ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین استفاده از محصولات اپل را در شرکت ها و سازمان های دولتی اش ممنوع کرد

دولت چین تصمیم گرفته که اپل و محصولات این شرکت را به لیست سیاهی اضافه کند که استفاده از این محصولات در شرکت ها و سازمان های دولتی را ممنوع می کند. در گزارشی که ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۱۵ مرداد ۱۳۹۳  |  ۱۹:۵۸

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

دولت چین تصمیم گرفته که اپل و محصولات این شرکت را به لیست سیاهی اضافه کند که استفاده از این محصولات در شرکت ها و سازمان های دولتی را ممنوع می کند. در گزارشی که در همین رابطه در سایت بلومبرگ منتشر شده آمده که این تصمیم بیشتر بخاطر پیشگیری از مشکلات امنیتی گرفته شده.

به گفته افرادی که لیست های خرید جدید دولت را در چین مطالعه کرده اند، برخی محصولات اپل شامل آیپد، آیپد مینی، مک بوک ایر، مک بوک پرو و ... در زمره محصولات ممنوعه ذکر شده اند.

با توجه به اتهاماتی که دو کشور آمریکا و چین در حوزه امنیت سایبری به یکدیگر وارد می کنند، از این پس اپل نیز به عنوان یک شرکت آمریکایی در لیست تحریم های دولتی چین قرار می گیرد. پیش از این نیز با توجه به افشاگری های ادوارد اسنودن، دولت چین خرید و استفاده از برخی محصولات شرکت های مایکروسافت، آی بی ام، گوگل، کسپرسکی، سیمانتک و ... را محدود یا ممنوع کرده بود.

به گفته یک تحلیلگر هنگ کنگی، دولت چین، خرید و استفاده از برخی محصولات سایر کشورها را در سازمان های تحت فرمانش ممنوع یا محدود می کند تا بتواند تا حد ممکن مانع تاثیرگذاری و نفوذ این شرکت ها در چین شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • احمد

    در یک نظام کمونیستی کاملا طبیعی هست. انحصار برای سود مالی. بازار چین ارزش بالایی از نظر اقتصادی برای فروش محصولات آی تی داره. سیاستمردان چینی هم این درامد و به کس دیگه ای نخواهند داد.

    شرکت هایی مثل شیائومی این بازار و اشغال خواهند کرد.

  • R3D R4N9ER

    بابا اين چيني ها اصلاً معلوم نيست با خودشون چند چند هستن!
    يه روز ميان ويندوز ٨ رو ممنوع ميكنن يه روز ميان محصولات اپل،از اون طرف اجازه ميدن بعد حدوداً ١٠ سال كنسول هاي بازي غربي كه فرهنگ غربي رو با خودشون ميارن عرضه بشه!
    خوب اگه iOS ايمن نيست شيائومي با اندرويد ايمنه؟توقع استفاده ي چيني ها از ويندوزفون و بلك بري رو هم كه نميشه داشت.

  • دادا

    جالب است مگر محصولات اپل در چین تولید نمی شوند؟

  • محمد کاظمی

    چین کلا چرت زیاد میگه...میخواد محصولات داخلی خودشو بفروشه

  • AmerKhan

    واوووو روز به روز باز اپل تو چین داره خراب میشه ، الانم که دیگه این اتفاق افتاد اپل کم کم باید بترسه فکر کنم چون بد ورق برگشته

  • m.m

    این کار چین یه فرصت خیلی خوب برای شرکت های چینیه تا فروش محصولاتشون را بالا ببرند مثل شیائومی و هوواوی و ... (البته همینجوری هم فروششون بیشتره ولی میتونه بیشتر هم بشه)

  • پوریا

    حالا می دونید پیامدش چیه؟ اپل پول کم میاره دوباره از سامسونگ شکایت می کنه D:

  • mehrdad modiri

    دولت چين غلط كرده به نظر من چسب زخم تهديد بيشتريه تا اين

  • فاميل دور

    فقط مي تونم يه چيز بگم :
    چين با اين كار اپل رو محروم نكرده بلكه خودش رو از محصولات با كيفيت اپل محروم كرده

  • abolfazl_eslami

    چند وقت پیش هم چینی ها ویندوز 8.1 تحریم کردند با خودشون درگیری دارن

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی