در فرهنگ آمریکایی مفهومی با معنی رویای آمریکایی وجود دارد بدین معنی که هر انسانی می تواند با دست خالی و تنها با تیکه بر استعداد و تلاش خویش به ثروت و رویاهایش دست یابد و این فرصت برای همه برابر است. رویای آمریکایی به شکل های متفاوتی به تحقق می پیوندد و یکی از شکل های اخیر آن شامل حال برنامه نویسان و توسعه دهندگانی می گردید که در بازار اپلیکیشن های موبایل با یک ایده ی جذاب ثروت و جایگاه قابل توجهی را کسب می کردند.
البته اینبار رویای یاد شده به سرزمین ایالات متحده محدود نمی شد و این فرصت برابر برای همه در سراسر کره ی خاکی فراهم بود، ولی آمار و اخباری که به تازگی منتشر شده می گوید دوران طلایی رویای مذکور یعنی بازار کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایل به سر آمده و حباب کاذبی که شکل گرفته بود بزودی منفجر خواهد شد تا بسیاری از رویا پردازان رو با هوشیاری و حقیقت تلخ واقع در این هوشیاری مواجه کند.
در ادامه با در دیجیاتو همراه شوید تا از آینده ی بازار اپلیکیشن های موبایل و احتمالات مرتبط به میزان کسب درآمد از آن مطلع شوید.
نتایج یک بررسی بسیار وسیع که بر روی ده هزار توسعه دهنده ی اپلیکیشن های موبایل در سرتاسر جهان صورت پذیرفته است منجر به انتشار حقایق ناخوشایند و ناامید کننده یی شده است و بر مبنای آن این احتمال که اپلیکیشن توسعه داده شده توسط شما نتواند هرگز موفقیتی کسب کند بسیار بالا است. شاید تصور کنید در بازاری شلوغ و درنده خو مانند بازار اپلیکیشن ها دشواری امری مانند به نتیجه رسیدن و استوار شدن عادی باشد. ولی آمار و ارقام بسیار نا امید کننده تر هستند تنها ۲ درصد از توسعه دهندگان حاضر در بازار اپلیکیشن ها موبایل ۵۰ درصد درآمد حاصل از این بازار را در اختیار خود دارند.
توزیع درآمد به شکل بسیار ناعادلانه یی صورت گرفته و ۱.۶ درصد از اپلیکیشن نویسان چندین برابر ۹۸.۴ درصد باقی درآمد کسب می کنند، قسمت شوکه کننده در این بخش جای گرفته است که ۴۷ درصد از توسعه دهندگان ابداً درآمدی کسب نمی کنند یا آنچه که به دست می آورند حتی از ماهی ۱۰۰ دلار نیز کمتر است.
با این تفاسیر به سادگی می توان درک کرد که چرا در اپ استور یا همان فروشگاه آنلاین اپلیکیشن های کمپانی اپل میلیون ها اپ به حال خود رها شده اند. اگر شما جز اولین های حاضر در این بازار نباشید یا پیش از این نامی برای خود دست و پا نکرده باشید، معرفی محصولتان و رساندنش به قله ی موفقیت کاریست بسیار دشوار و نشدنی و ممکن است هرگز کسی به حضور شما توجهی نکند. بازار اپلیکیشن های تلفن های هوشمند به حدی شوم و خشن است که حقایق رایج در مورد سایر بازارهای نرم افزاری را نیز بر نمی تابد.
بندیکت اوانز (Benedict Evans) یکی از مشاورین فعال و معروف در بازارهای نرم افزاری که فعالیت اخیرش در بازارهای موبایل گسترده تر است در توییتی می آورد کسب درآمد ویژگی است که برخی از شرکت ها می توانند بعداً آن را کسب کنند ولی برخی دیگر تنها در اوایل کار و شکلی گیری بازار قادر به کسبش هستند. آمارهای فعلی حتی این قاعده را نیز تا حدودی بر نمی تابند و کسب درآمد در آینده از بازارهای اپلیکیشن های موبایل امری بسیار دشوار و دشوارتر نیز خواهد بود.
VisionMobile که منتشر کننده ی تحقیق مذکور بوده است اضافه می کند در طول چند سال آینده بعید است بازار اپلیکیشن ها این تعداد از توسعه دهندگان را در خود پذیرا باشد و بسیاری از آنان ناگزیر به ترک بازار می شوند و رویای بدل شدن به اینستاگرام بعدی را به فراموشی خواهند سپرد. نظر شما چیست، آیا فکر می کنید هنوز کسب درآمد از بازار اپلیکیشن های موبایل مانند گذشته امکان پذیر است یا خیر؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

دوم من بیشتر از ده هزار نصب فعال داشت ولی چون این نکات رو رعایت نکردم
نحوه پیاده سازی رابط کاربری و سیستم مالی
آقا سیستم کامنتتون برا من ایراد داره. همش ناقص اومد. این کامنت هارو پاک کنید لطفا
بنام خدا
پاسخ برای سولات و پست های همه؛
اگردنبال سود زیادی ازرا برنامه نویسی باشید نمی تونید به جایی برسید برای اینکه محصول شما به خوبی بفروش برود اول خدا دوم باید به چند چیز توجه کنید.
1-اپ بی خودی نزارین و به دنبال رفع نیاز های مردم باشید(اگه که فکرتان را باز پرورش دهید میتوانید کد های لازم رابنویسید.
۲-کیفیت (از لحاظ سرعت و گرافیک اپ)
3-توزیع
همه دوستان وهمکارن بنده در گوگل و مارکت و بازارو...برنامه های خوبی می نویسند اما راه توزیع ان را نمی دانند و هم اینکه از یکدیگر کپی می کنند و باعث شلوغ شدن بازار اپ میشوند.
بهترین کسی نیست که حرف درست رو بزنه بهترین کسی هست که کار درست رو بکنه
با این مقاله و نظرات کاملا امیدوار شدم.
تو رو خدا پیش از برنامه نویسی یک نگاه به سایتهای اپ استور ایرانی بندازید و برنامه های پرفروش و پرطرفدار رو نگاه کنید:
بیشتر اپها در اصل پیدیافهای اینترنت هستند که به نام اپ فروخته یا رایگانند.
خیلی از اونها با سایتهای اپساز رایگان بدون برنامه نویسی و با کپی پیست و کلیک کردن درست شدند
خیلیهاشون برنامههای خارجی هستند که هک شده و تغیرات جزئی پیدا کرده و به نام ایرانی فروخته میشن.
نه به تفاوت ایرانی و غیرایرانی دقت میشه - نه به نیاز کاربر دقت میشه - نه به سلیقه و زیبایی و رقبا و شرایط و...
با این اپ ها چه توقعی دارید؟
بابا برای کسی که درآمدش صفره ، ماهی ۱۰۰ هزار تومن یک شروع خوبه.
به نام خدا.چه مقاله نا امید کننده و بی خیری نوشتید. اونهایی که درامد خوبی ازین راه دارند یقین بدانید که بیشتر از اون 98 درصد زحمت کشیدن .
خدایی شما بگید امثال گیتس که بجای یک درصد یک از هر میلیارده تلاشش با بقیه قابل قیاسه؟؟ تلاش میکنه و مزدش رو میگیره.
این نا امیدی شما در حقیقت انعکاس اینه که انتظار داریم به همه دعوتنامه موفقیت بدن و بگن بفرمایید. نه بدون تلاش مستمر یه هزار تومنی هم کف دست کسی نمیزارن.
سلام
برای شروع برنامه نویسی اندروید چه کتابی میتونید بهم معرفی کنید که زبان ساده ای داشته باشه و جامع باشه
برای اغازبرنامه نویسی اندروید باید ابتدا یک زبان برنامه نویسی رو یاد بگیری توصیه من به تو ویژوال بیسیک هستش بع می تونی با برنامه Basic4androidشروع به برنامه نویسی اندروید کنی بعد ازاینکه این رو یادگرفتی به سراغ Android Studioبرو و زبان سی پلاس پلاس رو هم یادبگیر تا برنامه های پیشرفته تر و بهتری بسازی.
باآرزوی موفقیت
این حرفا چرته ...
من 5 میلیارد تومان از طریق برنامه نویسی موبایل و وبسایت درآمد داشتم شما هم میتونید ...
فقط کافیه خودتون رو باور داشته باشین
میتونید بگید از چه راهی؟لطفان راهنمایی کنید
من برنامه نویس کامپیوترم با سی شارپ کارمیکم یه برنامه حسابداری با حال نوشتم دو سال روش کار کردم با هرکی درباره فروشش صحبت کردم بهم خندیده منم نا امید شدم الانم برنامه ه توی یکی از پوشه های کامپیوترم داره خاک میخوره انگار نه انگار یکی دوسال روش کار کردم اخه این چه وضع بازاره :( :( :( :(
سلام منم تازه دارم روی سی شارپ کار میکنم فروش نرم افزارهای ویندوزی خیلی سخت تر از اندرویدی هست به نظرم اگه از برنامه ات مطمیینی خودت از طریق سایت و وبلاگ -تلگرام -و....برای برنامه های خودت بازاریابی کن در ضمن با یک برنامه به چیزی نمیرسی هر چه تعداد بیشتر شانس بیشتر. امیدوارم موفق باشی
با سلام
به نظر من اين چيزهاکه در مورد بازار اپ گفته شده تقريبا در مورد همه بازارهاى ديگر هم صدق ميکند و چيز عجيبى نيست مثلا بازار سهام و هر کسب و کار ديگرى هم عده محدودى بيشترين سود را ميبرند يک عده زيادى هم امرار معاش ميکنند يک عده هم ورشکست ميشوند و در صد ها هم کم و بيش همين درصد هاست
با سلام خدمت دوستان عزیز
بنده هم شخصا با این مقاله کاملا موافق هستم
در حال حاضر در ایران اگر ایده جدید و مبتکرانه ای داشته باشید میتونید درآمدخوبی داشته باشید
نمونش اپلیکیشن ردیابی که دومین اپلکیشن من هست فروش خیلی خوبی برای من داشت
https://cafebazaar.ir/app/safirco.android.imobiletracker/?l=fa