تحقیقات جدید استنفورد عمر نسل بعدی باتری های موبایل را دو یا سه برابر خواهد کرد
به نظر می رسد محققین در دانشگاه استنفورد اخیراً توانسته اند به کشف مهمی در مورد نسل بعدی باتری های لیتیوم یونی دست پیدا نمایند و باتری های آتی با به کار گیری یک غلاف ...
به نظر می رسد محققین در دانشگاه استنفورد اخیراً توانسته اند به کشف مهمی در مورد نسل بعدی باتری های لیتیوم یونی دست پیدا نمایند و باتری های آتی با به کار گیری یک غلاف کربن در مقیاس نانو قادر خواهند بود از هدر رفتن مقدار زیادی انرژی که در باتری های لیتیوم یونی فعلی رخ می دهد جلوگیری نمایند. استیون چو وزیر پیشین انرژی ایالات متحده آمریکا که در حال حاضر یکی از پروفسورهای شاغل در دانشگاه استنفورد محسوب می گردد، می گوید چنین باتری می تواند برای کاربران تلفن های هوشمند عمری ۲ الی ۳ برابر باتری های فعلی این تلفن ها را فراهم کند.
البته نباید انتظار داشته باشید این باتری های جدید به این زودی ها به منبع انرژی تلفن های هوشمند امروزی شما بدل شوند. هنوز مسائل فنی مهندسی بسیاری باقی مانده که لازم است بررسی و حل شوند مثلاً حدس می زنیم که باتری های جدید هنوز از نظر اندازه مناسب به کار گیری در تلفن های هوشمند نیستند و لازم است مهندسان روی این مسئله و کاهش ابعاد آنها کار کنند.
در درون باتری های امروزی سه جز وجود دارد: الکترولیت برای فراهم کردن الکترون ها، یک آند برای تخلیه ی شارژ الکترون های مذکور، و یک کاتد برای دسترسی به آنها. چالش اصلی در این باتری ها به کارگیری لیتیوم در آند باتری است و محققین با بکارگیری یک غلاف کربنی در مقیاس نانو توانسته اند درصد بالاتری لیتیوم از آند را در قیاس با زمانی که آند تحت شارژ قرار می گیرد استخراج نمایند.
شاید بخش آخر خبر کمی پیچیده به نظر برسد ولی به زبان ساده تر و همانطور که استیون چو (Steven Chu) پرفسور شاغل در استنفورد می گوید با افزایش ظرفیت و کارایی باتری ها به ۴ برابر ظرفیت فعلی نتایج شگفت آوری بدست خواهد آمد. شما می توانید تلفن هوشمندی داشته باشید که دو یا سه برابر مدت زمانی که در حال حاضر روشن می ماند روشن مانده و کار کند. همچنین احتمالاً خودرو های الکترونیکی بهتر و قدرتمند تری را نیز تجربه نمایید، تحقیقات اخیر در استنفورد احتمالاً به نتایجی عملی در این زمینه و افزایش عمر باتری ها به شکل قابل توجهی ختم شود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
باطری که میرسه زیر 10 درصد به خودم تلقین میکنم که گوشیم خاموشه ولی بازم این 10 درصد اخر باطری خیلی پربرکته...
گوشم از اين خبرها پره!!!!!!!!!!
به نظر من كمپاني هاي چيني اگه بخوان آمار فروششون بره بالا بايد عمر باتري گوشي هاشون رو زياد كنند چون يكي از مهم ترين نيازهاي كاربران رو برطرف ميكنه.
ببینین کی ها اونجا وزیر میشن و کی ها اینجا وزیر.
اونجا وزیرشون عمر باتری رو سه برابر میکنه اینجا میگن سرعت 128 کیلو کافیه!
بزرگ ترین مشکل فعلا همین باتریه......................................
وقتی باتری گوشیم به 15 درصد میرسه حس میکنم کلاً گوشی ندارم دیگه! توی فکر آدم استرس ایجاد میکنه :D
سخت افزار اکثر دیوایس ها به اندازه ای هست که نیاز یه کاربر حرفه ای رو جواب بده، تنها چیزی که این وسط کم میاره باتریه
امیدوارم حالا که شروع به پیشرفت کرده زودتر از تعداد هسته، مقدار رم، پیکسل دوربین و ... پیشرفت کنه!
یعنی بشه باتری لب تاپم تایمشو بالا برد که خیلی خوب میشه تا اون موقع ما پیر شدیم بدرد نمیخوره خوش به حال نوه هامون
نه بابا ازین خبرا نیست
هر ماه دو سه تا از خبرای باتری ها متحول شدند داریم ولی همانطور که میبینیم هیچکدوم به تولید نمی رسن امیدوارم هر چه زود تر جنگ باتری در میان شرکتا راه بیفته
دوستان ویرایش اضافه شددد. :D
اخه این آزمون یک باتری جدید ریسک زیادی داره برای کمپانی ها، و مطمئنا در اینده وقتی کمپانی ها با آزمون و خطای بیشتر مطمئن شدند از تکنولوژی های جدید حتما امتحانش میکنن... در واقع باتری بخش مهمیه که نباید منفجر بشه، زود خراب بشه، باد کنه، در مقابل گرما مقاوم باشه و....