ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

برق فروشگاه های Sainsbury’s تنها توسط ضایعات غذایی تامین می شود

شرکت بازیافتی Biffa به یکی از فروشگاه های Sainsbury’s در غرب میدلندز انگلستان کمک خواهد کرد تا از این پس برای تامین برق مصرفی اش از ضایعات غذایی خود فروشگاه استفاده کند. این دو شرکت روی ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۹ مرداد ۱۳۹۳  |  ۰۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شرکت بازیافتی Biffa به یکی از فروشگاه های Sainsbury’s در غرب میدلندز انگلستان کمک خواهد کرد تا از این پس برای تامین برق مصرفی اش از ضایعات غذایی خود فروشگاه استفاده کند. این دو شرکت روی تکنولوژی جدیدی کار می کنند که اجازه می دهد مکان های بزرگی همچون یک فروشگاه، بتوانند به تنهایی از مواد بی هوازی تغذیه الکتریسیته شوند.

در حال حاضر، فروشگاه های زنجیره ای Sainsbury’s بزرگترین کاربران و تولیدکنندگان سوخت زیستی در کشور انگلستان هستند و سالانه می توانند 2500 خانه را برق رسانی کنند. ضایعات غذایی از فروشگاه های سراسر کشور توسط کامیون به کارخانه های بیفا منتقل می شوند. در ابتدا گاز بایو متان تهیه می شود و با این سوخت، برق تولید می کنند؛ سپس با کابل های انتقال برق 1.5 کیلومتری تازه ساخته شده، به این فروشگاه ارسال می شوند.

مدیران این فروشگاه ها می گویند تمام زباله های معمولی فروشگاه یا بازیافت می شوند یا تبدیل به سوخت خواهند شد. ضایعات دیگر که غیر قابل استفاده هستند برای تغذیه حیوانات به کار گرفته می شوند. برای مثال موزهای زائد به پارک سافاری ارسال می شود تا میمون ها از آن تغذیه کنند.

پائول کرو از Sainsbury’s می گوید: "ما تقریبا هیچ زباله ای را در طبیعت رها نمی کنیم و همیشه دنبال استفاده دوباره و بازیافت هستیم. بنابراین خوشحالیم که اولین کسانی هستیم در این تجارت که از چنین تکنولوژی ای استفاده می کنند و کاری می کنیم که فروشگاه های مان در Cannock کاملا از ضایعات غذایی خودمان برای تامین برق استفاده کنند."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • ali_jalali

    اعتقاد دارم رابطه انسان به طبیعت مثل رابطه فرزند به مادره. ما از دل طبیعت هستیم این استدلال هم از نگاه مذهب ما تایید میشه که گفته میشه ما از خاکیم و به خاک باز میگردیم. و هم از نگاه علمی این رابطه رو تایید میکنه که انسان از طبیعت سرچشمه میگیره بخواهیم یا نخواهیم نمیتونیم بی نیاز از طبیعت زندگی کنیم و باور کنید شعار شهرما خانه ی ماست نمیتونه همه چیز رو حل کنه همیشه شیفته ی این قبیل کارها هستم که هدف غاییشون حفظ طبیعته. متاسفانه در کشور ما شهرداری شعار شهرما خانه ی ماست رو به دیوار میزنه و خود اشغال های جمع اوری شده رو در گوشه ای از شهر و در محیط طبیعی رها میکنه
    به امید کشور و جهانی که طبیعت رو هم نه مثل خانه ی خودشون بلکه مثل عضوی از خانوادشون و مادر اصلیشون ارج دهند و برایش ارزش قائل باشند

  • سلام بر اپل...سلام بر زندگى

    و ما همچنان مسواك ميزنيم....

  • AmerKhan

    آقای وفانژاد راستی یه بازی استراتژیک خوب واسه پی سی میتونید بهم معرفی کنید ممنون ؟

  • AmerKhan

    بالاخره شیائومی می۴ رو سفارش دادم دوستان حدود ۱۲۵۰ پام در اومد با خرج پست و همه چیز

    • reza

      az che siti kharidi

      • AmerKhan

        سفارش دادم دوستام از چین بیارن

  • AmerKhan

    ممنون که به فکر ما هم هستی آقای وفا نژاد امیدوارم همیشه موفق و پیروز و سرزنده باشید

  • AmerKhan

    چ جالبه بهترین راه برای یه میوه فروشی برای تولید برق واقعا جالبه ها
    میتونن بهترین استفاده رو از همه چیز بکنن
    به امید دیده شدن همچنین تکنولوژی در ایران

مطالب پیشنهادی