ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ دیگر فروشنده ی اول بازار تلفن های هوشمند در چین نیست؛ جایگاه اول به شیائومی رسید

در هفته ی گذشته شیائومی با عبور از ال جی بدل به پنجمین فروشنده ی تلفن های هوشمند در سه ماهه ی دوم سال جاری در جهان شد. گزارش ها می گویند در سه ماهه ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۱۴ مرداد ۱۳۹۳  |  ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در هفته ی گذشته شیائومی با عبور از ال جی بدل به پنجمین فروشنده ی تلفن های هوشمند در سه ماهه ی دوم سال جاری در جهان شد. گزارش ها می گویند در سه ماهه ی مذکور شیائومی ۱۵.۱ میلیون عدد تلفن هوشمند را عرضه و به فروش رسانده است که این رقم پنج برابر آمارهای مرتبط به این برند در سه ماهه ی دوم سال ۲۰۱۳ است.

عمده ی تلفن های به فروش رسیده توسط شیائومی در چین عرضه شده اند و همین مسئله حالا سبب شده است شیائومی با پیشی گرفتن از سامسونگ در کشور چین بدل به اولین فروشنده ی تلفن هوشمند در این کشور شود.

بر طبق گزارش کنالیس (Canalys) شیائومی در سه ماهه ی اخیر ۱۴.۹۹ میلیون تلفن هوشمند را در بازار چین عرضه نموده است و این در حالیست که رقیب کره ای فقط ۱۳.۲ میلیون تلفن را به فروش رسانده. در کنار سقوط سامسونگ اپل که مدعی است یکی از بهترین فروش های خود را در چین تجربه می کند حالا نامش در بین پنج برند برتر بازار نیز دیده نمی شود و به قسمت دیگران یا همان Others سقوط کرده است.

2

در جدول فروشندگان برتر بازار چین بعد از شیائومی به ترتیب ، سامسونگ، لنوو، یولانگ و هواوی قرار گرفته اند. برند چینی شیائومی اخیراً کمی محدوده ی بازار فروش تلفن هایش را گسترش داده و نیم نگاهی نیز به برخی دیگر از بازارها از جمله هند داشته است.

عامل اصلی موفقیت برند مورد بحث عرضه ی تلفن های تولیدیش با قیمتی بسیار رقابتی و پایین است، شیائومی حتی مدل های رده بالای خود را نیز با قیمتی بسیار نازل تر از رقبا ارائه می کند. برای مثال تلفن هوشمند Mi 4 یکی از محصولات قابل توجه شیائومی مجهز به اسنپدراگون ۸۰۱، ۳ گیگابایت حافظه ی رم، نمایشگر تمام اچ دی ۵ اینچی و بدنه ی فلزی درجه یک تنها ۳۲۰ دلار قیمت دارد، رقمی که رقبای شیائومی را در رقابت با آن فلج کرده است.

دیدن رشد شیائومی در طول یکسال اخیر بسیار جذاب بوده است و حالا سئوالی که مطرح است با ورود شیائومی به سایر بازارها آیا در آینده ی نزدیک این کمپانی می تواند به یکی از سه فروشنده ی برتر تلفن هوشمند در جهان بدل شود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • amirftma

    یک کپی کار از یه اسپمر جلو افتاد
    من طرفدار هیچ برندی نیستم بد نگاه نکن

  • AmerKhan

    ایول به خودم ک یه می ۴ سفارش دادم صبر ندارم بیاد اما مگه می ۴ با اسنپ ۸۰۵ نبود ؟

  • مهدی

    وقتی این اخبارو میشنوم با خودم فکر میکنم این اپل چطور با چندتا مدل این همه سود میکنه با این که سهمش از بازار کمتر از سمایه اونوقت سامی با خروار مدل روز به روز بیشتر افت میکنه.
    من به شخصه جایگاه الان سامی رو حق نوکیا و اچ تی سی میدونم
    چون واقعا خیلی محصولاتشون با کیفیت تر و بهتر از پلاستیک های سامسونگه.

    • مهدی

      معذرت میخوام
      سمایه= سامی

  • محمدحسین

    از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدم نه بخاطر این که از سامسونگ بدم میاد بخاطر اینکه از ژیا اومی(نه شیاومی)خیلی خوشم میاد

  • رامین

    این شرکت حداقل تو طراحی و انتخاب مواد و کیفیت ساخت که سنگ تمام گذاشته.از طرف دیگه شاید بازار هدف این محصول بیشتر خود مردم متوسط جامعه چین بوده و دقیقا میدونسته که مصرف کننده ها از چه مواردی در سامسونگ که رتبه اول رو داشته ناراضی هستند و تونسته با برطرف کردن اونها و قیمتگذاری مناسب خودش رو بالا بکشه

  • Mohsen

    بنده خدا سامی
    برای شادی روحش فاتحه ای قرایٔت کنید ...

  • ali9zafar

    خیلی دوس دارم حداقل یبار تستش کنم!!!

  • ITMaster

    اين شركتها در دنياى فناورى هميشه شركتهاى پيرو هستند. شما هيچوقت در اخبار فناورى خبرى از نوآورى يا خلاقيت خاصى از اين شركتها نميشنويد جز اينكه بيان و ايده ها و خلاقيتهاى ديگران رو در محصولاتشون استفاده كنند. يكى از دلايلى هم كه ميتونن محصولاتشون رو خيلى ارزان تر از رقبا به بازار بدند همينه! چون تقريباً هزينه تحقيق و توسعه ندارند! در حاليكه شركتهاى پيشرو در دنياى فناورى بخش زيادى از در آمدشون رو صرف ابتكارات و ايده هاى جديد ميكنند. مانند اين نوع از شركتها مثل شيائومى هميشه بوده اند ولى اگر اينها رشد بيش از حد در بازارها پيدا كنند در بلند مدت بايد دور نوآورى و خلاقيتهاى جذاب و جديد رو خط كشيد!

    • agha saman

      کاملا اشتباه میفرمایید...همه شرکتها در ابتدای راه معمولا کارشون اینه که خودشون و برندشون رو تو بازار معرفی کنن حتی اگه از راه تقلید یا الهام !! باشه مثل سامسونگ یا حتی همین ال جی و بعد نواوری و تحقیقات رو شروع میکنن...شک نکنید شرکتهای چینی در آینده چنان نوآوریهایی رو عرضه کنن که از اپل و سامسونگ هم پیشی میگیرن اما اونها فعلا برای این نواوری ها به بودجه نیاز دارن و میخان فعلا برندشون رو تو بازار جا بندازن و حداکثر درامد رو از هر راهی که شده کست کنن...

    • باترول ها مهربان باشیم

      حرف شما رو قبول دارم ولی :
      اکثر خریداران یه گجت ارزون قیمت و میان رده کاری به اخبار و فناوری های خاص ندارن !
      به همین خاطره که قیمت نهایی رو نگاه میکنن و کاری به هزینه های تحقیقات و بازاریابی و ... ندارن !

      فناوری های خاص و تحقیقات درسته اما نه برای میان رده !
      شما میگید 2 میلیون میخوام گوشی بخرم میگم x شما میگید چه امکانات خاصی داره !
      اما برای یه میان رده مردم قانع اند و چینی ها میدونن چطور نیاز شما رو برآورده بکنن!
      گوشی های میان رده که نیازی به فناوری فیلم برداری 4k و حسگر اثرانگشت و smart pause و... ندارن فقط چیزی دارن که بقیه دارن و این قیمت و امکانات سخت افزاری هست که محصول رو انتخاب میکنه نه امکانات جانبی !

    • ali.n

      دقیقا همینطوره مثلاً شرکت های معتبر هر کدوم به دنبال نواوری و ایجاد تجربه کاربری متفاوت هستند و هزینه های زیادی هم از این حیث متقبل میشن به عنوان مثال توسعه پنل های سوپر امولد و یا توسعه پنل با رزولوشن 2k ویا فناوری ترایلومینوس و توسعه سنسور های اثر انگشت، بیومتریک، یا سنسور دوربین ایسوسل و همچنین فناوری حذف نویز دیجیتال و پنل با تکنولوژی نقاط کوانتومی و یا duo کمرا و فناوری التراپیکسل و.... اینها تنها بخشی از تلاشهای کمپانی های مطرح مثل اپل، سامسونگ، سونی، الجی و اچ تی سی هست در صورتی که این شرکت های چینی فقط سخت افزار نسبتا خوب رو با قیمت مناسب میدن که به نظرم میتونن جای میانرده ها رو بگیرن و در آینده همه میانرده با مشخصات و امکانات خوب داشته باشیم ولی جای پرچمدارای شرکت های معتبر رو به هیچ وجه.

  • بهاره

    برای موفقیت در بازار بین الملل به خصوص کشورهای توسعه یافته به چیزی فراتر از سخت افزار مقبول با قیمت ارزان نیاز دارند .
    این شرکت به تقلید موبه مو و همه جانبه از برندی مطرح رو آورده و از جزئیات مراسم معرفی محصولات تا ساختار فروشگاه ها را به شکل کمپانی مذکور در اورده و از تکه پاره کردن عکس های تبلیغاتی اپل برای استفاده در بنرهای خودش هم نگذشته !
    انقدر که توجه خبرگذاری های بین المللی به این موضوع جلب شده .

    در بازار چین که طی دهه های اخیر بواسطه کپی پیست کردن و مهندسی معکوس محصولات برندهای گوناگون رشد بسیار سریعی داشته و مرکز تولید اجناس فیک هست، این مقلد محض بودن ایرادی بشمار نمیاد ولی برای توفیقخارج از این مرزها نیاز به برندسازی هست و "اپل چینی " بودن نمیتونه شاخصه مثبتی بشمار بیاد .

    باید در قبال شیائومی صبور باشیم و به تماشا بنشینیم که آیا امکان تکرار این رشد سریع پشت دیوار چین را خواهد داشت یا نه .

    • بهاره

      حواسم به زمان ویرایش نبود ....

      Market share as a first priority generally doesn’t end well. When you compete on quality, “almost the best” will often still do pretty well. When you compete on price, “almost the cheapest” always loses.
      از جان گروبر .

  • LG Forever

    یا علی چه میکنه این شیائومی

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی