ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استیو بالمر نویسنده متن صفحه مرگ آبی ویندوز است

مدیر عامل سابق مایکروسافت، استیو بالمر، نویسنده متن صفحه مرگ آبی قدیمی ویندوز است. این موضوع را یک توسعه دهنده نرم افزار به نام ریموند چن در وبلاگش توضیح داد. استیو بالمر نویسنده متن اصلی ...

حامد پورحسینی
حامد پورحسینی منتشر شده در ۱۴ شهریور ۱۳۹۳  |  ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مدیر عامل سابق مایکروسافت، استیو بالمر، نویسنده متن صفحه مرگ آبی قدیمی ویندوز است. این موضوع را یک توسعه دهنده نرم افزار به نام ریموند چن در وبلاگش توضیح داد.

استیو بالمر نویسنده متن اصلی صفحه مرگ آبی معروف ویندوز است که اولین بار در ویندوز ۳.۱ دیده شد. این پیغام زمانی دیده می شود که ویندوز دچار عدم واکنش نرم افزاری شده باشد. در آن زمان بالمر رئیس بخش سیستم عامل ها بود و در حال ملاقات تیم ویندوز، با مطالعه پیغام خام نسبت به متن مربوط به فشردن همزمان Ctrl، Alt و Delete ابراز نارضایتی کرد. همان لحظه تیم ویندوز او را به یک چالش برای نگارش متن بهتر دعوت کردند و بالمر هم قبول کرد.

چند روز پس از آن کشمکش لفظی، بالمر متن جدید مربوط به آن بخش را ایمیل کرد و بدین ترتیب، صفحه مرگ آبی ویندوز در ۲۲ سال پیش متولد شد. در زمان ویندوز ۳.۱ این صفحه یک متن ساده بود و حالا در ویندوز ۸ صفحه مرگ آبی ظاهر گرافیکی تری به خود گرفته. جالب این که بیل گیتس سال گذشته اعتراف کرد که ایجاد کلیدهای ترکیبی Ctrl، Alt و Delete یک اشتباه از سوی مایکروسافت بوده و دلیل آن را عدم رضایت IBM به ایجاد یک دکمه برای این عملکرد اعلام کرد. امروز میلیون ها نفر در سرتاسر زمین هنوز از این سه کلید استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Lord

    کسی نیس که این سه کلمه رو نشناسه

  • tahaeb

    سه دکمه نگین بگین کلید پرواز از هنگ

  • El_Carabo

    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  • فرزاد

    شخصیت منفور مایکروسافت !

  • عــــــامـــــــــر

    crtl . alt . dele بچه قلدرهای کیبورد کامپیوتر من

  • ITMaster

    خوشبختانه اين جنابو( هر چند دير ) ورش داشتند چون داشت عامل مرگ مايكروسافت هم ميشد!!

  • امین

    چ جالب در مورد دکمه کیبرد هم خبر گذاشتن !

  • Sohfalp560

    ولی من با این دکمه‌هایی که کار آدم رو سریعتر انجام میدن راحتترم!! نه اینکه خیلی تنبلم،،،، فقط دلیلش اینه ک حداقل ی راه نجات داری زودتر برسی به کار اصلیت!!!

  • MasouD

    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  • وحید

    Ctrl، Alt و Delete نباشه کار من یکی که لنگه !

    • tridad

      اگه راست میگفتن . باید صفحه ابی مرگ ویندوز
      علت خطا و یا هنگ نرم افزاری رو هم مینوشت .
      نه اینگه گنگ بزاره و فقط صفحه ابی بیاد و هزار تا کد نمایش بده ...

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی