نصب کرده بود که فضانوردان بتوانند با استفاده از اشعه ماورای بنفش از ستاره ها عکس بگیرند. این عکس ها در تاریکی گرفته می شد و هنگامی که شاتل وارد روشنایی روز شد، او توانست از خودش عکسی با پس زمینه زمین بگیرد.

آلدرین-سلفی

ممکن است روزانه هزاران سلفی در سرتاسر دنیا منتشر شود، اما خیلی بعید است که شاهد اینچنین عکسی باشیم. این نوع سلفی های دور از دسترس برای ما، احتمالا در سال های آینده برای آیندگان عادی خواهد بود. در ویدیو زیر می تواند داستان سفر به ماه را از زبان خود آلدرین بشنوید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Buzz Aldrin and the first space selfie.mp4"]

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • برزو

    این عکس مربوط به سفر آلدرین در برنامه جمینی است و نه سفر به ماه

  • amirftma

    نه نمیدونستم ولی الان دونستم

  • duke

    but first let me take a #selfie

    Chainsmokers

  • رز

    کاری نداره. یه سلفی بگیر بعد پس زمینشو حذف کن از گوگل ارث یه زمینه واسش بذار.

    • amirftma

      یعنی خراب خلاقیتتم

    • AZ

      ببخشید دیگه نشد کنترل کنم!قارپ قارپ قارپ قارپ! :|

  • ostad

    ادم بخواد سلفی بگیره باید اینجاها بگیره
    خیلی خوبه ادم عکس سلفی رو ماه داشته باشه
    میزاریش عکس پروفایلت :)

  • PooyanCYRUS

    اولاً، کی میخواد سر سلفی با این کل بندازه!
    ثانیاً، دیگه کی میخواد سفر اینا به ماه الکی بود با این عکس!

    • Docrima7

      کسی نگفت اینا فضا نرفتن
      بعضیا میگن موقعی که پاشو گزاشت روی ماه الکی بود

    • PooyanCYRUS

      *اصلاح: کی میخواد بگه سفر اینا [و بقیه‌ش]
      #ویرایش‌‌نظر‌راجدی‌بگیرید

      • Hadi.TJ

        شما به عکس های fake و اصطلاحا فوتوشاپ اعتقاد داری؟
        اصلا این عکس کجا بوده که بعد ۴۰ سال رونمایی شده؟

      • مصطفی

        الان ینی این عکس ثابت کرد؟؟؟
        90 سال پیش رفتن قطب جنوب، خب به نظر شما اونجا جالبتر از کره ماه بود که هنوزم میارن و کلی خرج میکنن ولی این دروغگو ها میگن دیگه رفتن به کره ماه لزومی نداره!!!

        • 7.62mm

          جدا جای تاسفه که هنوز با این همه مدرک یه عده به سفر انسان به ماه شک دارن! خوبه که پرچم آمریکا و بازتاب دهنده لیزر رو گذاشتن اوجا واسه شماها، حتی خود روسیه هم قبول داره این رو!

        • انتقاد سازنده

          واقعا هیچکس هنوز نمیدونه اینا راست گفتن یا همش کلک هالیوودی بوده. البته نظر شخصی من این هست که اگه میتونستن تو این چند سال باز هم بارها به ماه میرفتن.
          چند تا سوال بی پاسخ هم در مورد مأموریت آپولو هست که هیچکس جواب نداده

          • abtin

            خب واسه چی باید برن.دفعه اول رفتن تحقیق و بررسی دیگه کاری ندارن اونجا که.مگه اونجا معدن کشف کردن که هی پاشن برن ماه.مگه ملت بیکارن اخه؟؟

          • محمدرضا

            دقیقا این سفر کلی مطلب درباره ش هست که فیک بودنش رو ثابت میکنه، کلی سوال بی پاسخ!

  • WOLF

    یه سوال پیش اومد طرف تو حین عملیات رو کره ماه بدنش بخاره :|
    حکم چیه :|
    واقعا خیلی عذاب بزرگیه :|
    بله از اتاق فرمان دستور دادن حکم گشنیزه

  • AmirHossein

    من وقتی بچه بودم خیلی دلم میخواست فضانوردشم تا همین دو ماه پیش که فیلم جاذبه رو دیدم
    خلاصه دیگه از هرچی فضا و فضانورد شدن بدم اومد بدبختا با جون خودشون بازی میکنن.

  • www.ratebook.ir

    من یکی که از سلفی خوشم نمیاد
    نمی دونم چرا

  • سپهر

    بلههههه :/ فتکبرالله و احسن الخالقین :/
    حالا هعی برین از خودتون سلفیا آبکی بگیرین :|
    این داداشمون اصن پرونده سلفیو واسه همیشه بست با این عکسش :*

مطالب پیشنهادی