ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۸ قابلیتی که آیفون هنوز آنها را ندارد

در زمینه ی مشخصات سخت افزاری و قابلیت هایی که توسط یک تلفن هوشمند به کاربران عرضه می شود بی شک آخرین نسل محصول اپل یعنی آیفون 5S یکی از بهترین ها محسوب می گردد. ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۷ مرداد ۱۳۹۳  |  ۱۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در زمینه ی مشخصات سخت افزاری و قابلیت هایی که توسط یک تلفن هوشمند به کاربران عرضه می شود بی شک آخرین نسل محصول اپل یعنی آیفون 5S یکی از بهترین ها محسوب می گردد.

تا به حال شاهد نسل های مختلفی از این تلفن هوشمند بوده ایم و هر نسل نسبت به محصولات پیشین تکامل بیشتری پیدا کرده است، ولی مسئله اینجاست با وجود همه ی پیشرفت ها، آیفون هنوز نیز دارای نقایص بسیاری است و فقدان برخی از قابلیت ها به جد در آن احساس می شود.

قصد داریم در ادامه نگاهی داشته باشیم به این موارد پس با ما همراه شوید.

۱- عدم پشتیبانی از کارت های حافظه ی جانبی

2

یکی از خواسته های اصلی کاربران آیفون امکان افزایش حافظه ی این تلفن هوشمند با کمک گیری از حافظه های جانبی مانند کارت های SD‌ است. بر مبنای روایت تاریخچه ی این تلفن، بعید است اپل در نسل های بعدی نیز قابلیت مذکور را به آن بیافزاید.

۲- عدم قابلیت پرداخت وجه از طریق NFC

3

اپل سیستم Passbook را که به کاربران امکان ذخیره سازی بیلط ها، کارت های هدیه و... را می دهد بر NFC ترجیح داده، این سیستم ممکن است قابلیت انجام برخی از اموری که نیازمند NFC هستند را دارا باشد ولی هرگز توانایی جایگزینی کامل تکنولوژی مورد بحث را ندارد. و نباید فراموش کرد NFC امکان جا به جایی محتوا بین ابزارهای گوناگون را نیز فراهم می آورد.

۳- جای یک شیوه ی بهتر تایپ متن در آیفون خالیست

4

کیبرد سوایپ یکی از برتری های اندروید در حین وارد کردن متن بر روی تلفن های هوشمند تحت این سیستم عامل محسوب می شود، و در قیاس با تایپ سنتی که با لمس یک به یک کلید های کیبرد های ارائه شده بر روی صفحه نمایش صورت می پذیرفت بسیار سریعتر است.

تا کنون آیفون از همین روش سنتی برای تایپ متن بهره برده، ولی گفته شده است کاربران در iOS 8 می توانند کیبردهای جانبی ارائه شده توسط توسعه دهندگان را بر روی تلفن هومشند خود نصب نمایند، که این یعنی به زودی شاهد راه حل های متفاوت و بهینه ای برای تایپ با آیفون خواهیم بود.

۴- جای خالی محصولی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی داخلی

5

آیپاد کلاسیک به کاربران امکان ذخیره سازی بیش از ۱۶۰ گیگابایت فایل موسیقی را می داد و جالب تر وقتی بود که بسیاری از مردم چنین حافظه ی حجیمی را در زمان بسیار کوتاهی پر می نمودند.

حالا آیفون یک جایگزین محبوب برای آیپاد های قدیمی شده است و از آنجایی که فاقد قابلیت به کار گیری حافظه های جانبی است، خیل عظیمی از کاربران آن ترجیح می دهند در حین خرید گزینه ای با حافظه ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی را در اختیار داشته باشند، اتفاقی که تا به امروز برای آیفون رخ نداده است.

۵- اجبار به استفاده از پورت انحصاری اپل

6

برای بسیاری از کاربران هنوز این سئوال مطرح است که چرا اپل بر روی آیفون از پورت USB رایج در کلیه ی ابزارهای مشابه استفاده نمی کند، و اصرار به استفاده از پورت و کابل های لایتنینگ از کجا پدید آمده است؟

این اجبار سبب شده دست کاربران در به کارگیری لوازم جانبی گوناگون برای تلفن هوشمندشان تا حدی بسته باشد و قدری با محدودیت مواجه شوند.

۶- خلا پورت micro-HDMI

7

یک محدویت دیگر برای آیفون در این است که برای مشاهده ویدئوهای ذخیره شده بر روی گوشی نیاز به آداپتورهای جانبی ویژه ی این محصول دارید (مگر اینکه پیش از این یک اپل تی وی با قیمت ۹۹ دلار خریده باشید). بسیاری از تلفن های اندرویدی موجود در بازار این مشکل را با ارائه ی یک پورت میکرو HDMI برطرف نموده اند.

۷- محدودیت در تعویض باتری

8

عمر باتری ارائه شده بر روی تلفن هوشمند آیفون ایده آل نیست ولی نیاز عموم را برطرف می کند، اما در این میان کاربرانی که در طول روز مدت زمان زیادی را با تلفن هوشمند خود می گذرانند قطعاً گلایه ی بیشتری از عدم امکان تعویض باتری تلفن مذکور دارند.

افراد بسیاری این نیاز را احساس نموده اند و ترجیح می دهند با خالی شدن شارژ آیفون باتری آن را خارج نموده و یک باتری جدید پر از شاٰرژ را جایگزین نمایند.

۸- عمر بهتر باتری

9

آخرین نسخه ی آیفون یعنی 5S نسبت به آیفون های پیشین باتری بزرگتری دارد، اما به علت کوچک تر بودن ابعاد فیزیکی این تلفن هوشمند نسبت به سایر رقبا هنوز هم امکان به کار گیری باتری های بزرگتر و قوی تر رایج فعلی در آن وجود ندارد.

البته اگر شایعات در مورد آیفون بعدی صحت داشته باشند مسلماً سایز باتری و توان آن نیز تغییر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (65 مورد)
  • Tritiniom

    اکثر نظرات دوستانرو خوندم ولی به عنوان کسی که محصولات اپل وبسته به کارایی وکیفیت دنبال کردم تابحال متوجه این موضوع شدم که فلسفه این شرکت برپایه تبلیغات فناوریهای جدیده اینکه پورت لایتینگ یک مزیت یا یک نقص باشه حوابش تواینده نه چندان دور نهفته است که قطعا باید جایگزینی برای پو اس پی ودیگر ورودی وخروجیها وجود داشته باشه با یه نگاه عمیق متوجه میشید که اپل با جایگزین کردن این فناوریها به فکر ارایه مدل جدید ونو وکاربردیه خواهید دید دراینده فناوری تریدی تاچ ودیگر فناوریها جایگزین مناسبی خوشنامی برای استفاده در انواع گجتها خواهند بود وهمچنین مدیران ارشد این شرکت به فکر عملی کردن شعارهای خودشونن که طبق انتظار جمله ای در هر دیوایس نشان دهنده یک قدم به سوی اینفورمیشن یا فناوری واطلاعاته که قطعا تو این راه کمیا وکاستیهایی هم وجود داره

  • Microland

    عدم امکان کپی کردن فایل های غیر از فرمت اپل بر روی دستگاه نیز یکی از مشکلات اپل می باشد

  • ميلاد فضايي!!!

    متاسفانه قبلا هم از اينجور مطالب زياد بود تو نت كه مثلا نبود صفحه كليد فيزيكي !!! براي آيفون ميشد جزو عيبهاش
    در ضمن لوازم جانبي اپل هزاران برابر همان شركتهايي هست كه در كوشي صد تا پورت مختلف گذاشتند
    اپل پيشرو در لوازمي هست كه به همون پورت انحصاريش وصل ميشود
    در ضمن USB دارد ولي از نوع خروجي
    در ضمن آيفون 7 ممكنه حتي همين پورت لايتينگ را هم نداشته باشه اونوقت بعضيها...
    تنها نكته واقعي همون نبود مدل ١٢٨ گيگابايت هست كه هيچ پرچمداري نداره ولي براي نبودش روي آيفون ميشود مشكل حاد !!!
    ديدن ويديو و بازي و استريمش روي تلويزيون بدون كابل هم كاري نداره
    قطعا منبع اين اطلاعات توسط يك اندرويدي دو آتيشه نوشته شده
    وگرنه اپل هيچوقت پورت خودش را ول نميكنه و يا نميگذاره باتري بسيار عاليش با نوع تفلبي عوض بشه و يا NFC كه مبدعش خود اپل هست ولي ترجيح داده از روشهاي بسيار بهتر استفاده كنه و...
    حداقل اون مورد صفحه كليد قابل تعويض در حال حل شدنه و من فقط همين يك مورد را جزو عيب واقعيش ميدونم كه از اندرويد كمبود داشت و همين هم اپل اونقدر خوب انجامش خواهد داد كه بقيه مجبور به الهام گرفتن از ios ميشوند!!
    خوبه نگقت انتقال فايل از دستگاه اندرويدي به ios !!! ميدانيد چرا ؟! چون ممكن بود حود اندرويد مقصر شناخته بشه
    و متعصبان هر روز از كمبود امكانات ios حرف ميزنند
    كمبودي كه در عمل وجود نداره
    تعويض نشدن باتري و پورت انحصاري و نبود پورت ديگر جزو مزاياي اپل هست اگر بتوانند درك كنند خيلي خوب ميشد
    ميگند باتري يدك نداره !!! اينها همونهايي هستند كه ميگفتند چرا صفحه كليد فيزيكي نداره. ؟! اينها جزو لوازم جانبي هست كه روي اپل سوار ميشود
    اگر اپل انحصار طلب بود برايش اينهمه لوازم جانبي توسط هزاران شركت مختلف ساخته نميشد
    مثلا نبود صفحه كليد و دسته بازي و پورتهاي مختلف و اينفراند توسط لوازم جانبي قابل حل هست
    اينها جزو ملزومات براي آيفون نيست

  • ميلاد فضايي!!!

    عمر باتريش غير از زمان مكالمه در بقيه موارد يك پرچمدار هست
    ولي گوشي HTC ONE M8 فعلا بهترين باتري را دارد مخصوصا براي مكالمه در حالت 2g و 3g كه تقريبا ٢ برابر آيفون 5 باتري داره
    ولي در بقيه موارد با اينكه htc one m8 بالاترينه ولي نهايت ١٠ درصد بهتر از آيفون هست

  • syres

    1 سوال!!
    همچنان delivery report واسه اس ام اس نداره؟؟؟؟

  • باترول ها مهربان باشیم

    یه پست جنجالی زیبا :D
    با وجود اینکه اندرویدی هستم ولی منتظر مقاله "x کاری که یک گوشی اندرویدی هنوز قادر به انجام آنها نیست" هستیم ...
    ولی به نظر من nfc و micro hdmi و 128 گیگ به درد اکثر افراد نمیخورن و نمیشه اونها رو یه عیب گنده دونست و بیشتر برای کاربرهای خاص هست مثلا من گوشی اندرویدیم nfc نداره تا الان هیچ مشکلی نداشتم :D
    اما همه که من نیستن .! پس باید بی نقص ترین محصول رو به بازار داد ..
    مشکل بلوتوث هم که هنوز هم تو حلقم ... همه که گجت ios ـِی ندارن !
    یه شب دیدم دو بچه حدودا 10 ساله باهم حرف میزدن یکی گفت آیفون خیلی خوبه ولی مشکلش اینه بلوتوث نداره :D

  • مهرداد

    بابا این ایفون چی داره که این همه قیمت داره ، سامسونگ s5 با این همه قابلیت و امکانات شرف داره به ایفون 7,6s,6,5s همه نسل ایفون

  • آرش

    یه چیزی بگم البته به این خبر ربطی نداره...شارپ گوشی جدید زده بدون حاشیه صفحه نمایش !!!! البته فقط در ژاپن عرضه میشه...فعلا این عکسو داشته باشید و البته خودتونو کنترل کنید....

    • باترول ها مهربان باشیم

      الان دارن مهندسین طراحی ال جی (ایهام به LG G3) با خودشون میگن که خدایا ما با این همه ادعا خودمونو کشتیم نتونستیم اینطوری حاشیه ها رو حذف کنیم :D ( شوخی)

      ولی به نظر من حذف حاشیه ها فشار رو بر روی نمایشگر موقع افتادن افزایش میده .
      P=F/A

  • سیبخوار

    همین نقطه ضعف ها نقطه قوتش هم هستن مثلا پورت لایتینگ ، عدم امکان تعویض باتری

  • Ali

    اتفاقا به نظرم عدم امکان تعویض باتری و گذاشتن میکرو اس دی مزیت حساب میشه.اگه مدل پایه ۳۲ گیگ باشه عالی میشه.
    تعویض باتری که مشکلاتی مثل ترکیدن رستگاه رو به همراه داره مخصوصا که بسیاری از باتری ها چینی و از جنس بد هستن.
    میکرو اس دی هم که فایل های مخرب وارد دستگاه میکنه و سرعت فایل های روی اون بسیار کمه.
    امیدوارم باتری هم تو نسخه بعدی آیفون بهتر شه.تو مک و آیپد که عالیه.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی