چهار فردی که هر کسب و کار برای رسیدن به موفقیت نیاز دارد
ساختن یک کسب و کار ساده نیست. مدیریت و سازماندهی یک استارت آپ شامل جزئیات زیادی می شود. اما آگاهی و اجرای این جزئیات به افراد مناسب نیاز دارد. هر کسب و کار، نیاز به ...
ساختن یک کسب و کار ساده نیست. مدیریت و سازماندهی یک استارت آپ شامل جزئیات زیادی می شود. اما آگاهی و اجرای این جزئیات به افراد مناسب نیاز دارد.
هر کسب و کار، نیاز به افرادی دارد که بتوانند با جهت دهی و انرژی بخشی، عامل حرکت و جنبش و پیوستگی شوند و با احاطه بر کلیات و جزئیات به پیشرفت پروژه کمک کنند.
رهبر
رهبر شخصی است که دید مناسبی نسبت به پروژه داشته باشد. او کسی است که مسئولیت ها را به افراد تفویض کرده و بیشتر از هر کسی وظیفه جهت بخشی را در کار ایفا می کند. بدون رهبر، مسیر حرکت مشخص نیست و هیچ کار مشخص و هدفمندی انجام نمی شود. رهبر اموری که کارفرما باید واسپاری کند یا انجام دهد را راهبری می کند.
مدیر اجرایی
مدیر اجرایی کسی است که نسبت به انجام امور دید خوبی دارد. کسی که عامل اتفاق افتادن امور در جهت مثبت می شود. حتی بهترین رهبرها بدون اینکه یک مدیر اجرایی مناسب در کنار خود داشته باشند، نمی توانند کاری را به انجام رسانند. وظیفه آنها پشتیبانی رهبر گروه در تقسیم وظایف در جهت اتمام امور و ساخت و ساز بخش های مختلف است.
وکیل مدافع شیطان
این موقعیت الزاما بخاطر در نظر گرفتن شرایط بحرانی و سخت در نظر گرفته نشده است، اما وجود فردی که بتواند با بیان مباحث و تحریک مناظره ها یا آزمایش توان در مباحثات وارد شود، برای پروژه ضروری است. در واقع شما -در جایگاه فرد اول یک کسب و کار و کسی که تصمیم گیری های عمده را بر عهده دارد- به فردی نیاز دارید که بتواند خود شما را به چالش بکشد و بدین ترتیب شما را به سمت مسیر صحیح هل دهد.
ناظر
وظیفه یک ناظر، ایجاد دید و پرسپکتیوی مناسب است؛ او حامی، مشاور و نگهبان شماست که ایده ها و استدلال های مفید را به سوی شما انعکاس می دهد. نقش ناظر پر کردن جایگاه مربی یا کسی است که با عقل و درایت و تجربه توان کمک به شما در تصمیم گیری های سخت را داشته باشد.
•••
این چهار نفر عامل بهبود روند پیشرفت، جهت گیری صحیح و استفاده مناسب از انرژی در کسب و کار شما می شوند که مجموعه آنها نهایتا به موفقیت خواهد انجامید.
آیا شما این چهار نفر را در استارت آپ یا کسب و کار خود دارید؟ اگر ندارید، فکر می کنید چه کسانی برای ایفای این نقش ها مناسب شما هستند؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بهترین وکیل مدافع شیطان هیتلر بوده که جوری یک ملت رو خ...ر کرد فکر میکرد میتونن دنیا رو شکست بدن اما خب اگر یه رهبر با قدرت کاریزمانیک وجود داشته باشه دیگه فکر کنم این وکیل مدافع شیطان لازم نشه
بنظرم یکی از ارکان اساسی امروزه همون وکیل مدافع شیطان شده!! همه بهش نیاز دارن تو این دوره
میتونم هر کدوم از اون چهار نفر باشم جز وکیل مدافع شیطان
به نظرم من برای نقش وکیل مدافع شیطان ساخته شدم!
به وکیل مدافع شیطان نسبت به بقیه این گزینه ها نزدیکتری، ولی به نظرم هنوز وکیل مدافع شیطان خوبی نشدی. البته در حال پیشرفتی. :)
به نظر من جذابترین مطالبتون همین مطالبی هست که در چنین زمینه هایی میزارید . مثل مدیریت . کسب و کار
چنین مطالبی رو بیشتر بزارید
دیجیاتو این چهار نفر رو خودت تنهایی پیدا کردی؟!!
خب معلومه هر کسب و کاری به این شغل ها نیاز داره
فکر کنم این همون دوربین مخصوص سلفی سونی باشه که میگفتیم شبیه شیشه ادکلنه
http://xperian.ir/xperian/wp-content/uploads/2014/08/Sony-MHS-PM5-bloggie-640x382.jpg
دیجی به طور نامحسوسی در پی ساخت نارنجی ها و بلاگفا ها و... دیگره !!!
--------------------------------------------------
بعد از 3 ماه استفاده از اینترنت 4 مگ پیشگامان :
79 گیگ مصرف داشتم !
به طور متوسط روزانه 870 مگ !!
و پرداختی به پیشگامان 287 هزار تومن !!!
من برم خودمو از طبقه پنچم پرت کنم پایین !!
و البته امروز تموم می شه !! کلا رو هم 200 مگ دارم !!
هیچ لذتی بالاتر از این نیست ۱ گیگ فایلو تو ۲ دیقه دانلود کنی (:
یعنی شما اینهمه پول به هدر میدی ؟
چند تا سایت رو باز کردن که ترافیک چندانی مصرف نمیکنه .
اگه میخوای دانلود کنی تنظیم کن که شب دانلود بشه که مجانیه
من که خیلیل منتظرم
-----------------------------------
79 گیگ مصرف !!!!!
اپولو هوا کردی؟؟
سرعت دانلودت چجوری بود؟
79 گیگ ک چیزی نی !
یادمه 2 سال پیش 128 مخابرات ماهانه 15 گیگ داشتیم جاتون خالی 15 گیگ رو در عرض 1 هفته تموم کردیم :D
از همون زمان رنگ اینترنت محدود رو دیگه ندیدیم ...
ولی بازم خدا رو شکر میکنیم تو کره شمالی نیستیم ...
معمولا روی 800 تا 1500 کیلوبایت !!
داداش شرمنده من با گوشی اومدم سایت خواستم + بدم خورد به - الان هرکاری کردم نشد مثبت، خواستم در جریان باشی
اکثر ما ایرانی ها دوست داریم رهبری کارا رو بدست بگیریم خوب پس رهبرمون جوره میمونه ناظر و وکیل مدافع شیطان و مدیر اجرایی,نبود؟؟!!! دارم استارت اپو را میندازما!