احتمال عرضه اولین تلفن هوشمند Android One در هفته آینده
در اوایل ماه گذشته، گوگل از پروژه اندروید وان رونمایی کرد. محصولاتی مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۴.۴ که مختص بازار تلفن های مقرون به صرفه هستند. حال خبرهایی به گوش می رسد که گویا اولین محصول اندروید ...
در اوایل ماه گذشته، گوگل از پروژه اندروید وان رونمایی کرد. محصولاتی مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۴.۴ که مختص بازار تلفن های مقرون به صرفه هستند. حال خبرهایی به گوش می رسد که گویا اولین محصول اندروید وان هفته آینده در هند معرفی خواهد شد.
همانطور که گوگل در مراسم Google I/O عنوان کرده بود، این تلفن هوشمند قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را خواهد داشت. از دیگر امکانات فنی این موبایل می توان به دوربین ۵ مگاپیکسلی، باتری ۱۷۰۰ میلی آمپری، رم یک گیگابایتی، پردازنده چهار هسته ای و در نهایت به سایز صفحه نمایش ۴ اینچی آن اشاره کرد. شرکت های سازنده موبایل هندی مثل میکروماکس، کربن و اسپایس اولین کمپانی هایی هستند که اقدام به معرفی گجت در اندروید وان خواهند کرد، ولی این که کدام یک محصول هفته آینده را معرفی می کند هنوز مشخص نیست.
خبرگزاری Economic Times اشاره می کند که این تلفن همراه هوشمند جدید، قیمتی در حدود ۱۱۵ تا ۱۶۵ دلار خواهد داشت و به عنوان یک میان رده محسوب می شود.
اما نکته بسیار جالب سری موبایل های اندروید وان این است که در اکتبر آینده به روزرسانی اندروید ال را دریافت خواهند کرد و این خود، یک امتیاز بسیار ویژه به شمار می رسد.
به نظر می رسد گوگل با پروژه اندروید وان به طور جدی قصد دارد بیش از پیش به زندگی تمام افراد در هر قشری وارد شود. باید تا هفته آینده صبر کنیم تا ببینیم اولین محصول این پروژه به چه شکل پیاده سازی خواهد شد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
با توجه به سبک تر بودن اندروید وان، سرعت یک گوشی میان رده با رم یک گیگ پایین تر از سرعت یک گوشی اندرویدی با رم مثلا 2 گیگ نخواهد بود. این یک دستاورد خوبه
امیدوارم lg هم سری ه L و سونی و سامسونگ و بقیه oem های عمده اندروید گوشی های پایین رده شون رو اینطوری عرضه کنن . سخت افزار ارزون + نرم افزار از گوگل (گر چه به صورت فنی اول oem ها باید درایور ها رو به گوگل بدن حتی کرنل رو هم oem ها کامپایل می کنن بعد به گوگل می دن دقیقا مثل google play edition ها ولی برای راحتی حرف زدن شده شما اینارو نادیده بگیرین :دی)
هیچی دیگه فردا گدای محلمون میاد میگه اسمارتفون گرفتم تازه سیستم عاملشم اندروید 4.4
و باز هم اندروید پراکنده تر می شود...
گوگل از این گوشی ها پشتیبانی میکنه و آپدیت براشون منتشر میکنه اونوقت چطور پراکنده میشه ؟
توسعه دهنده هایی که باید برای هزاران دستگاه با مشخصات مختلف اپ بنویسند. پلی استوری که باید هزاران اپ بی کیفیت را از توسعه دهنده های بومی و مبتدی بررسی کنه و خیلی چیزهای دیگه برادر.
نه برادر نیازی به اپ های جدا نیست، همون اندرویده که فقط سیستم عاملش تغییراتی در جهت سبکسازی کرده.
من نگفتم نیاز به اپ های جدا هست. اما به هرحال طیف دیوایس های اندرویدی با این کارهای بیشتر از قبل پراکنده می شن
هر وقت یک اپسیلون در مورد برنامه نویسی اندروید تونستی اطلاعات جمع کنی بیا با هم حرف بزنیم
هر وقت تونستی درک کنی برنامه نویسی جاوا برای چی به وجود اومده بیا با هم صحبت کنیم
هر وقت یک ذره از زبان های مختلف برنامه نویسی یاد گرفتی از این نظرا بگذار
آخه بهت نمی دونم چی بگم
زبتن جاوا فقط و فقط برای این به وجود اومده که کد ها نه تنها در سخت افزار مختلف بلکه در بلکه در پلتفرم های مختلف بدون نیاز به هیچ گونه optimization و بدون کاهش سرعت و این جور چیزا اجرا بشن. زبان جاوا برای این مورد به وجود اومده بعد شما میای حرف از مشخصات مختلف دستگاه ها میزنی. تنها موردی که امکان داره در هنگام نوشتن برنامه نیاز به هماهنگ کردن اون برنامه داشته باشه در قسمت نرمافزار دستگاه هست که خداروشکر این مورد از اندروید aosp بهره می بره و به خاطر این دستگاه نیازی به این موضوع نیست
در ضمن کجای اپ ها پلی استور بی کیفیت هستن. درسته اپ اسپم وجود داره ولی اگه در اپ استور میزان این اپ ها بیشتر نباشه کمتر هم نیست
اگه بخوایم از این ایرادا به استاد بگیریم که باید یه کتاب پر کنیم. ایشون هنوز فرق بین زبان برنامه نویسی و پلتفرمش را نمی دونن. تموم چیزایی که می فرمایند اصلا مربوط به زبان جاوا نیست. جاوا یه زبان برنامه نویسیه که پلتفرم های مختلف ازش استفاده می کنند و قبل از اینکه اصلا اندرویدی بوجود بیاد وجود داشته.
من برنامه نویسی تعطیلم ولی می دونم اینا با aosp عرضه نمی شن (تقریبا هیچ دستگاهی نمی شه) وقتی سرویس های گوگل هست روش دیگه بهشaosp نمی گن . stock android اسم بهتریه
نمی دونم از کجا فهمیدی هیچی از جاوا نمی دونم اما خیلی باهوشی!
باریکلا.
نمی دونستم جاوا همچین خداییه. کاری که مایکروسافت با غولی مثل ویژوال استودیو هنوز نتونسته انجام بده انجام داده. اصلا کل دنیای برنامه نویس تنشون به لرزه افتاد از این چیزی که شما گفتی.
تو همین محیط xcode که در حال حاضر فقط باید برای سه چهارتا سایز صفحه نمایش متفاوت اپ را طراحی کنی کل درد سر بوجود میاد. محیط که سالهاست اپل داره رویکپارچه کردنش سرمایه گذاری می کنه.
حالا شما استاد جاوا شدی بدون اینکه اصلا بفهمی من چی می گم جواب می دی. یه کم تحقیق کن عزیزم بد نیست برات
از گوشیهای میان رده کسی توقع مشخصات فنی خیلی بالا نداره ولی طراحی گوشی فاکتوریه که به راحتی نمیشه ازش گذشت و تعیین کننده خواهد بود.
اندرويد وان پروژه ي بسيار خوبي است و مي تونه به درد خيلي از كشور هايي كه قدرت خريد گوشي هاي پرچمدار و گران قيمت رو ندارند باشه
تنها ايرادي كه داره اينه كه مشخصاتي كه تو پست ذكر شد واقعا ضعيفه ولي نسبت به قيمت خوبه
امیدوارم با اندروید وان لگ و هنگ اندروید رو تو میانرده ها و پایین رده ها شاهد نباشیم و اون لذتی که تو استفاده از اندروید تو پرچمدارها هست رو اینجا هم شاهد باشیم
اول از همه این کشورای جهان سومی میریزن مثل چی میخرن(هند و چین)
ولی خب تو ایران این چیزا که مهم نیست اصلا!وقتی اندروید هستش باید بالای چهارصد باشه!چه one باشه چه two باشه چه three!دلال های گرامی این چیزا سرشون نیست که!
کلا ما ملت عجیبی داریم
یادش به خیر زمانی که از ایتاالیا بابام برام نکسوس 7 اورد خواستم بفروشمش طرف می گفت خب چهرا هسته ای که هست ایسوس هم که هست باید یه 2 ملیونی باشه :D
منم از اون آدمای بنداز نیستم بهش گفتم نه من نظرم رو 1 ملیون و خرده ای هست اونم گفت باشه به قیمت بازار فروختمش