استاندارد جدید Qi امکان شارژ بی سیم از فاصله ۴۵ میلی متری را ممکن می کند
کنسرسیوم انرژی بی سیم به تازگی نسخه جدیدی از استاندارد Qi را ارئه کرده است که در مقایسه با نسخه کنونی، از برد بیشتری برخوردار است. در حالی که استاندارد کنونی Qi تنها می تواند ...
کنسرسیوم انرژی بی سیم به تازگی نسخه جدیدی از استاندارد Qi را ارئه کرده است که در مقایسه با نسخه کنونی، از برد بیشتری برخوردار است. در حالی که استاندارد کنونی Qi تنها می تواند وسایل الکترونیکی را از فاصله ۷ میلی متری شارژ نماید، نسخه ۱.۲ این تکنولوژی قادر است این فاصله را به ۴۵ میلی متر افزایش دهد.
به گفته کنسرسیوم در حال حاضر ۵ شرکت مختلف در حال پیاده سازی استاندارد جدید در محصولات خود هستند. پیش بینی می شود با توجه به بهینه سازی هایی که در نسخه ۱.۲ صورت گرفته، قیمت استند های شارژ بی سیم نیز با کاهش رو برو گردد.
استند های شارژ جدید با دستگاه هایی که از نسخه ۱.۱ پشتیبانی می کنند نیز سازگاری دارند؛ بدین معنی که شما می توانید موبایل هایی که در حال حاضر استاندارد Qi دارند را بر روی آن ها قرار داده و از فاصله ای حدود ۳۰ میلی متری به شارژ کردنشان مشغول شوید.
علاوه بر افزایش برد شارژ بی سیم، استاندارد جدید یک نکته جالب دیگر را نیز با خود به همراه دارد. نسل ۱.۲ Qi می تواند تا ۲۰۰۰ وات انرژی را تامین نماید و این بدین معنی است که علاوه بر موبایل ها، گجت هایی با ابعاد بزرگتر نیز می توانند از شارژ بی سیم برخوردار گردند. کتری، اتو و قهوه ساز شاید نسل بعدی دستگاه های مجهز به استاندارد Qi را تشکیل دهند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
آقا من یادمه چند سال پیشا یه ایرانی روشی واسه انتقال برق بهصورت وایرلس مطرح کرده بود واجراییم شد. اما بعد از اون یه دفعه کل خبر بایکوت شد ودیگه ازش حرفی زده نشد. تا جاییم که یادم میاد این تکنولوژی رو به یه شرکت خارجی قرار بود بفروشه.
کسی خبر داره؟
moteassefAne Xperia hAye sony qi support nistand
من دیگه از شارژر و باتری نا امید شدم منتظرم یک روز برسه که موتور برق های در مقیاس نانو بیاد چون کابوس باتری تمومی نداره
به امید روزی که وقتی کیسمو نگا کنم و سی چهل متری سیم دور برش نبینم:-)
یه باطری اورانیومی بدن بیروندیگه این قضییه شارژ رو ختم بخیرش کنن دیگه ..!
سطح توقعات -))
الان من یه سوال واسم پیش اومده ؟
فایده این شارژر های بی سیم نسبت به سیمی ها چیه ؟ ( در حال حاضر )
خب حداقل وقتی سیمی هست میشه گوشی رو به شعاع سیم شارژر جا به جا کرد
ولی این شارژر های بی سیم که انگار باید گوشی رو فقط بذاری یه جا و نمیشه زیاد باهاش کار کرد و تکونش داد
؟؟؟؟؟
تکنولوژی بیسیم با تمام جذابیت هاش دو مشکل اساسی داره
یکی امنیت انتقال
دوم عدم اثر سوء روی سلامتی انسان بعلت خطرات احتمالی انتقال انرژی روی سلولهای زنده هست
برا کسایی که نمیدونن بگم
تمام گوشی های هوشمند سری z سونی از شارژ بی سیم qi پشتیبانی میکنن
این تکنولوژی قادر است این فاصله را به ۴۵ میلی متر افزایش دهد؟
بلاخره سانتی متر یا میلی متر تصیح شود متن مشکل داره به نظرم
میلی متر صحیح بود. ممنون از تذکرتون.
یعنی یه روز میشه از دست این همه سیم خلاص شیم
همه چیز بی سیم بشه