انویدیا چیپ ۱۹۲ هسته ای Tegra K1 خود را رونمایی کرد
به نظر می رسد نکسوس ۸ حاوی یک چیپ بسیار پرقدرت خواهد بود. این موضوع را از رونمایی چیپ جدید ۶۴ بیتی انویدیا، یعنی Tegra K1 می توان دریافت. این محصول با نام Denver در ...
به نظر می رسد نکسوس ۸ حاوی یک چیپ بسیار پرقدرت خواهد بود. این موضوع را از رونمایی چیپ جدید ۶۴ بیتی انویدیا، یعنی Tegra K1 می توان دریافت. این محصول با نام Denver در نوع خود اولین پردازنده ARM با معماری ۶۴ بیتی محسوب می شود.
انویدیا در مطلبی در وب سایت اش اطلاعاتی در رابطه با این چیپ فوق العاده قدرتمند داد که باعث تعجب ما شد: چیپ ۶۴ بیتی Tegra K1 دارای یک پردازنده گرافیکی ۱۹۲ هسته ای با معماری Kepler است و به خوبی با پردازنده های ARMv8 سازگار است و سرعتی بسیار بالاتر از نسل های پیشین خود دارد.
دنور طوری طراحی شده که پردازنده ها هر کدام به تنهایی بالاترین عملکرد را داشته باشند. تگرا کی۱ ۶۴ بیتی جدید از کش 128K + 64K L1 بهره می برد که نسبت به نسخه ۳۲ بیت که 32K + 32K بود، به روز رسانی بسیار قابل توجهی به حساب می آید.
بنا به ادعای انویدیا تلفن های همراه با این چیپ جدید عملکری حتی بهتر از رایانه های خانگی خواهند داشت. اپلیکیشن ها، بازی ها، مرورگرهای اینترنتی همه و همه بسیار بالاتر از حد استاندارد ظاهر می شوند. در کنار تمام این ها بهتر شدن مصرف باتری هم از جمله ادعاهایی است که انویدیا در رابطه با دنور مطرح کرده.
با تمام این اطلاعات باید گفت اگر چنین چیپی در نکسوس بعدی قرار بگیرد ما باید منتظر یک تبلت ۸ اینچی بسیار فوق العاده باشیم. پیش از این هم گفته شده بود که نکسوس ۸ دارای ۴ گیگابایت رم خواهد بود و حالا با هیولای ۶۴ بیتی جدید انویدیا به یک تبلت تمام عیار تبدیل می شود.
به نظر می رسد تکنولوژی معماری ۶۴ بیتی در حال رسوخ بیشتر در تلفن های همراه است و ما بالاخره یک پیشرفت بسیار خوب در این صنعت داریم می بینیم.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بابا این کیه توهم گرفتتش یه افتابه برداشته افتاده به جون سایت بابا یکی سیفونو بکشه این بره!
دم انویدیا گرم.
عجب چیزایی میسازه.
تبلتش هم چیز خوبیه.
فقط می تونم بگم ههههههههههههههههههههن
اميدوارم از نظر قيمت بتونه با كوالكام رقابت كنه و از نظر عملكرد بهتر از A8 از Apple باشد
عاغایون هروقت این موجود عجیب الخلقه ( همون پدیده نادره "سامسونگ" ) رو دیدین منفی بدین و به همه مثبت.. یارو انگار باباشو ما کشتیم هی داره به همه منفی میده :\
برو عمو برو قاتلتو پیدا کن :\
بی فرهنگ عقده ای
سامسونگ حواستو به حرف ديشبم جمع كن...
گفتم ديگه نبايد به ديگران توهين كني ولي ظاهرا چند بار توهين كردي الان
منتظر جواب باش
حالا كه ميگي شب با دوستات ميخواي جواب بدي باشه من شب منتظرم ببينم چي كار ميخواي بكني
باشه تو راست میگی
راستی مگه سامسونگ ناموسه که تو روش غیرت وتعصب داری؟
دوستان ....
ازتون استدعا دارم به دام این ترول ورزی ها نیفتید . باور کنید حتی اگر کسی بطور مستقیم مخاطب قرارتون داد مجبور به پاسخگویی نیستید .
این کاربر سامسونگ نه کودکه و نه احمق ، اتفاقا آدم زیرک و با برنامه ایه و تا اینجا در بهم ریختن جو کامنت ها کاملا موفق بوده . متوجه هستید خودتون به دام این بحث بیهوده افتادید و دارید ادامش میدید ؟
سوتابایت عزیز ، بیخیال معرفی این بابا بشو . اصلا چه اهمیتی داره؟
چند تا پست خوب روی سایت آمده که بحث زیرشون بخاطر اصرار به تذکر دادن و تادیب این بشر به فنا رفته .
شک نداشته باشید خودشم همین را میخواد .
بگذارید هر چه میخواد بنویسه ، جواب ندید ، باهاش بحث نکنید ، با پاسخ دادن بهش اجازه کش دار کردن مهمل گوییهایش را ندید .
خواهش میکنم ازتون ...
شما اين طور فك ميكني داداش
شما جواب نميدي طرف خودش ضايع ميشه
ولي اساس كار من اينجور نيس
من تو حالت فيزيكي با زور طرفو آدم ميكنم
تو دنياي مجازي هم با جواب
سلام
من یک صحبتی دارم؛ امیدوارم همونطور که از تعریف و تمجید اسقبال می کنید؛ پذیرای انتقاد و منعطف باشید.
در همین ابتدا بگم من نه فن محصولات اپل هستم و نه محصولات سامسونگ تا دوستان فکر نکنند هدف خاصی دارم و نه ادعای خاصی دارم؛ برای اینجا ارزش قائل هستم و انتقاد می کنم.در ضمن هدفم از انتقاد تخریب نیست بلکه میدونم اینجا پتانسیل بهتر شدن رو داره ولی موانعی سر راهش هست که خواسته یا ناخواسته از هدف اصلیش دور میشه.
اما روندی که نویسند ها و مدیران این سایت در پیش گرفتن کاملا غلطه چرا ..؟نویسندگان محترم؛ اگر همین روند یک بعدی رو ادامه بدید سایتتون تبدیل میشه برای یک عده ی خاص...فعالیت خاص نویسند-گان این سایت و مطالبی که نشر پیدا میکنه، منتج شده به یک کمپین طرفداری از محصول
خاص از یک کمپانی؛ که طرفداری از یک برند مثل اپل و محصولات دیگش تبدیل شده به ارزش و طرفداری از برند کمپانی های دیگه شده ضد ارزش.البته میشه این ضعف رو هم دلیلش رو کمبود نیروی متخصص بدونیم که نتیجش شده این.اگر هدفتون فقط بررسی محصولات اپل هست، همون
هدر سایتتون بنویسید فن شرکت اپل.! و خیال همه رو راحت کنید.البته ناگفته نمونه خبر های دیگه
هم به غیر از محصولات اپل هم داریم ولی انصافا قابل قیاس نیست با خبرهای که مربوط به این شرکت، روی سایت میره.اعتدال رو رعایت کنید لطفا.
ما به غیر از این دو برند؛ برند های دیگه هم داریم که الحق شایسته هستند و جای سوال هست چرا در حقش محصولات دیگه کوتاهی میشه..؟
-چرا این سایت باید فعالیت عمدش بشه فقط بررسی محصولات خاص این دوتا کمپانی..؟ یکنواختی یکی از عامل یا بهتر بگیم آفت یک چنین سایت هایی هست.
-همین خبر رو ببینید چرا باید این دست اخبار و خبر های دیگه اینقدر بی ارزش قلمداد بشن و به جای صحبت در مورد مسائل فنی این چیپ یک سری افراد آماتور اینجا دعوا می کنند..؟فکر نمی کنید یک نظارتی لازم باشه..؟
-چرا فضای سایت بگونه ای شده که عمده ی نظراتش حول پیدا کردن نقاط قوت و ضعف این دو تا برند اتفاق می افته و دریغ از دو تا بحث فنی که حداقل کاربارن فنی تر که میتونید تو نظرات پیداشون کنید و تعداشون اندازه ی انگشتان دو تا دست هم نیست بیان شرکت کنند.
-چه لزومی داره که تو این 3 ماه گذشته چپ و راست خبر از محصولات اپل میذارید و دریغ از یک هفته بررسی دقیق گجت های دیگه..؟اصلا بعضی از خبر ها هیچ ربطی به دنیای فناوری نداره و نویسنده فکر میکنه اخبار زرد رو منتشر کنه به نفع سایت هست ولی کاملا اشتباه فکر میکنه.
-من نمیخوام اسم ببرم ولی بدون شک این بررسی های آبکی از گجت های که می بینم ؛ واقعا بد هستند و عملا نویسنده با حب و بغض نظرش رو دخیل میکنه.امیدوارم کیفیت رو ببرید بالا سوای اینکه طرف چه کسی هست و به کمیت فکر کنید.
امیداورم مسائلی که گفتم مد نظر قرار بدید، تا کیفیت اینجا بهتر و بهتر بشه و شاهد یک سری بحث های بی مورد از یک سری افراد به ظاهر روشن فکر نباشیم؛ که هدفشون تخریب اینجاست.ممنون
نمی دونم می بینی بهت جواب دادم یه نه ولی چند وقته تو سایتی؟ اینا رو من نمی دونم کین جدیدا اومدن تو سایت دارن بخش نظرات رو به گند می کشن ولی برو کامنتای سه چهار هفته قبلو بخون حال بیای. در ضمن این حرفی که می زنی در مورد پست گذاشتن از اپل و این حرفا چرت پرته خدا وکیلی سایت از همه شرکتا و اخبار پست می ذاره خوبش می زاره بررسی ها هم خدا وکیلی عالیه دیگه بیاد چی بگه بابا داره بررسی می کنه دیگه
بنا به ادعای انویدیا تلفن های همراه با این چیپ جدید عملکری حتی بهتر از رایانه های خانگی خواهند داشت
این جزو تخیلاته