ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

زندگی در ایستگاه فضایی بین المللی به روایت عکس های یک فضانورد در شبکه های اجتماعی

زندگی بر روی فضا شگفت انگیز است. دنیا معلق و ساکتی که بر فراز زمین قرار دارد، آنقدر شگفتی های مسحور کننده ای را در خود جای داده که هر کسی از دیدن آن ها ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۹ مرداد ۱۳۹۳  |  ۱۸:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

زندگی بر روی فضا شگفت انگیز است. دنیا معلق و ساکتی که بر فراز زمین قرار دارد، آنقدر شگفتی های مسحور کننده ای را در خود جای داده که هر کسی از دیدن آن ها به وجد می آید.

بسیاری از ما در طول زندگی خود شاید هیچ وقت فرصت نکنیم که یک سفر فضایی را تجربه کنیم، اما این بدان معنی نیست که نتوانیم از مشاهدات فضانوردانی که روزهای پیاپی عمر خویش را در ایستگاه فضایی سپری می کنند، لذت ببریم.

Gregory Wiseman یکی از جدیدترین فضانوردان ناسا است که به تازگی به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) پیوسته است. گرگوری دست بر قضا یک اینترنت باز حرفه ای نیز به حساب می آید. او در طی ۴۵ روزی که در ISS به سر می برده، تلاش کرده تا لحظات ناب پیش رویش را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا به لطف اینترنت و شبکه های اجتماعی، دنیای شگفت انگیز کهکشان ها را از دید گرگوری وایزمن تجربه نماییم.

این اولین عکسی است که وایزمن پس از رسیدن به ایستگاه فضایی توییت می کند. سفینه ای در این عکس دیده می شود همان فضا پیمایی است که وایزمن را از زمین به ایستگاه فضایی آورده است.
این اولین عکسی است که وایزمن پس از رسیدن به ایستگاه فضایی توییت می کند. سفینه ای در این عکس دیده می شود همان فضا پیمایی است که وایزمن را از زمین به ایستگاه فضایی آورده است.
دومین عکس وایزمن مهارت بالای او را در عکاسی نشان می دهد. او همراه این عکس در توییتر خود گفت که کم کم در حال عادت کردن به معلق بودن در فضا است و هنوز به در و دیوار فضا پیما برخورد می کند.
دومین عکس وایزمن مهارت بالای او را در عکاسی نشان می دهد. او همراه این عکس در توییتر خود گفت که کم کم در حال عادت کردن به معلق بودن در فضا است و هنوز به در و دیوار فضا پیما برخورد می کند.
این عکس مربوط به طوفان آرتور می شود که چندی پیش بخش هایی از آمریکا را در نوردید. این طوفان سرعتی نزدیک به ۱۵۵ کیلومتر در ساعت داشت و ۱۴ میلیون دلار خسارات را با خود به همراه آورد.
این عکس مربوط به طوفان آرتور می شود که چندی پیش بخش هایی از آمریکا را در نوردید. این طوفان سرعتی نزدیک به ۱۵۵ کیلومتر در ساعت داشت و ۱۴ میلیون دلار خسارات را با خود به همراه آورد.
این عکس دره های Grand Canyon را در آمریکا نشان می دهد. وایزمن دلش برای کوه نوردی تنگ شده، اما فضا نوردان پس از بازگشت به زمین به مدت ۳ هفته حتی اجازه رانندگی کردن هم ندارند.
این عکس دره های Grand Canyon را در آمریکا نشان می دهد. وایزمن دلش برای کوه نوردی تنگ شده، اما فضا نوردان پس از بازگشت به زمین به مدت ۳ هفته حتی اجازه رانندگی کردن هم ندارند.
یکی از ساکنین ایستگاه فضایی، رباتی است که در این عکس مشاهده می کنید. در اینجا فرمانده سوانسون در تلاش است تا تعمیراتی را بر روی این ربات پیاده سازی کند. فضا نوردان از این ربات برای انجام کارهایی که برای آن ها ممکن است خطرناک باشد، استفاده می کنند.
یکی از ساکنین ایستگاه فضایی، رباتی است که در این عکس مشاهده می کنید. در اینجا فرمانده سوانسون در تلاش است تا تعمیراتی را بر روی این ربات پیاده سازی کند. فضا نوردان از این ربات برای انجام کارهایی که برای آن ها ممکن است خطرناک باشد، استفاده می کنند.
نمایی زیبا از ایالت فلوریدا، کشور کوبا و جزایر باهاماس در شب.
نمایی زیبا از ایالت فلوریدا، کشور کوبا و جزایر باهاماس در شب.

شاید این تصویر متحرک یکی از زیبا ترین نمونه هایی باشد که تا به حال در شبکه اجتماعی Vine قرار گرفته است. به این نور های زیبا، پدیده شفق قطبی گفته می شود.

فرمانده سوانسن در حال تعمیر توالت فضایی.

فضانوردان در حال تماشای دست جمعی جام جهانی برزیل.
فضانوردان در حال تماشای دست جمعی جام جهانی برزیل.
نمایی زیبا از طلاع خورشید.
نمایی زیبا از طلوع خورشید.
در حال آماده کردن لباس فضانوردی جهت بیرون رفتن از ایستگاه فضایی و پیاده روی در خلأ.
در حال آماده کردن لباس فضانوردی جهت بیرون رفتن از ایستگاه فضایی و پیاده روی در خلأ.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • مهرداد

    سلام من ارزو داشتم فضانورد ناسا شم مطمعنم می تونم هفتمین فضانورد ایرانی ناسا باشم می دونم سخته اما منم انسانم قول می دم یک زمانی اسمم رو از ناسا بشنوین و می خوام برای کشورم افتخار افرینی کنم من الان دارم رشته مهندسی هوا و فضای شریف رو می خونم بعد دکتری می رم باسه امتحاناتش از الان ورزش می کنم چون تمرینات سختی داره انشا لا می تونم

  • mohsen_1

    جالبه!
    روی دوش لباس فضانورد ها، نقاشی معروف لئوناردو داوینچی هم هست...
    آمریکایی ها هم کم نماد پرست نیستن ها! :D
    چه میکنه کابالا...

  • محمد جواد

    اینقدر دلم میخواد فقط یه ساعت ، فقط یه ساعت توی اون فضاپیما ها تو سکوت مطلق تو حالت بی وزنی قرار بگیرم و یه چُرتی بزنم...
    یعنی میشه عایا ؟؟؟ خدااااا

  • محمد کاظمی

    چه میکنه این آمریکا...کاش ما هم بتونیم یه سفری به فضا داشته باشیم :(

    • agha saman

      فقط آمریکا ؟...یه کم دقیق به عکس اولی نگاه کن...پرچم روسیه چگونه میدرخشد!!...

  • زینب صادقی

    در کنار زیبایی فوق العاده اینا عظمت خدا و حقیر بودن انسان ها رو هم نشون میدن,یه بازگشت عالی از آقای قاسمی

  • ali_jalali

    من از افرادی هستم که دیوانه وار به نجوم علاقمندم همیشه اخبار ایرانی و انگلیسی را دنبال میکنم و درالمپیاد نجوم هم فعالم ولی علاقه ی زیادی به بودن در شرایط خلأ ندارم و البته از لحاظ فیت هم اصلا نمیتونم به اون شرایط برم
    و بازهم تشکر از شمامهندس مانی

  • dani

    ديدين يه موقع هايى راجع به خوبى هاى اپل و... مطلبى منتشر مى شه يه سرى ميان پايينش ميگن ، من هم گلكسى اس 5 رو دارم هم آيفون 5s ، الان گفتم يكى پيدا ميشه ميگه زندگى تو فضاو ايستگاه فضايى خيلى مسخره اس من هر روز اينجا به سختى آب ميخورم ، البته سطح مريخ رو ترجيح ميدم فضاش بيشتره منبع بازم هست :)))

  • shalo

    سلام اقای مانی
    یه پیشنهاد داشتم.
    میشه برای نطرات کاربرا یه چیزی شبیه ناتیفیکیشن فیسبوک قرار بدید که هر اعمالی از قبیل لایک و پاسخ به کامنت تو گوشه تصویر کاربر دیده بشه.
    این حرکت میتونه واقا اعضای سایتو بیشتر کنه.
    و از دیجیاتو یه سایته واقا حرفه ای ایجاد کنه.
    اگر چه حرفه ای هست.

  • AmerKhan

    آفا مانی یکی از زیباترین پستای دیجیاتو بود واقعا عالی بود،دوست داشتم برای دو روز اونجا باشم نزدیک به ۱۰۰۰ تا عکس میگیرم همشم سلفی

  • بهداد

    بسیار زیبا و عالی تشکر از مانی قاسمی

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی