ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین سونی با قابلیت نصب بر روی تلفن های هوشمند و لنزهای قابل تعویض

اگر از کاربران فعال اینستاگرام هستید شاید این وسیله برایتان جذابیت ویژه ای داشته باشد. سونی برای تلفن هوشمند شما یک سلاح واقعی ساخته. ابزاری برای عکسبرداری که می توانید بر روی تلفن هوشمندتان نصبش ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۱۱ شهریور ۱۳۹۳  |  ۱۸:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اگر از کاربران فعال اینستاگرام هستید شاید این وسیله برایتان جذابیت ویژه ای داشته باشد. سونی برای تلفن هوشمند شما یک سلاح واقعی ساخته. ابزاری برای عکسبرداری که می توانید بر روی تلفن هوشمندتان نصبش کنید.

تصاویر این دوربین سونی به تازگی در سایت غیررسمی Xperia Blog منتشر شده اند. در این سایت چندین عکس از دوربین لنزی ILCE-QX1 منتشر شده که امکان نصب لنزهای جانبی بر روی آن وجود دارد. این گجت دوربینی در اندازه یک لنز و قابل نصب بر روی تلفن هوشمند است.

این می تواند شروع نسل جدیدی از دوربین ها در عرصه موازی با افزایش کیفیت دوربین های تلفن های هوشمند باشد. البته پیش از این نیز سونی مدل های QX10 و QX100 را برای نصب بر روی تلفن های هوشمند ساخته و عرضه کرده بود، اما لنز قابل تعویض در آنها در نظر گرفته نشده بود. مدل QX100 برگرفته از مدل رویایی RX100 است که البته با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه می شود.

sony-smartshot-qx1-e-mount-2014-09-02-02

اما شایعاتی که فعلا در خصوص QX1 به گوش می رسد حاکی از سنسور بزرگتر (۲۶٫۷ میلیمتری) در آن و امکان تعویض لنزهای سازگار با سری E-Mount است. تا کنون جزئیات بیشتری در رابطه با این مدل منتشر نشده اما انتظار می رود امکان کنترل این دوربین و عکسبرداری با آن از طریق تلفن هوشمند برقرار باشد. همچنین به نظر میرسد که این دوربین از فضای حافظه مجزا نیز برخوردار باشد.

هنوز قیمتی برای این مدل اعلام نشده اما قاعدتا این مدل بخاطر امکان تعویض لنز باید با قیمتی بیشتر از QX100 که با لنز ثابت به فروش می رسد، عرضه شود. اما کسی چه می داند؟ شاید سونی قواعد را تغییر دهد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • iliyatiger

    سلام رفقا
    دنباله ی دوربین واسه گوشی یاکوچیک هستم ک همراهم باشه همیشه
    ک بتونم کلیپ بسازم باهاش از حرفه ای ورزشیم والبته باقیمت مناسب
    بنظرتون این محصول رو خرید کنم یا برم دوربین بگیرم

  • فتاح

    سلام مي شه روي گوشي سوني آيون نصب كرد

  • p

    بعضی از دوستان همینجوری یه نظری مینویسن قابل توجه اونایی که نمیدونن این لنز چیه این لنز در واقع در واقع همون دوربین حرفه‌ایه که بدون منظره یاب برای کسایی طراحی شده که با امکان داشتن یه گوشی هوشمند بتونن به عنوان منظره یاب در عین قیمت پایینتر ازش استفاده کنن و براشون از لحاظ قیمت مقرون به صرفه تر باشه اگه بخای یه دوربین با امکانات این لنز که مشابهش درون خود محصولات سونی هم هس تهیه کنید بالای سه میلیون تومان خواهد بود

  • amin

    آقا من در عجبممممم..... اون لنر وسط گوشیه و لنز دوربین اون گوشه سمته چپه.اونوقت این انگل چجور عکس میگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • sackboy

    لنز قابل تعویض! این شد یه چیزی. کم کم دارم به آینده ی این گجت نوپا امیدوار می شم.
    فکر می کنم کم کم جاشو تو دل عکاسای حرفه ای باز کنه. پیوندی بین عکاسی با گوشی و عکاسی حرفه ای با دوربین. :)

  • TechLover

    خوب به جای این کار آدم دوربینش رو با خودش می بره این ور و اون ور و عکسها رو با wi fi دوربین میریزه روی گوشی. قیمتش هم زیر 300 دلاره.
    البته این نظر منه و شاید دیگران این رو ترجیح بدن.

  • عــــــامـــــــــر

    عاشق این وسایل جانبی سونی هستم ، اصلا وقتی اسم سونی رو میبینم کنازش جذابیت و اعتماد میپره بیرون

  • mohammadmj

    چرا دوربین های سونی نویز داره چرا داره بخش هاشو از دست میده واقعا چرا ..حیف این شرکت یکم از بخش پلستیشن یاد بگیرن........

  • مهرداد

    به نظرم سونی باید رو سرعت عمل و ارتباط سریع این لنز ها کار کنه
    نمیدونم سریه قبلی حافظه داشتن یا نه
    ولی مدل جدید نوید اینو میده که عکس ها رو خود لنز ذخیره میشن و نیازی به انتقال های طولانی عکس از لنز به گوشی نیست
    همچنین لنز های قابل تعویض می تونه توجیهی برای خرید این لنز ها به جای دوربین های کامپکت باشه اگه تنظیمات و امکانات لازم رو سونی در نرم افزارش قرار بده
    حتی میتونه از دوربین خود گوشی به عنوان دوربین ثانویه برای ثبت اطلاعات عمق تصاویر مثل m8 استفاده کنه

  • PooyanCYRUS

    http://www.tweaktown.com/news/39998/windows-9-logo-teased-with-microsoft-s-next-os-coming-soon-/index.html
    پوشش بدین: لوگوی ویندوز ۹ لو رفت.
    امیدوارم یه طرح اولیه بوده باشه چون خــــــیـــــلی بی‌ریخته بیشتر به درد لوگوی یه بازی یا اپ آموزش آشپزی میخوره. در شأن مایکروسافت نیست.

    • Gublin

      http://dgto.ir/1lFHJGo
      :D

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی