اپل iPen را به بازار عرضه کرد؛ یا استیو جابز چگونه یک قلم را به فروش می رساند
در اینکه اپل بسیاری از موفقیت های کنونی خود را مدیون نبوغ ذاتی استیو جابز است، شکی وجود ندارد. استیو جابز علاوه بر اینکه مدیر موفقی بود و افکاری خلاقانه را در سر می پروراند، ...
در اینکه اپل بسیاری از موفقیت های کنونی خود را مدیون نبوغ ذاتی استیو جابز است، شکی وجود ندارد.
استیو جابز علاوه بر اینکه مدیر موفقی بود و افکاری خلاقانه را در سر می پروراند، در زمینه فروش نیز عجوبه ای به تمام معنا محسوب می شد.
جابز آنچنان بر روی سن حاضرین را مجذوب خود می کرد که گویی مشغول شعبده بازی است. صحنه های معرفی آیفون و آیپد، هنوز هم با وجود گذشت سالیان بسیار، کلاس درسی تمام عیار برای یک ارائه موفق به شمار می روند.
استیو جابز با کلمات و صفات جالبی که در حین ارائه به کار می برد، به ساده ترین شکل ممکن مخاطب خود را به وجد می آورد. او می دانست در هر محصول چه ویژگی های برای کاربر از اهمیت بالایی برخوردار هستند و دقیقا با توصیف همان موارد، صحنه ای بی بدیل را از خود بر جای می گذاشت.
اما آیا تا به حال با خود فکر کرده اید اگر استیو جابز می خواست یک قلم ساده را معرفی نماید، چه حرف هایی را بر زبان می آورد؟
متن زیر خلق ارائه ای خیالی از استیو جابز است. ارائه ای که جابز در آن برای اولین بار می خواهد یک قلم را به کاربران معرفی نماید.
با دیجیاتو همراه باشید.
استیو جابز: سلام. ممنون از همه تون که اینجا حاضر شدید (تشویق بلند حاضرین) از دیدنتون بسیار خوشحالم
جابز: قبل از اینکه شروع کنیم، اجازه بدید به چند تا نکته اشاره کنم. ما هفته گذشته موفق شدیم به رکورد فروش ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ آیفون دست پیدا کنیم. نیم میلیارد آیفون. قبول کنید تعداد زیادی است (خنده حاضرین)
از هفته گذشته، اپل توانست عنوان با ارزش ترین شرکت دنیا را به دست بیاورد. ما در این راه شرکت هایی مثل گوگل را شکست دادیم(تشویق)
وقتی که دقیق تر به این ماجرا نگاه کنید، می بینید که هر یک از شرکت هایی که پشت سر ما قرار دارند، از راه های پیچیده ای برای پول در آوردن استفاده می کنند. آگهی می فروشند، چاه نفت حفر می کنند و یا به عرضه اقلام مختلف می پردازند.
اما ما تنها یک کار بسیار ساده انجام میدهیم: ما محصولاتی لذت بخش تولید می کنیم که هر یک از آنها کاری خارق العاده انجام می دهند.
این فوق العاده است که می توانیم چیز هایی که مردم به آن ها نیاز دارند را تولید کنیم و سپس آن ها را به فروش رسانیم (تشویق)
جابز: اوه، برای امروز هم یک چیز خاص داریم. یکی از بهترین محصولاتی که تا به حال تولید کرده ایم.
با آیپاد، دنیای موسیقی را به جیب شما آوردیم. با آیفون، اینترنت را در داخل جیب شما قرار دادیم.
اما امروز، کلماتی که در داخل ذهنتان قرار دارد را به جیب شما خواهیم آورد.
خب، تا حالا ما چگونه افکار خود را ثبت می کردیم؟
جابز: بعضی از رفقا فکر می کنند که جواب قرار دادن یک استایلوس در آیفون است. اَه! چه کسی این ایده را دوست دارد؟ (خنده حاضرین)
ما از استایلوس در آیفون استفاده نمی کنیم، چرا که به نظرمان به هیچ وجه احساس خوبی را منتقل نمی کند. هیچکس نمی خواهد پلاستیک را بر روی شیشه بمالد.
من حس در دست گرفتن کاغذ را دوست دارم. اینجا در اپل، ما معتقدیم که هنگام قرار دادن قلم بر روی کاغذ، حسی جادویی به وجود می آید.
امروز، اپل قلم را دوباره اختراع می کند. ما این محصول را iPen صدا می کنیم.
جابز: آیا زیبا نیست؟ (تشویق بلند حضار). به معنای واقعی شگفت انگیز است. این بهترین ابزار نوشتن است که تا به حال با آن روبرو شده اید. این به احتمال زیاد زیبا ترین چیزی است که بر روی میزتان خواهید داشت. (خنده). و فقط یک رنگ دارد:سفید
هنگامی که انگشتانتان آن را لمس می کنند، احساس رضایت به شما منتقل می گردد. وزن این قلم با دقت بسیاری محاسبه شده. جانی و تیمش تمام تلاششان را به کار بردند تا حسی فراموش نشدنی را برای شما خلق کنند.
iPen فوق العاده روان می نویسد. اوه، ما پتنتش را نیز ثبت کرده ایم. استفاده از جوهر مخصوص Silkflow ترتیبی می دهد که گویی دستان شما در حالت حرکت بر روی ابر ها است.
وقتی که دستانتان به راحتی حرکت کند، متوجه می شوید که افکار سریع تر به ذهنتان خطور می کنند.
جابز: این قلم از یک ژیروسکوپ کوچک بهره می برد. ما از این تکنولوژی قبلا در آیفون نیز استفاده کرده بودیم و این بار نیز با آن این شانس را داریم تا کار های خیلی باحالی را انجام دهیم.
هنگامی که شروع به نوشتن می کنید، نوشته های شما به صورت خودکار در آیفون نیز ذخیره می شوند. فوق العاده است! بدین شکل شما همیشه دو نسخه از نوشته های خود دارید؛ یکی بر روی دفتر و دیگری بر روی آیفون.
هروقت که من نیاز داشتم باشم چیزی را ذخیره کنم، قلمم را در می آورم و خیلی طبیعی شروع به نوشتن می کنم. نوشتن بر روی کاغذ، طبیعی ترین حسی است که ما به شما هدیه می کنیم.
نوشته های ذخیره شده بر روی آیفون مانند این تصویر هستند:
جابز: با این قابلیت من می توانم تمام افکارم را از دیروز و پریروز و حتی سال گذشته، مرور نمایم. با iCloud من اصلا لازم نیست تا نگران از دست رفتن ایده هایم باشم.
خیلی از آدم های خلاقی که میشناسم ایده های خود را بر روی دفتر می نویسند. واقعا حیف است که آن ها تا به حال بسیاری از نوآوری های خود را گم کرده اند.
این افکار شما هستند که می توانند دنیا را تغییر دهند.
جابز: iPen نحوه کار کردن شما را تغییر می دهد. این قلم ذهن خلاق شما را با خود همراه می کند و ارزش های بسیاری را به ایده هایتان می افزاید.
من هر روز از این قلم استفاده می کنم. هر بار که با آن می نویسم خنده بر روی صورتم نقش می بندد.
جابز: اما قیمتش چقدر است؟
این قیمت رقبای ما است:
- ۲۹۹ دلار - LiveScribe Sky Wifi - هشت گیگابایت
- ۱۵۰ دلار - Equil Jot - دو گیگابایت
iPen از امروز با قیمت ۱۲۹ دلار در بازار موجود است. این بهترین قلمی است که تا به حال در دست گرفته اید. iPen مستقیما به آیفون وصل می شود و شما بدین شکل هرگز نگران حافظه داخلی آن نخواهید بود.
- ۱۲۹ دلار - iPen - صد گیگابایت فضای iCloud
شما می توانید iPen را از همین حالا از مغازه های اپل و یا سایت ما خریداری کنید. (تشویق)
جابز: اوه راستی، یک چیز دیگر (تشویق بلند حضار)
ما به یک شرکت فوق العاده به نام Moleskin همکاری کرده ایم تا به شما یک دفترچه سفید ویژه اپل را عرضه کنیم. آن ها بهترین دفترچه های دنیا را می سازند.
جابز: بهترین کاغذ دنیا، برای بهترین قلم دنیا. با خرید هر iPen، یکی از این دفترچه ها نیز به شما داده می شود.
تشکر از همه شما. (تشویق حاضرین)

♦♦♦
راستی، شما حاضر هستید iPen را بخرید؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.











ما بهترین هستیم ما تو دنیا حرف اول رو میزنیم دنیا رو متحول کردیم...بابا با تیم کوک چقدر الکی خودشون رو بزرگ میکنن..
الکی اپل رو بزرگ کردین....
با سلام
جناب آقای قاسمی
لطفا در صورت امکان در خصوص رخداد تلخی که در خصوص به حراج گذاشتن گنجینه پدر علوم فضایی ایران ( سیروس برزو ) در حال جریان است اطلاع رسانی نمائید.
شاید به این صورت به گوش مسئولین علمی برسد.
این خبر در پایگاه اطلاع رسانی علمنا موجود است.
www.elmna.ir
میبخشید دوستان، قضیه این آیپن چیه؟ چیزی ازش نشنیده بودم تو.ویکیپدیا هم نبود؟؟
خخخخخ، اول مقاله رو نخوندم
شبیه سازی کنفرانس اپل با استیو فقید
)
من از اون آقایی که سورفیس ۳ رو هم معرفی کرد خیلی خوشم اومد، فقط یکم خشن بود. ولی همه رو تحت تاثیر قرار داده بود.
البته استیو جابز خاک رو هم میتونس مثل طلا بفروشه دیگه محصولات اپل که هیچی
واقعا تکنولوژی دو طرفه داره به سمت جلو میره شرکت های دیگه مکمل شدن ...............................(اپل.مایکروسافت )
سلام،
چند سالي با نارنجي بودم و...
از وقتي ديجياتو رو پيدا كردم ،شايد روزي ١٠ بار به سايت سر ميزنم و مطالبو ميخونم.
ولي حتي حس ثبت نام كردن تو سايتو نداشتم :/
الان فقط اومد بگم ، عالي بود ،عالي...
ممنونم
باورتون نمیشه .... کلی از پست های این سایت من رو هیجان زده کرده ...
اما این پست... این مطلب
خیلییییییییییییییییییییییی خوب بود.عالییییی بود.
انگار داشتم واقعا ارائه ی یه محصول جدید رو از خود استیو جابز میشنیدم..... واقعا عالی بود.
قدرت حرف زدن استیو جابز، حتی تو لول پایین تر جانی آیو، آدم رو به وجد میاره...
عالی بود دیجیاتو این مطلبتون.عالییییییییییییییییییییی
واقعا لذت بردم......منو یاد حال و هوای نارنجی انداختید....
دیگه نظر نذاشتم تا الان.......
مرسی