ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

هر کاربر تلفن های هوشمند به طور میانگین ماهانه از ۲۹ اپلیکیشن استفاده می کند

بیشتر از یک میلیارد اسمارت فون در سراسر جهان وجود دارد و انسان ها از این وسایل هوشمند تقریبا هر استفاده ای که فکرش را بکنید دارند. از نیازهای ابتدایی همچون پیام دادن و تلفن ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲ مرداد ۱۳۹۳  |  ۱۲:۰۴

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بیشتر از یک میلیارد اسمارت فون در سراسر جهان وجود دارد و انسان ها از این وسایل هوشمند تقریبا هر استفاده ای که فکرش را بکنید دارند. از نیازهای ابتدایی همچون پیام دادن و تلفن زدن گرفته تا نیازهای پیشرفته تری چون تماشا کردن ویدیو و انجام بازی. اگر دقت کنید، اسمارت فون ها هیچگاه از دستان مان خارج نمی شوند و این نشان از اهمیت بالای آن ها در زندگی روزمره ما دارد.

پس از گذشت چند ماه از عمر یک اسمارت فون، معمولا انبار بزرگی از اپلیکیشن های مختلف را روی آن نصب داریم اما سوالی که پیش می آید این است که از چه تعداد آن ها واقعا استفاده می کنیم و مدت زمان استفاده چقدر است؟

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

BN-DT349_201407_G_20140718102801

بنابر جداول ارائه شده توسط Statista، که منبع آن اطلاعاتی از ربع چهارم سال 2013 کمپانی تحقیقاتی نیلسن بوده، کاربران جوان تر از اپلیکیشن های بیشتر و برای مدت زمان بیشتری استفاده می کنند. به طور میانگین، 26.9 اپلیکیشن در طول یک ماه مورد استفاده قرار می گیرد. گروه سنی 18 تا 24 سال از 28 اپ و افراد بالای 55 سال، از 22 برنامه کاربردی استفاده می کنند.

گروه های سنی 25 تا 34 و 35 تا 44، هر کدام به ترتیب از 29.5 و 29.3 برنامه در طول یک ماه استفاده می کنند در حالی که افراد 45 تا 54 سال تمام نیازهای شان در 25.8 برنامه خلاصه می شود.

متعجب شدید که چرا محدوده سنی 18 تا 24 سال از تعداد اپلیکیشن های کمتری نسبت به گروه های دیگر استفاده می کنند؟ اینجا همه چیز در مورد میانگین است. افراد 18 تا 24 سال با ثبت 37 ساعت در یک ماه رکورددار بیشترین زمان استفاده از برنامه های کاربری هستند.

mobile-app-usage-1

هر چه بالاتر می رویم مدت زمانی که یک شخص از برنامه های تلفن همراهش استفاده می کند کمتر می شود. طبیعی است، چرا که هر چه بیشتر پا به سن می گذارید مسئولیت های بیشتری می پذیرید و سرتان شلوغ تر می شود. افراد 25 تا 34 و 35 تا 44 سال، زمان تقریبی 33 الی 35 ساعت را با گجت های شان سپری می کنند. در حالی که 45 تا 54 ساله ها نهایتا 25.8 ساعت سرگرم این برنامه ها هستند، افراد بالای 55 سال تنها 22 ساعت در طول یک ماه برای اپلیکیشن ها وقت می گذارند.

mobile-app-usage-3

همانطور که انتظار می رود، اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی، بیشترین آمار استفاده را داشته اند و هر سال این مقدار رو به افزیش است. به ربع چهارم سال مالی 2012 که باز میگردیم، ما تقریبا 8.5 ساعت از برنامه های جستجو و شبکه های اجتماعی استفاده می کردیم در حالی که این رقم در ربع چهارم سال 2013 به 10 ساعت و 56 دقیقه (تقریبا 11 ساعت) رسیده، یعنی 31 درصد افزایش داشته است. بخش سرگرمی هم با 10 ساعت و 34 دقیقه، دومین بلوک بزرگ را در اختیار دارد.

دوربین تلفن های همراه در چند سال گذشته پیشرفت های قابل توجهی به خود دیده اند، در همین حین تعداد تصاویر گرفته شده هم هر سال نسبت به گذشته بیشتر شده اند. پس باید در نظر داشت که برنامه های مربوط به عکاسی هم اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده اند. در سال 2012 هر شخص تقریبا 26 دقیقه در ماه با این ابزارها مشغول بوده در حالی که یک سال بعد، این رقم به بیش از یک ساعت می رسد؛ افزایش فوق العاده 131 درصدی.

در مجموع، ما در 3 ماه انتهایی سال 2013 و نسبت به سال گذشته، تقریبا 31% بیشتر از اسمارت فون های مان استفاده کرده ایم. جامعه آماری این تحقیقات 5 هزار نفر بوده و نیلسن از اپلیکیشن Mobile Netview 3.0 برای به دست آوردن این اعداد بهره برده.

استفاده شما از تلفن های هوشمندتان چگونه است؟ تقریبا چند اپلیکیشن نصب دارید و از چه تعداد آن ها واقعا استفاده می کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • منصور ببری

    راستى اينم بگم تازگيا يه آيپد اير گرفتم

  • منصور ببری

    دوستان گل يه كمك كنيد از نوت٣ خودم خسته شدم چى بهم پيشنهاد ميكنيد

  • AmerKhan

    من یکی که 5 دقیقه هم بدون گوشیم نمیتونم حالا هر مدلی میخواد باشه
    کاری ندارم هم در میارم ساعتشو نگاه میکنم میزارم جیبم

  • JerJis

    جدا شما چقدر کم مصرفید؟!؟!؟
    چرا این قدر پس هزینه میکنید برای یه اسمارت فون؟
    من روی گوشیم یه چیزی حدود 280 تا برنامه و بازی نصبه که البته حدودا 60 درصدش رو استفاده میکنم :)

    • Mohamad Erfan

      خوب شما هم خیلی زیاد کار می کنید !
      یه جورایی در حده معتادی :D

  • سیب کوچولو

    یک سوالی ایرانی ؟
    کسی تو ایران از برنامه ها سلامتی استفاده میکنی؟
    یا همش فقط میگن گوشی من چنین امکان رو داری.
    واقعا جای تعصف داره که ما ایرانی همش به فکر سرگرمی هستید .
    خدایش چند وقت پیش اعلام شد که پر بیننده ترین تماشگران جهانی ایرانیاهستن. من نمی دونم این جای خوشحالی داره که همش تلویزیون داره اعلام میکنه.
    یکی تو فامیل مون رفته یک میلیون پنصد داد یک گوشی htc one گرفته(خب پولش رو داره بازه بگیره).مشکل پول گوشی نیست مشکل اینه که هنوز که هنوزه نمی تونه از گوشی استفاده کنه فقط با گوشی زنگ و پیام میده همین

    • سیب کوچولو

      {ویرایش} جام جهانی

  • AGHASINAAAAAA

    رو تلفن من كلا شش تا برنامه و بازي هست ولي عده اي هستند كه بالغ بر سي تا چهل اپ روي گوشيشون هست و جالب از اين تعداد فقط سه چهار تاشون مورد استفاده قرار ميگيره.

  • فاميل دور

    من خودم رو آيفون ٥ تا برنامه و ٥ تا هم بازي دارم . روي آيپدم فقط ٣ تا بازي دارم .
    هر هفته پنج شنبه ها كه اپ استور به روز مي شه چند تا از اپ هايي كه فكر مي كنم جالب هستند رو نصب مي كنم . البته تا هفته بعدش بعضي هاشون كه دوست ندارم رو پاك مي كنم . هفت سنگ ديجياتو هم كه يه چيز ديگست .
    امشبم مي خوام مدرن كامبت ٥ رو بخرم .

    • عبود قاسمی

      فامیل جان فقط 5 تا اپ؟
      من فقط 15 - 16 تا اپ مسنجر و شبکه اجتماعی دارم

      در حالا حاضر فک کنم 100 اپ نصب شده دارم و به نظر خودم از اون دسته کسانی هستم که واقعا از یک گوشی هوشمند کار میکشیم و از کاراییش استفاده میکنم برای همین ارزش هذینه یک گوشی خوب رو داره.

      البته خیلی از برنامه ها فقط زمان خاصی احتیاج داری شاید تا شش ماه آینده نیازی به استفاده ازش نداشته باشم ولی چون خیلی کاربردی هست حذفش نمیکنم.

      گوشی هوشمند بدون اپ ها به دردی نمیخوره.
      اونایی که IOS دارن پیشنهاد میکنم اپ «اپر» رو حتما از اپ استور دانلود کنند خیلی به درد بخوره.

      با تشکر

  • سیب کوچولو

    راستی اقای وفانژاد تغییر سمت شما در دیجیاتو و رسیدن به سمت شواری سر دیبری رو هم تبریک می گم.تازه متوجه شدم

  • محمد کاظمی

    من خودم 5 برنامه فقط نصب کردم.چون بقیه جنبه سرگرمی داره.البته کلا موبایل تو ایران یعنی سرگرمی.ولی تو خارج واقعا باهاش کار میکنن

  • Mehdia_St

    من كه هر هفته اپ هاي زيادي رو دانلود ميكنم مخصوصا جمعه شب ها چون اپ استور بازيها و برنامه هاي جديد واردش ميشن يه رسم خيلي شيرين اپ استور اينه كه هر هفته بايد منتظر اپ هفته باشيم كه قبلا پولي بوده كلا زياد اپليكيشن نصب ميكنم ولي اپليكيشن appzapp pro هم كمك ميگيرم راستي ورژن ١.٠.١ مدرن كامبت ٥ نسخه اي او اس و ورژن اندرويد هم ١.٠.٠ واسه دانلود قرار گرفته

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی