ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

8 ویژگی تلفن های تحت اندروید و ویندوزفون که تمایل داریم آیفون 6 آنها را دارا باشد

اپل با عرضه آیفون در سال 2007، بازار تلفن‌های هوشمند را دگرگون کرد؛ به طوری که ویژگی‌های اصلی آن مثل طراحی مینیمال، صفحه لمسی بدون کیبورد فیزیکی و رابط کاربری مبتنی بر ضربه را امروز ...

عماد ساعدی
عماد ساعدی منتشر شده در ۱۰ شهریور ۱۳۹۳  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اپل با عرضه آیفون در سال 2007، بازار تلفن‌های هوشمند را دگرگون کرد؛ به طوری که ویژگی‌های اصلی آن مثل طراحی مینیمال، صفحه لمسی بدون کیبورد فیزیکی و رابط کاربری مبتنی بر ضربه را امروز در تمامی موبایل‌های هوشمند مشاهده می‌کنیم.

اما رایج شدن این ویژگی‌ها چیزی از تعصب این شرکت کم نکرده است. آن‌ها در محافظت از ایده‌ها و افکار خود بسیار سخت‌گیرند و این سرسختی را پیش تر در جدال اپل با سامسونگ دیده‌ایم. با این وجود، در iOS 8 که به زودی عرضه می‌شود و همچنین در iOS 7، بسیاری از ویژگی‌های سیستم عامل اندروید و ویندوزفون قرض گرفته شده و در حقیقت، اپل با این کار کمی از موضع خود کوتاه آمده است.

به کار بستن ایده‌های سایر پلتفرم ها لزوماً دزدی نیست و اگر در مسیر درست و با توجه به تقاضای کاربران باشد، می‌‌تواند باعث پیشرفت گردد. برای مثال، همانطور که کاربران می خواستند، از این پس و بر مبنای iOS 8 امکان استفاده از ویجت‌ها و به کار گیری کیبوردهای شخص ثالث وجود خواهد داشت. اما کاربران تقاضا‌های دیگری هم دارند. آنها از اپل آیفونی با نمایشگر بزرگتر به همراه NFC و امکانات بیشتر می‌خواهند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو  همراه باشید تا 8 مورد از امکانات موبایل‌های تحت پلتفرم ویندوزفون و اندروید را که تمایل داریم در آیفون 6 ببینیم، با هم مرور کنیم.

قفل صفحه هوشمند: ال جی با قابلیت Knock On در G2 و G3 نوع جدیدی از قفل صفحه را معرفی کرد که ساده، هوشمند، شیک و کاربردی است. آیفون هم به چنین چیزی نیاز دارد.

مقاومت در برابر آب: مقاوم بودن در برابر آب تا مدت‌ها اهمیتی نداشت. اما سامسونگ و سونی با مقاوم کردن مدل‌های رده‌بالای خود در برابر آب به این قابلیت جنبه کاربردی بخشیدند. کاربران هم بدشان نمی‌آید که آیفون آن‌ها از آب نترسد.

heres-even-more-evidence-that-apple-plans-to-use-a-nearly-indestructible-sapphire-screen-in-the-iphone-6

نمایشگر با پوشش یاقوت کبود: موبایل‌هایی مثل Verizon Kyocera Brigadier نشان داده‌اند که استفاده از پوشش یاقوت کبود الزاماً باعث گران شدن دستگاه نمی‌شود. شرکت هواوی هم در در حال کار بر روی تلفن هوشمندی با نمایشگر یاقوت کبود است و این نوع صفحه‌نمایش به تدریج همه‌گیر می‌شود. اپل در حال حاضر از این نوع شیشه برای پوشش لنز دوربین دستگاه‌هایش استفاده می‌کند. اگر پوشش نمایشگر آیفون نیز از جنس یاقوت کبود باشد محشر می‌شود.

حسگر‌های سلامتی: اگرچه سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب در گلکسی اس 5 چندان کاربردی نیست اما استفاده از این سنسور‌‌ها گویای آن است که سازندگان تلفن‌های هوشمند به حسگر‌های مربوط به حوزه سلامت علاقه دارند. همچنین فراموش نکنیم که کاربران نیز به برنامه‌های بخش سلامت و ابزار هوشمند مربوط به آن علاقمند شده‌اند.

حال اگر اپل از چنین حسگر‌هایی در iWatch یا آیفون 6 استفاده کند مطمئناً دل بسیاری از کاربران را به دست خواهد آورد.

apple-iphone-5s-camera

دکمه فیزیکی دوربین: با توجه به سبک طراحی مینیمال اپل، احتمالاً دکمه سخت‌افزاری دوربین برای آیفون 6 تعبیه نخواهد شد. اما اگر دکمه پاور آیفون به کنار آن بیاید، شاید بتوان از آن به عنوان دکمه‌ای دوکاره برای پاور و دوربین استفاده کرد.

بلندگوهای فراگیر: کیفیت بلندگوهای آیفون بد نیست اما نمی‌توان آن را با کیفیت‌ صدای HTC One M8 مقایسه کرد. اپل می‌تواند مسیری مشابه با HTC را طی کند تا به کیفیت مطلوب رسد. مخصوصاً حالا که شرکت Beats را خریداری کرده، دستش بسیار بازتر است.

شارژ بی‌سیم: نوکیا [که اکنون زیرمجموعه مایکروسافت به شمار می‌رود] بیش از هر شرکت‌ دیگری شارژرهای بی‌سیم را تجربه کرده. اکنون نوبت اپل است تا با توانایی خود در طراحی و کارآمدسازی دستگاه‌ها، پا به این عرصه بگذارد.

iPhone Wireless Charger

میانبر‌های تنظیمات: در نوار اطلاع رسانی اندروید با نگه‌داشتن انگشت روی وای-فای و بلوتوث، تنظیمات هر یک از آن‌ها باز می‌شود. وجود چنین قابلیتی در iOS مخصوصاً به هنگام انتخاب شبکه وایفای جدید کار را بسیار راحت می‌کند.

شما درباره این 8 قابلیت چه فکر می‌کنید؟ آیا قابلیت‌های دیگری در نظر دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (41 مورد)
  • ناشناس

    نجم الددین توباز نظر دادی؟؟؟؟

  • ناشناس

    از بین عناوین مطرح شده فقط مقاومت در برابر نفوذ آب چیز خوبیه.
    بقیش اراجیفه. البته یه چیرایی رو هم ننوشتن مثلا لرزشگیر اپتیکال یا بلوتوث آزاد. اینم بگم که این فقط نظر منه...

  • 000!!

    تنها مورد واقعيش همون مقاومت در برابر آب هست
    اپل هيچ موردي را از هيج كمپاني كپي نگرفته بلكه از سيستم عامل مك و محصولات خودش الهام گرفته
    شارژ بي سيم هم نديدم هيچ كمپاني به صورت پيش فرض بيسيم شارژ بكني و سيم شارژ نداشته باشي
    اگر به شارژ بي سيم به صورت خريد جداگانه باشد كه iQi ميخري و آيفون ميشود شارژ بي سيم
    بقيه موارد هم دوستان گفتند و نياز به توضيح دوباره نبود
    در ضمن هر خضعبلاتي نيازي به ترجمه نداره

  • Amir Khoushehchin

    در رابطه با دکمه شاتر باید بگم اصلا لازم نیست یه دکمه الکی اضافه بشه. شارژر بیسیمم بدرد نمیخوره من خودم 920 دارم آقا شارژر بیسیمش 100 و خورده ایه تازه بدرد نمیخوره چون در نهایت گوشی باید یکجا باشه. اون قابلیت knock on هم ماله نوکیاست دیجیاتو جان از شما این اشتباه بعیده در ضمن نمایشگر یاقوت کبود هم نیاز نیست، گوشی خیلی ارزونه ارزونترم میشه اونجوری. و در آخر مگه گوشی قحطه که ایفونو با s5 مقایسه میکنید لااقل با m8 اینجور چیزا مقایسه کنید شرکتی که حمل و نقل مواد غذایی داشت آخه چی بیاد گوشه بسازه.



    پرچم نوکیا، اپل و اچ تی سی فقط بالاست.

  • استیو جابز

    من فقط منتظرم بیاد ایران بخرمش همین هر میخواد باشه.....فقط ایفوووووووووووووون..اونم بخاطر سیستم عامل ios

  • Nuit D'hiver

    این مطلب خیلی غیر حرفه ایی نوشته شده درباره ایفون

    مثلا نویسنده نمیدونسته که ایفون مدت هاست دکمه فیزیکی برای عکس داره؟ با ولوم؟
    حتی در ایفون میشه با ولوم هدفون عکس گرفت که خیلی کمک میکنه برای عکسایی که درش به ثابت بودن دوربین نیاز هست.

    یا قفل صفحه هوشمند؟
    ایفون غ
    فکر میکنم اولین گوشی بود که به صورت کاربردی قفل اثر انگشت داشت
    حالا چه دلیلی داره اونو برداره و Knock On اضافه کنه؟
    نگین هم Knock On و هم اثر انگشت که اصلا جور در نمیاد
    وقتی سنسور اثر انگشت چه به صورت دکمه چه لمسی باشه نیاز نیست یه سنسور حرکتی قفلو باز کنه!
    دوتاش با هم اضافه کاریه

    • انتقاد سازنده

      دوست عزیز کار دکمه فیزیکی فقط عکس گرفتن نیست. دکمه های فیزیکی دومرحله ای هستن، مرحله اول فوکوس مرحله دوم عکس گرفتن.
      قابلیت باز شدن با ضربه هم با حسگر اثر انگشت قابل مقایسه نیست. اون احتیاج به فشردن هیچ دکمه ای نداره، در صورتیکه برای استفاده از حسگر بایستی اولش دکمه هوم یا پاور را فشار بدی

  • Behnam

    جاى خالى دليورى كمى محسوس بود و بس، نظر شخصى هست حمل بر ستايش كوركورانه نباشد، ( از دوستان خوبم چند روز پيش 5s خريد و اين سوالو مطرح كرد كه ايفون دليورى ريپورت نداره؟).

  • حسام

    اگه اپل کپی کنه میگن اشکال نداره ولی اگه یه شرکته دیگه باشه ، اینقدر دادگاه برگزار میکنن و حتی فروش اون رو ممنوع میکنن .

  • نيما

    دوستان هيچكس iPhone 5S نداره بين شما كه بدون اثر انگشت رو iphone بسيار بسيار بهتر از هر نوع رمز ورود ديگست؟
    آخه اين چه مطلبي بود؟

    دكمه عكسبرداري هم دوستان گفتن ديگه

    نمايشگر iphone 6 هم خيلي مقاومتر از gorila glass و iphone 5s خواهد بود (بر مبناي فيلم تست منتشر شده كه به نظر واقعي مياد)

  • KOROSHKKUNITED

    اون روش دابل تاپ برای روشن کردن را اولین بار نوکیا تو سری لومیا استفاده کرده نه KNOCK ON از ال جی -_-

    • adell1355

      منظور نویسنده دبل تپ برای باز کردن صفحه نیست منظور ضربه زدن با الگوی خاص از پیش تعیین شده برای باز کردن قفل صفحه است که اینکارو اولین بار الجی انجام داد

      • Thinkdifferent

        اگه منظورش اونی که شما میفرمایید بود باید مینوشت knock code چون knock on فقط برای روشن کردن صفحست

    • mohammadmj

      دقیقا ..............

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی