ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تماشا کنید: تاریخ تصویری مهاجرت افراد مشهور تاریخ

در طول تاریخ انسان های بسیاری به دلایل مختلفی همچون فرهنگی، اقتصادی یا اجتماعی اقدام به مهاجرت کرده اند. اما اگر بخواهید از میزان مهاجرت ها و نقاط هدف مهاجران آگاه شوید، راه حل چیست؟ ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۱۲ مرداد ۱۳۹۳  |  ۱۴:۲۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در طول تاریخ انسان های بسیاری به دلایل مختلفی همچون فرهنگی، اقتصادی یا اجتماعی اقدام به مهاجرت کرده اند. اما اگر بخواهید از میزان مهاجرت ها و نقاط هدف مهاجران آگاه شوید، راه حل چیست؟

این کار انجام شده. در واقع تنها جابجایی افراد مشهور در طول تاریخ (از ۲۴۰۰ سال پیش تا سال ۲۰۱۲) در قالب یک ویدئوی جذاب ساخته شده که روند این مهاجرت ها را نشان می دهد.

همانطور که در این ویدئو تصویر شده نقاطی مانند پاریس، لندن، نیویورک، سانفرانسیسکو، لس انجلس و بسیاری شهرهای دیگر، مهاجران بیشتری را جذب کرده اند. مشخص است که این شهرها اهمیت بیشتری حداقل برای افراد سرشناس دنیا داشته اند.

نقاط آبی در این ویدئو نمایانگر محل تولد افراد و نقاط قرمز محل درگذشت آنهاست. برای مثال لئوناردو داوینچی در سال ۱۴۵۲ در ونیز به دنیا آمد، بعدها به پاریس رفت و سپس در ۱۵۱۹ میلادی در کاموز فرانسه درگذشت.

اولین مهاجرت های ثبت شده افراد سرشناس در حوالی رم انجام شده و سپس از اواخر قرن ۱۸ میلادی این مهاجرت ها گسترش یافته است. همچنین در مقطعی شهر های نیویورک و لس انجلس بیشترین ترافیک مهاجرتی را داشته اند که با رشد صنعت و بهبود وضعیت جاده ها و خط آهن این قضیه سرعت بیشتری هم گرفته است.

اطلاعات مربوط به این ویدئو از سایت Freebase که متعلق به گوگل است استخراج شده اند. توصیه می شود این ویدئوی پنج و نیم دقیقه ای را از دست ندهید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/charting-culture.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • AGHASINAAAAAA

    جالب بود .

  • shahriyar24

    چطوري اين امارو گرفتن :O

    • amirftma

      یه کم توجه میکردی آخر مطلب گفته بود "اطلاعات مربوط به این ویدئو از سایت Freebase که متعلق به گوگل است استخراج شده اند."

  • بیا و برکن ریشه ی ظلم را ...

    مانی جان توی سانسور نظرات و پلمپ کردن دهان کاربران خیلی موفق عمل میکنید
    ادامه بدید !!

  • ميلاد فضايي!!!

    ما رد كرديم! اصلا اونطرفيم !! تيم كوك چطوري ؟! چه خبر از تلويزيون اپل ؟! چرا تعطيلش كردي ؟!!
    ميبينم كه ديگه اپل و ريز ميبينم!! محصولتون به رد پاي محصول ما هم نميرسه ! خلاصه زدم بالا !! پايين بيا هم نيستم

  • ميلاد فضايي!!!

    بزرگ مردي زاده از پدري سوري تبار و مادري آلماني بود كه نبوغ ذاتيش از مردمان كهن سوريه كه مخترع چرخ و ... بودند و نظم و دقتش را از مادر آلمانيش به ارث داشت
    ايين شخص در سال 2011 ميلادي فوت شد و ضايعه بزرگ بشريت در قرن جديد شد
    در سال 1955 متولد شد و هميشه يتيم بود چون هيچكي دركش نميكرد و از نظر قانوني هم يتيم بود !! و به فرزند خوندگي گرفته شده بود
    وقت تولد ترد شده از همه فاميل ولي زمان مرگش در آرزوي بازگشتش
    او هميشه در يادها خواهد ماند حتي يك قرن بعد از تولد گمنامش ....
    چرا خصوصياتهاي نژادي را امروز نژاد پرستي ميخوانند؟!!! پس چرا امروزه حقيقتهاي علمي به خاطر منافع بعضي نژادها گفته نميش؟!و...

  • agha saman

    اون خط قرمزه هست از ایران میپره ترکیه ...اون منم ...یادش بخیر...هی روزگار

  • ميلاد فضايي!!!

    يكزماني همه ميومدن امپراطوري ايران
    يكزماني آخرت فرهنگ و هنر و قانون و امور اداري و ابتكار بوديم

    يكزماني اميدي داشتم به ماندن كه نپرس!
    يكزماني غمي از رفتن داشتم كه مپرس
    حال از بودنم زجري كشيده ام كه نپرس
    از رفتنم به حدي خوشحالم كه نپرس

  • ميلاد فضايي!!!

    دست رو دلم نگزار كه خونه!
    بعد ٧٠٠٠ سال هجرت كردن !!
    جديدا بعضيها فكر ميكنند خل شدم!!! آخه داشتم ميگفتم رفته بودم كوپرتينو با تيم كوك قهوه يزنم كه يكدفعه بالمر رو ديدم !!!
    بهش گفتم حقته مردك بوق...بوق..بوق...بوق !!!!!
    اين تيم كوك هم حيلي خنگ شده ! هر چي بهش ميگم آيفون ٧ رو بدون پورت بزنيد ميگه تا آيفون ٨ امكانش نيست!! ميگه هنوز دارند رو هدفون بيسيم كار ميكنند!! ميگم مگه بيتس را نخريدين ؟! پس ديگه چه دردي دارين !؟ ميگه مصرف باتري !!! آخ كه چقدر دوست داشتم قهوه رو تو اونجاش خالي كنم حيف كنترلم بالا است
    ميگه همه زورمون رو ميزنيم
    ميگم زور زدن هم بلدين!
    ميگم آيفون ٥.٥ اينچ چرا تاخير خورده ميگه اين ياقوت كبود تو سايز بزرگ مشكل داره !!
    ميگم چرا ساعت اپل يكسال تاخير خورده!! ميگه داريم سرعتمون را بالا ميبريم و روي موضوعات بهري كار ميكنيم!!!
    فكر كنم نيمي ! آلزايمر گرفته !!! همه چي داره يادش ميره انگار ! گفته بود سال ٢٠١٣ ساعت جديد ميزنيم حالا ٢٠١٤ داره تموم ميشه خبري نيست ازش !
    تلويزيون هم كلا بيخيال شد رفت !!!
    شيطونه ميگه خودم شخصا برم مدير عامل اپل بشم وضعيت اسفناك تاخيرها را كم كنم ....

  • محمد کاظمی

    :|

  • a.architect

    البته این فقط امریکا و اروپارو بررسی کرده..
    خاور میانه هم میخواست بررسی کنه تصویر تیره و تار میشد:دی
    ولی در کل مرسی جالب بود

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی