اسنودن افشا کرد: حمله نابودکننده NSA به بدافزارها بدون در نظر گرفتن تبعات آن
بعد از گذشت یک سال از افشاگری های ادوارد اسنودن، به نظر می رسد او هنوز اطلاعات زیادی برای افشا کردن در اختیار دارد. ادوارد اسنودن در یک مصاحبه کامل که با Wired انجام داد، ...
بعد از گذشت یک سال از افشاگری های ادوارد اسنودن، به نظر می رسد او هنوز اطلاعات زیادی برای افشا کردن در اختیار دارد. ادوارد اسنودن در یک مصاحبه کامل که با Wired انجام داد، خبر از یک برنامه امنیت سایبری جدید از آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، NSA با نام MonsterMind داد. این برنامه به صورت خودکار الگوهای پیچیده را دنبال می کند و قبل از وقوع حملات سایبری آنها را در نطفه نابود می کند.
این موضوع شاید در وهله اول خبر خوبی باشد، مخصوصا برای کاربران ویندوز و اندروید که از جهات بسیاری با بدافزارها دست و پنجه نرم می کنند. اما اسنودن نگران این است که NSA اندازه گیری های امنیتی را بیش از حد بالا برده باشد. چرا که مانسترمایند توانایی مقابله به مثل و بدون هرگونه نظارت انسانی را دارد. این واقعیت را هم باید در نظر گرفت که بسیاری از حملات سایبری از طریق رایانه شهروندان بی گناه کشورهای جهان سوم هدایت می شوند.
اسنودن به وایرد گفت: "این حمله ها می توانند جعلی باشند. مهاجم می تواند در چین باشد و حمله را طوری جلوه دهد که گویی از یک بیمارستان در روسیه هدایت می شود. فکر می کنید بعد از آن چه اتفاقی رخ خواهد داد؟"
اسنودن باور دارد مانسترمایند یکی از ترسناک ترین تهدیدها برای حریم خصوصی ما خواهد بود. به این دلیل که عملکرد مانسترمایند اینگونه است که از طریق NSA به تمام خطوط شخصی در تمام دنیا از جمله امریکا دسترسی خواهد داشت و این هیچ معنی دیگری جز نقض متمم چهارم ندارد. یعنی تصرف ارتباطات خصوصی بدون حکم، بدون علت احتمالی و حتی احتمال تخلف برای هر کسی و همه جا.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خیلی جالبه ولی یه کم هم ترسناکه ولی اگه انقدر هوشمند باشه که انسان ها نتونن خنگش کنن عالی میشه
ولی همیشه راهی هست که خنگش کرد !!!
در کل خوبه
قدرت کی می افته دست ما؟
تا کی دنباله رو باشیم؟
هر سال دریغ از پارسال
جالبه حرف از حريم خصوصي تو جهان سوم شده ...!
از اسنودن نترس خوشم میاد بعضی کاراش واقعا دس مریزاد داره
اقاجون شما که نمیخواید ما رو ترک کنید؟
ن داداش گلم کمی مشکلات پیش اومده دارم حلش میکنم
برام دعا کن داداشم
این اسنودن هم گندش رو درآورده هر چند وقت که میبینه همه فراموشش کردن میاد یه چیزی میگه من حدسم از همون اویل افشاگری های آقا این بود که خود آمریکا اینو جلو انداخته تا قدرت NSA برای مردم عادی جهان هم فاش بشه وگرنه من یکی تا قبل از این CIA رو قوی ترین سازمان امنیتی میدونستم
در ضمن و بازم به نظر من کدوم احمقی میاد اسرار به این مهمی کشورش رو فاش کنه
این که میگه بدون دخالت انسان و نظارت انسان منو یاد فیلم 2001 یک ادیسه فضایی میندازه !!! اون کامپیوتره hal از غیر فعال کردنش باخبر شد و بر ضد انسان عمل کرد !! البته اون فیلمه ولی فوق العاده تکنولوژی و دانش بالایی برای همچین کاری لازمه و این نشون میده که چقدر ما عقبیم ! یا اونا جلو هستن :)
من یاد اشلون و سرباز جهانی2افتادم
کاشکی مسلمونا هم همچین پیشرفتی توی علم داشتن!میایم به آمریکا میگیم بلاد کفر ولی تو مدرسه هامون مسخره ترین چیزا رو تدریس میکنیم!!!کاشکی ...
من دارم دیوونه میشم :(
Sense به من اینجا چه خبره ؟ تو پست قبلی جوابمو دادی خب چه ربطی داره به این چرتا که میگی
این که خوبه میشه یه حملرو از ایران جوری ترتیب داد که انگار داره از یکی از کشورای عزیز شیخ نشینمون صورت میگیره و.....
بووووم
دیجی جون از خیر این که آمار پیشرفت 4.4 (KitKat) که به 20 درصد شدو بنچمارک نکسوس 6 و تلفن جدید پاناسونیک گذشتیم خبر گلکسی مگا 2 و لومیا ی جدید 530 بذار