زندگی دانشجویی اولین فرصتی است که افراد در آن می توانند دنیایی مستقل و جدای از خانواده را تجربه نمایند. متاسفانه این تجربه ی مستقل همواره شیرین و خوشایند نبوده و آمارهای گرفته شده در اروپا و آمریکا نشان می دهند که قشر دانشجو در ابتدای ورود به دانشگاه و به دلیل عدم وجود نظارت خانواده بیشترین شانس گرفتاری به سو مصرف مواد مخدر و الکل را دارا هستند.
اما آمارها و تحقیقات اخیر نشان می دهند علاوه بر آنچه گفته شد اعتیاد جدیدی نیز گریبانگیر قشر دانشجو شده است و دانشگاه Baylor در مورد اعتیاد دانشجویان امروزی به تلفن های همراهشان سخن به میان آورده است.
گزارش دانشگاه Baylor که در ژورنال Behavioral Addictions انتشار یافته است می گوید برخی از دانشجویان مونث روزانه ۱۰ ساعت را خیره به موبایل خود می گذرانند و این در حالیست که دانشجویان مذکر دارای علائم اعتیاد، ۸ ساعت از روز خود را صرف این مسئله می نمایند.
همچنین این تحقیق می افزاید فعالیتهای دانشجویانی که زمان زیادی را صرف کار با تلفن های هوشمند خود می نمایند چندان به امور درسی ارتباط ندارد، این افراد به طور متوسط ۹۴.۶ دقیقه از روز خود را صرف ارسال و دریافت پیغام های متنی می نمایند، ۴۸.۵ دقیقه را به خواندن و پاسخ دادن ایمیل می پردازند، ۳۸.۶ دقیقه را در شبکه ی اجتماعی فیس بوک گذرانده و به ترتیب ۳۴.۴ و ۲۶.۹ دقیقه را به مرور صفحات اینترنتی و گوش دادن به موسیقی اختصاص می دهند.
۶۰٪ دانشجویان مورد تحقیق اعتراف داشته اند که نسبت به تلفن هوشمند خود احساس اعتیاد می کنند و وقتی که آن را در دسترس خود ندارند دچار اضطراب یا عصبانیت می شوند. جالب است بدانید استفاده از برخی اپلیکیشن ها می تواند شدت اعتیاد به موبایل را افزایش دهد، برای مثال دو اپلیکیشن اینستاگرام و پینترست بیشترین استفاده را در بین افراد مورد تحقیق داشته اند.
جیم رابرتز، چهره ی اصلی که تحقیق مورد اشاره را ترتیب داده است، در همین رابطه می گوید تلفن های هوشمند توسط دانشجویان برای تقلب کردن و فرار از ساعت های طولانی و پرفشار کلاس های درسی نیز مورد استفاده قرار می گیرند، این ابزار مانند یک تیغ دو لبه بوده که می تواند استفاده های بسیار مفید و یا زیان بار را به همراه داشته باشد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خدایی من معتاد دیجیاتو شدم :( دیجیاتو خدا خیرت نده
یکی بیاد این موبایلو از من معتاد بگیره کوووور شدم.
منم خيلي وقته ديگه فيس و اينستا و اغلب اين طور سايتا رو خيلي كم ميرم در حد ١٠-١٥ ديقه
بهتر شده زندگيم
شهاب هستم، یک معتاد....
:-D
هیچ اعتیادی بدتر از clas of clan نیست
اخه شما بگين به جز گوشي و اين فضاي مجازي و اينترنت حلزوني مگه ما دلخوشي ديگه اي داريم اصلا كار ديگه اي ميتونيم انجام بديم والا :l
عجب اعضایی داره سایتتون
من یکی از اون معتادام
چرا off?
در جهت تفریح معتادانه سالم با کمک دوستان می خوام کلن اختصاصی رو برای تنها کسانی که عضو سایت هستند رو احداث کنم!! معتادان لول بالا لطفا اعلام همکاری کنن !! تشکر دوستان!!
اغو من لولش پنجاهه اگه اجازه بدید پایم ( حتما درست کن کلی مشتریش میشه )
من به اینستاگرام معتاد شده بودم که پ ر و ک س ی گوشیمو پاک کردم دیگه راحت شدم از دستش
اینستا که فیلتر نیست داداش !!!!!