روایتی کوتاه بر داستان دوران «فرا پی سی»
اول آیپاد بود، بعد هم آیفون آمد. اما آنچه که کمک شایانی به مطرح شدن واژه "فرا پی سی" کرد، چیزی نبود جز آیپد. آنچه در سال 2007، زمانی که استیو جابز واژه Post-PC را شهرت ...
اول آیپاد بود، بعد هم آیفون آمد. اما آنچه که کمک شایانی به مطرح شدن واژه "فرا پی سی" کرد، چیزی نبود جز آیپد. آنچه در سال 2007، زمانی که استیو جابز واژه Post-PC را شهرت بخشید مشخص نبود، برداشته شدن موانع بین همه این گجت های تخصص یافته و تک هدفی بود. پی سی های قدرتمند شاید امروز هم نقشی در این دنیا داشته باشند اما این استفاده کاهش چشمگیری به خود دیده.
در حالی که شرکت های بزرگی مانند انویدیا در تحلیل بازار دچار اشتباهاتی شده بودند و خیال می کردند بازار پی سی همیشه رونق خواهد داشت، افرادی مثل جابز در اپل به این فکر می کردند که چگونه با ارائه محصولاتی تحت عنوان "دستگاه های فرا پی سی" می توانند تاج و تخت را از آن خود کنند و سخت افزار فروش های عمده را پایین بکشند.
دوران فرا پی سی از زمانی آغاز می شود که اسمارت فون ها، تبلت ها و دیگر گجت ها جایگاه پی سی را گرفتند و استفاده از رایانه های شخصی را روز به روز کمتر کردند.
در ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید تا با مرور تصاویری، نگاهی کوتاه و سریع داشته باشیم به دوران "فرا پی سی".














دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
در ضمن نيوتون كجاست ؟!!!!
قيمت يك تبلت با مشخصات پايننتر هم قيمت يك اولترابوك هست
آيپد اير ١٢٨ گيگابايتي سلولار گرانتر از از مكبوك اير هست
پس قيمت پاينتر براي اپل معني ندارد بلكه عملكرد و آزادي بيشتر يك تبلت نسبت به لپتاپ هست كه باعث موفقيتش هست
ایپد مینی که اومد 330 $ بود نه 500!
آخر مطلب هم فکر کنم منظورتون لپتاپ های 13 اینچی بوده. "جایگزین خوبی برای لپتاپ های 13 اینچی"
چقدر اين مقاله اشتباه داشت! جداً اگه نويسنده خودش يك بار مقاله رو مي خوند انقدر اشتباه نبود!
تيم كوك با "آيپاد" متصل به كيبرد كار مي كنه؟؟!؟!؟
گلكسي نوت ١٢ جايگزين مناسبي براى "تبلت هاي ١٣ اينچي " هست؟!؟!؟!؟
"آيپد ميني ٥٠٠ دلارى"؟؟!؟!؟؟
زير عكس سرفيس و آيپد هم غلط املايي و انشايي هست !
واقعا خجالت داره!!!!
ممنون بابت تذکر.
و پوزش بابت اشتباهات. برطرف شد.
خدا استيو جابز رو رحمت كنه انقلابي كرد تو تكنولوژي...
در اینجا متاسفانه به یک چیز اشاره نشد که اونهم گیم بود بازی های سنگین این دوره مثwatch dogs رو یک تبلت نمیتونه با رزولوشن 4k یا حتی یک لبتاب تا امروز اجرا کنه که همین دکستاب های قدرتمند رو تا زمان های دیگر جاودانه میکنه
آقا این حامی اندروید رو بن کنید الکی داره به همه منفی میده چنتا پست قبلیش هم که ببینید به همه داره گیر میده و وضع سایت رو خراب میکنه
به نظر من الان دیگه کم کم دسکتاپ ها از خانه های افراد معمول جامعه خارج میشه و منحصر به تولید کنندگان خواهد ولی همچنان لب تاپ ها حضور دارند به عنوان یه کامپیوتر و مرکز فرماندهی گجت ها!چون در هر حال ما نیاز به یه وسیله ای دارم که اطلاعاتمان رو روش نگه داریم و ازشون بکاپ بگیریم. استیو جابز کبیر می خواست با ایجاد فضای ابری کلان برای همیشه دسکتاپ ها رو ناک اوت کنه طبق کتاب زندگینامش نمیدونم موفق شد یا نه ولی حالا حالا ها ما تو این کشور نمیتوینم خیلی با فضای ابری کار کنیم بدلیل سرعت نت ولی فکر نکنم مشکلی در خارج برای اینکار وجود داشته باشه.ممنون و عید فطر مبارک
جابز اگه بدونه ، تو يكي از طرفداراي اون هستي ،
از قبر بيرون مياد و شخصا خودش "شات دان" ميكنه تو رو .
نیم کیلو نمی خواد باشی همین که کمی و کمی انسان باشی کافیست
آيپد ميني ٥٠٠ دلاري؟؟!!!
آفرین دیجیاتو
یکی از بهترین مقاله های سایت بود
واقعاً برای این مطلب زحمت زیادی کشیدین