ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یولا تلفن هوشمند لینوکسی و اولین تجربه ی آن توسط قزاق ها

اگر از همراهان همیشگی دیجیاتو باشید به خاطر دارید چند وقت پیش در مطلبی نسبتاً طولانی به بررسی و معرفی ۶ سیستم عامل موبایل بر مبنای لینوکس پرداختیم. یکی از سیستم عامل‌هایی که در مقاله ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۵ مرداد ۱۳۹۳  |  ۰۹:۳۱

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اگر از همراهان همیشگی دیجیاتو باشید به خاطر دارید چند وقت پیش در مطلبی نسبتاً طولانی به بررسی و معرفی ۶ سیستم عامل موبایل بر مبنای لینوکس پرداختیم. یکی از سیستم عامل‌هایی که در مقاله ی یاد شده به آن اشاره شد مائمو (Maemo) از نوکیا بود که بعداً به MeeGo تغییر نام داد و N9 از همین کمپانی تنها میزبان این سیستم عامل در طول تاریخ محسوب می گردد.

توسعه MeeGo بعد از ادغام نوکیا با مایکروسافت متوقف شد ولی بسیاری از افراد تیم آن نوکیا را ترک نمودند و شرکت جدیدی با عنوان یولا (Jolla) تاسیس کردند و بر مبنای بخشی از کدهای می گو که مجاز به استفاده از آن بودند سیستم عامل لینوکسی جدیدی با عنوان سیل فیش (Sailfish) را آماده کردند.

حالا اولین تلفن بر مبنای این سیستم عامل یا همان Sailfish OS با نام تجاری یولا (Jolla) که اخیراً به صورت رسمی پشتیبانی اش از اپلیکیشن های اندرویدی نیز تائید شده آماده است تا وارد بازار شود، هر چند ظاهراً مقصد اولیه ی عرضه ی رسمی آن آسیای مرکزی خواهد بود و کمپانی فنلاندی تولید کننده ی یولا به کمک یک سرمایه گذار در زمینه ی پروژه های موبایل در قزاقستان قصد دارد این تلفن را در کشور مذکور به فروش برساند.

2

تلفن هوشمند یاد شده دارای صفحه نمایش ۴.۵ اینچی، دوربین ۸ مگا پیکسلی پشتی و ۱۶ گیگابایت حافظه ی داخلی است که البته می توان مقدار آن را با کمک کارتهای حافظه ی میکرو اس دی افزایش داد. طراحی خاص یولا سبب شده که تقریباً نیمی از آن در اصل درب پشتی تلفن محسوب می گردد که قابل تعویض بوده و می توان آن را با رنگهای متفاوتی جایگزین کرد، شاید یولا در قیاس با تلفن های هوشمند امروزی خیلی جذاب نباشد ولی ممکن است در آینده ی نزدیک در مورد آن در بازارهای کشورهای در حال توسعه بیشتر بشنویم. هنوز در مورد قیمت این تلفن حرف خاصی به میان نیامده ولی گمانه زنی ها خبر از قیمتی در حدود ۴۰۰ الی ۴۲۰ یورو می دهد.

در ادمه از شما دعوت می نمائیم به تماشای ویدئوی معرفی که چند ماه پیش توسط کمپانی یولا در مورد این تلفن هوشمند منتشر گردید بپردازید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Jolla - A new beginning (Official).mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Ag

    عجب آهنگ پس زمینه ی خوبی داره...

  • amirftma

    خیلی رابط کاربری جذابی داشت واقعا خیلی قشنگ بود به عنوان پروژه اول جای کار داره میتونه خیلی بهتر بشه
    یه نقطه قوتش پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویده

  • اصن یه وضی...!!!

    اینا به چه امیدی سیستم عامل میسازن؟
    بلک بری و وینفون با این عظمت وضعشون اینه!

  • سهیل

    نقطه قوتش نسبت به اندروید چیه؟ به نظر من هیچ سیستم عاملی با پناه بردن به اجرای اپ های اندروید روی یک سیستم عامل ثانوی موفق نخواهد بود. اشتباهی که بلک بری کرد. امروز اگر امید به رشد ویندوز فون وجود داره به این دلیله که از اندروید و آی او اس جدا شده و نقاط قوت و ضعف خاص خودش را داره. مثلا از اندروید امن تر، پایدارتر و سریعتره و درعین حال مثل آی او اس تک پلت فرمی و گران قیمت نیست و بازتره

  • the one with mind

    قیمت بالا ولی امکانات پایین ( ب نسبت رقبا )
    ولی طراحی خاص و سیستم عامل و رابط کاربری خاص فراموش نشه.

  • AGHASINAAAAAA

    هنوز جا برا كار زياد داره.

  • mohammadmj

    واقعا خیلی خوبه که پست های رو تو شبکه های اجتماعی قرار میدید ممنون.......................................................................................

  • lukia

    نوکیا باید پروژه میگو رو در کنار وینفون ادامه میداد تا وینفون به حدی برسه که بتونه فروش گوشی های نوکیا رو تضمین کنه.
    بنظرم الوپ اومد نوکیا رو کله پا کنه برگرده مایکرو وبه هدفش هم رسید.

  • کوروش

    سلام به همه !!!
    به نظر من هیچ گونه موفقیتی نداره !!!
    قیمت بالا / مشخصات هم به وفور تو بازار موجوده !!!
    اگه شرکتی میخواد معروف شه و وارد این بازی بشه باید فناوری و یا ابتکار جدیدی رو معرفی کنه که در بقیه نباشه !!! که بتونه متمایز باشه !!!
    وگرنه ادم بیکاره مثلا سامسونگ های میان رده و یا سونی رو ول کنه اینو بخره ؟؟؟

    • lukia

      اگه همه مثل شما فکر میکردن الان اندرویدی وجود نداشت چون اولی که چندتا گوشی اندروید اومد تو بازار اکثراً خرید گوشی اندرویدی رو حماقت میدونستن و میگفتن طرف پولشو داره دور میریزه! و تا وقتی نوکیا هست ...

      • mohammadmj

        دوست عزیز منظور من از اینکه گفتم قیمتش بالاست اینکه با وجود اندروید. ویندوز فون. کی میاد ریسک کنه گوشی با این قیمت بخره از همون اول این حس گرون بودن رو انتقال می کنه . به نظر من یه میان رده برای رشد این محصول کافی بود ...........................

    • mohammadmj

      دقیقا قیمتش خیلی بالاست ......................

  • سیب کوچولو

    با n9 کار کردم .یک تجربه متفاوت از گوشی هوشنمد است جای پیشرفت داره ولی به شرطی که داستان لینوکس نشه پشتیان مطئمن داشته باشه

مطالب پیشنهادی