ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال عرضه اولین تلفن هوشمند Android One در هفته آینده

در اوایل ماه گذشته، گوگل از پروژه اندروید وان رونمایی کرد. محصولاتی مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۴.۴ که مختص بازار تلفن های مقرون به صرفه هستند. حال خبرهایی به گوش می رسد که گویا اولین محصول اندروید ...

حامد پورحسینی
حامد پورحسینی منتشر شده در ۴ شهریور ۱۳۹۳  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در اوایل ماه گذشته، گوگل از پروژه اندروید وان رونمایی کرد. محصولاتی مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۴.۴ که مختص بازار تلفن های مقرون به صرفه هستند. حال خبرهایی به گوش می رسد که گویا اولین محصول اندروید وان هفته آینده در هند معرفی خواهد شد.

همانطور که گوگل در مراسم Google I/O عنوان کرده بود، این تلفن هوشمند قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را خواهد داشت. از دیگر امکانات فنی این موبایل می توان به دوربین ۵ مگاپیکسلی، باتری ۱۷۰۰ میلی آمپری، رم یک گیگابایتی، پردازنده چهار هسته ای و در نهایت به سایز صفحه نمایش ۴ اینچی آن اشاره کرد. شرکت های سازنده موبایل هندی مثل میکروماکس، کربن و اسپایس اولین کمپانی هایی هستند که اقدام به معرفی گجت در اندروید وان خواهند کرد، ولی این که کدام یک محصول هفته آینده را معرفی می کند هنوز مشخص نیست.

خبرگزاری Economic Times اشاره می کند که این تلفن همراه هوشمند جدید، قیمتی در حدود ۱۱۵ تا ۱۶۵ دلار خواهد داشت و به عنوان یک میان رده محسوب می شود.

اما نکته بسیار جالب سری موبایل های اندروید وان این است که در اکتبر آینده به روزرسانی اندروید ال را دریافت خواهند کرد و این خود، یک امتیاز بسیار ویژه به شمار می رسد.

به نظر می رسد گوگل با پروژه اندروید وان به طور جدی قصد دارد بیش از پیش به زندگی تمام افراد در هر قشری وارد شود. باید تا هفته آینده صبر کنیم تا ببینیم اولین محصول این پروژه به چه شکل پیاده سازی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TechLover

    با توجه به سبک تر بودن اندروید وان، سرعت یک گوشی میان رده با رم یک گیگ پایین تر از سرعت یک گوشی اندرویدی با رم مثلا 2 گیگ نخواهد بود. این یک دستاورد خوبه

  • the one with mind

    امیدوارم lg هم سری ه L و سونی و سامسونگ و بقیه oem های عمده اندروید گوشی های پایین رده شون رو اینطوری عرضه کنن . سخت افزار ارزون + نرم افزار از گوگل (گر چه به صورت فنی اول oem ها باید درایور ها رو به گوگل بدن حتی کرنل رو هم oem ها کامپایل می کنن بعد به گوگل می دن دقیقا مثل google play edition ها ولی برای راحتی حرف زدن شده شما اینارو نادیده بگیرین :دی)

  • LG Forever

    هیچی دیگه فردا گدای محلمون میاد میگه اسمارتفون گرفتم تازه سیستم عاملشم اندروید 4.4

  • سهیل

    و باز هم اندروید پراکنده تر می شود...

    • محمد

      گوگل از این گوشی ها پشتیبانی میکنه و آپدیت براشون منتشر میکنه اونوقت چطور پراکنده میشه ؟

      • سهیل

        توسعه دهنده هایی که باید برای هزاران دستگاه با مشخصات مختلف اپ بنویسند. پلی استوری که باید هزاران اپ بی کیفیت را از توسعه دهنده های بومی و مبتدی بررسی کنه و خیلی چیزهای دیگه برادر.

        • ali.n

          نه برادر نیازی به اپ های جدا نیست، همون اندرویده که فقط سیستم عاملش تغییراتی در جهت سبکسازی کرده.

          • سهیل

            من نگفتم نیاز به اپ های جدا هست. اما به هرحال طیف دیوایس های اندرویدی با این کارهای بیشتر از قبل پراکنده می شن

        • electric guitar سابق

          هر وقت یک اپسیلون در مورد برنامه نویسی اندروید تونستی اطلاعات جمع کنی بیا با هم حرف بزنیم
          هر وقت تونستی درک کنی برنامه نویسی جاوا برای چی به وجود اومده بیا با هم صحبت کنیم
          هر وقت یک ذره از زبان های مختلف برنامه نویسی یاد گرفتی از این نظرا بگذار
          آخه بهت نمی دونم چی بگم
          زبتن جاوا فقط و فقط برای این به وجود اومده که کد ها نه تنها در سخت افزار مختلف بلکه در بلکه در پلتفرم های مختلف بدون نیاز به هیچ گونه optimization و بدون کاهش سرعت و این جور چیزا اجرا بشن. زبان جاوا برای این مورد به وجود اومده بعد شما میای حرف از مشخصات مختلف دستگاه ها میزنی. تنها موردی که امکان داره در هنگام نوشتن برنامه نیاز به هماهنگ کردن اون برنامه داشته باشه در قسمت نرمافزار دستگاه هست که خداروشکر این مورد از اندروید aosp بهره می بره و به خاطر این دستگاه نیازی به این موضوع نیست
          در ضمن کجای اپ ها پلی استور بی کیفیت هستن. درسته اپ اسپم وجود داره ولی اگه در اپ استور میزان این اپ ها بیشتر نباشه کمتر هم نیست

          • سهیل

            اگه بخوایم از این ایرادا به استاد بگیریم که باید یه کتاب پر کنیم. ایشون هنوز فرق بین زبان برنامه نویسی و پلتفرمش را نمی دونن. تموم چیزایی که می فرمایند اصلا مربوط به زبان جاوا نیست. جاوا یه زبان برنامه نویسیه که پلتفرم های مختلف ازش استفاده می کنند و قبل از اینکه اصلا اندرویدی بوجود بیاد وجود داشته.

          • the one with mind

            من برنامه نویسی تعطیلم ولی می دونم اینا با aosp عرضه نمی شن (تقریبا هیچ دستگاهی نمی شه) وقتی سرویس های گوگل هست روش دیگه بهشaosp نمی گن . stock android اسم بهتریه

          • سهیل

            نمی دونم از کجا فهمیدی هیچی از جاوا نمی دونم اما خیلی باهوشی!
            باریکلا.
            نمی دونستم جاوا همچین خداییه. کاری که مایکروسافت با غولی مثل ویژوال استودیو هنوز نتونسته انجام بده انجام داده. اصلا کل دنیای برنامه نویس تنشون به لرزه افتاد از این چیزی که شما گفتی.
            تو همین محیط xcode که در حال حاضر فقط باید برای سه چهارتا سایز صفحه نمایش متفاوت اپ را طراحی کنی کل درد سر بوجود میاد. محیط که سالهاست اپل داره رویکپارچه کردنش سرمایه گذاری می کنه.
            حالا شما استاد جاوا شدی بدون اینکه اصلا بفهمی من چی می گم جواب می دی. یه کم تحقیق کن عزیزم بد نیست برات

  • رامین

    از گوشیهای میان رده کسی توقع مشخصات فنی خیلی بالا نداره ولی طراحی گوشی فاکتوریه که به راحتی نمیشه ازش گذشت و تعیین کننده خواهد بود.

  • فاميل دور

    اندرويد وان پروژه ي بسيار خوبي است و مي تونه به درد خيلي از كشور هايي كه قدرت خريد گوشي هاي پرچمدار و گران قيمت رو ندارند باشه
    تنها ايرادي كه داره اينه كه مشخصاتي كه تو پست ذكر شد واقعا ضعيفه ولي نسبت به قيمت خوبه

  • عــــــامـــــــــر

    امیدوارم با اندروید وان لگ و هنگ اندروید رو تو میانرده ها و پایین رده ها شاهد نباشیم و اون لذتی که تو استفاده از اندروید تو پرچمدارها هست رو اینجا هم شاهد باشیم

  • Slim Shady

    اول از همه این کشورای جهان سومی میریزن مثل چی میخرن(هند و چین)
    ولی خب تو ایران این چیزا که مهم نیست اصلا!وقتی اندروید هستش باید بالای چهارصد باشه!چه one باشه چه two باشه چه three!دلال های گرامی این چیزا سرشون نیست که!

    • electric guitar سابق

      کلا ما ملت عجیبی داریم
      یادش به خیر زمانی که از ایتاالیا بابام برام نکسوس 7 اورد خواستم بفروشمش طرف می گفت خب چهرا هسته ای که هست ایسوس هم که هست باید یه 2 ملیونی باشه :D
      منم از اون آدمای بنداز نیستم بهش گفتم نه من نظرم رو 1 ملیون و خرده ای هست اونم گفت باشه به قیمت بازار فروختمش

مطالب پیشنهادی