ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبلت های با قابلیت برقراری تماس صوتی در حال محبوبتر شدن هستند

ایده برقراری تماس تلفنی از طریق تبلت هنوز هم ایده ای نو است اما به نظر میرسد محبوبیت ابزارهایی با این قابلیت -حداقل در آسیا- رو به افزایش است. البته این مساله شاید چندان هم ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۳۰ مرداد ۱۳۹۳  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ایده برقراری تماس تلفنی از طریق تبلت هنوز هم ایده ای نو است اما به نظر میرسد محبوبیت ابزارهایی با این قابلیت -حداقل در آسیا- رو به افزایش است. البته این مساله شاید چندان هم عجیب نباشد، چرا که به نوعی رفتاری طبیعی در بسیاری نقاط به حساب می آید.

در آسیا -و البته به جز ژاپن- محبوبیت فبلت ها به شدت رو به رشد است. یک نظریه این است که کاربران تلفن های هوشمند در بسیاری کشورهای آسیایی امکان مالی خرید دو ابزار در جایگاه تلفن و تبلت را ندارند، پس خرید یک فبلت برای آنها ایده آل و مناسب است.

به هر حال طبق آمارهای منتشره توسط IDC، به نظر می رسد کاربران بیشتری به دنبال تبلت هایی با قابلیت برقراری تماس صوتی هستند. بر اساس این گزارش، در فصل دوم ۲۰۱۴ بیش از ۱۳٫۸ میلیون تبلت در آسیا -بدون در نظر گرفتن ژاپن- فروخته شده که ۲۵ درصد آنها امکان برقراری تماس صوتی نیز داشته اند. این رقم افزایش رشد ۶۰ درصدی را در فروش این دسته از تبلت ها نشان می دهد. همچنین در برخی بازارها مانند هند و اندونزی، بازار خرید تبلت های با قابلیت برقراری تماس تلفنی تا ۵۰ درصد نیز افزایش یافته است.

البته مشخص است که همه تبلت های مذکور مجهز به سیستم عامل اندروید هستند چرا که iOS و ویندوزفون کماکان تبلت های با امکان برقراری تماس صوتی را تولید و عرضه نکرده یا در تبلت های فعلی شان این امکان را نگنجانده اند.

آیا شما هم از تبلت خود برای تماس گرفتن با دوستان تان استفاده می کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • امیرمهدی

    من که تبلتم زنگ نمیخوره.اگر بخوام زنگ خورش کنم باید چیکار کنم؟؟

  • عــــــامـــــــــر

    من یکی ک اصلا خوشم نمیاد یه تبلت رو بگیرم بغل گوشم نهایت سایز دوایس همرام هم ۴.۵ تا ۴.۷
    الان فهمیدید که لومیا ۹۲۰ دارم و عاشق آیفون ۶ شدم خخخخخ

  • vahidgraphic

    یه زمانی گوشیها خیلی بزرگ بود . وقتی بچه بودین شاید یادتون بیاد

    بعد خیلی کوچیک شد تا حدی که تاشو کردن که کوچیتر بشه

    حالا داریم دوباره بر میگردیم به دوران گوشی بزرگ
    امیدوارم یه حدی داشته باشه.
    آخه تبلت که برای تماس نیست داشتن این امکان بد نیست ولی نه برای خیابون و صحبت زیاد

  • محمدرضا پورمیرزایی M.R.P

    من شخصا با این مقوله درگیرم هر روز و تجربمو با شما دوستانم در میون میذارم! متاسفانه گوشی خودم که یک 1280 بود و خیلی هم دوستش داشتم خراب شد و من مجبور شدم از تبلت پدرم برای یه مدت استفاده کنم(الانم دارم میکنم) و مدلش سامسونگ p3100 هست ! ب جرات میگم از نظر روانی شمارو در مسیر خودکوشی با شیب کم قرار میده و کم کم به جنون میرسید!! به هیچ وجه این دستگاه بدرد مکالمه نمیخوره مگر با هندزفری بلوتوث ک من متاسفانه استفاده نکردم حتی فبلت ها هم گاهی اوقات ناراحت کننده هستن موقع مکالمه ولی به هیچ وجه با دردو رنجی که مکالمه با تبلت به آدم منتقل میکنه قابل مقایسه نیست!! همین الان میتونید برای امتحانم ک شده یک عدد آجر دستتون بگیرید و امتحان کنید بهتون اطمیتات میدم بجز ضخامت در بقیه ابعاد برابری میکنند :)

  • ITMaster

    با عرض پوزش از دوستان، ولی اینکه بشه از تبلت مثل موبایل استفاده کرد، احمقانه ترین ایده ای بوده که تا حالا در چند سال اخیر تو دنیای تکنولوژی دیدم.

  • بهداد

    امکانات یه تبلت به نظرم مناسبتر از یک گوشی هست خصوصا صفحه نمایش بزرگترش . از طرفی حمل دو دستگاه یه مقدار سخت و دست و پا گیر هست . به نظرم استفاده از تبلت به همراه هندز فری بلوتوث قابل قبول تر باشه .
    البته به شخصه یه گوشی با صفحه کوچک اکسپریا مینی پرو دارم که فقط برای مکالمه ازش استفاده می کنم که براحتی در جیب جای میگیره و برای موارد دیگه از تبلتم که همیشه همراهمه استفاده میکنم با اینکه تبلتم هم ایسوس هست و امکان مکالمه داره .
    البته بزودی و حدود دو ماه دیگه کلا میرم روی ویندوز فون

  • Mohammad Reza

    اگه این امکان رو تبلت ها داشته باشن و با هنسفری‬‎ مکالمه بشه خوبه،اما خیلی مسخرس یه تبلت مثلا ۱۰ اینچی رو بگیری کنار گوشت، تازه برای تماس های طولانی هم دست خسته میشه و هم جلوه جالبی نداره.

  • hamid

    به شخصه هیچ وقت تماس تلفنی با تبلت رو تجربه نکردم ولی نظر منفی هم بهش ندارم...مثل همه نواوری ها در طول تاریخ که اول خنده دار بوده...بعد رفته رفته عادی و بعد جزو ضروریات زندگی..سوالی که مطرح میشه اینکه چه فرقی میکنه با چه وسیله ای صدا منتقل بشه..بزرگ باشه یا کوچیک..کاش اونقدری که به ظاهر کار توجه میشد به باطن و نفس ارتباط و کیفیت ارتباط توجه میکردیم

  • amir

    دوستم که به مالزی رفته بود گفت از هر ده نفری که تبلت دیستش میدید میگفت 5نفر داشتن با هاش تماس تلفنی انجام میدادن جالبش اینه که 5، 6 نفر با تبلت 10 اینچی حرف میزدن;⊙

  • پوریا

    خداوکیلی مضحک جدیدا چند نفرو دیدم که با تبلت رو گذاشته بودن در گوششون و حرف می زدن دفعه اول داشتم پخش زمین می شدم ولی بعد یواش یواش فقط تاسف می خوردم

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی